• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • förlovadflicka
    Loche skrev 2011-07-06 17:16:17 följande:
    Jisses så sniket,,, att dom kan med!! Det var ungefär det samma som syrran som fick en flaska toarengöring i julklapp av sin svärmor ett år!!
    Hahaha, förlåt men det låter riktigt kul, vem önskar sig inte det liksom? :P
  • baby freeze
    förlovadflicka skrev 2011-07-06 17:17:37 följande:
    Det är ju alla flickors dröm!
  • say yes
    Jisses så sniket,,, att dom kan med!! Det var ungefär det samma som syrran som fick en flaska toarengöring i julklapp av sin svärmor ett år!!
    Hahah! Jag vet!! Tror att vi kommer få ngt liknande i bröllopspresent! Typ toarengöringskitt och kanske om vi har tur en toaborste till
  • Loche
    Förlovadflicka skrev 2011-07-06 17:17:37 följande:
    Precis,,, jag har ALDRIG fått en flaska toarent i julklapp och är grymt avundsjuk!! Flört
  • förlovadflicka
    say yes skrev 2011-07-06 17:27:05 följande:
    Hahah! Jag vet!! Tror att vi kommer få ngt liknande i bröllopspresent! Typ toarengöringskitt och kanske om vi har tur en toaborste till
    Haha, fast jag hade gärna fått någon snygg designtoaborste i porslin istället för plastborstarna jag brukar köpa för en tia, kanske man ska skriva på önskelistan? xD
  • 2 0 1 2

Jag stör mig på att det ska bölas och gnällas och härjas om VÅR gästlista. Nu har vi valt att inte bjuda barn, helt enkelt för att vi tycker det blir jobbigt och störigt med spring och stoj på vår dag. Då ska min blivande mans familj lägga sig i detta och svärmor ska dessutom lägga till namn på gästlistan som vi inte vill ha med. Blev storgräl mellan min blivande och hans syster häromdagen för att hennes barn inte är bjudna på bröllopet... Kan man inte som vuxen vara glad och tacksam att man blir bjuden på en fest, utan att gnälla om att barnen inte får följa med just den enda dagen? Kan inte människor fatta att alla inte tycker att just _deras_ telningar är guds gåva till mänskligheten?

• moonlightgirl
    Ha ha ha. Förlåt för att jag skrattar men jag kunde inte låta bli.Jag skulle nog börja gråta om jag fick det i julklapp och inget annat från den personen. Känns liksom å tack så du tycker att jag måste skura toan bättre.  =(

Jag stör mig på att jag är på dåligt humör idag. Jag har gjort allt för att det inte ska gå ut över någon.
    Jag stör mig också på folk som utnyttjar mig och min sambo för att vi är snälla och hjälper folk när de ber om hjälp men sedan när vi behöver hjälp skiter de i att hjälpa oss och vi får fixa det själva iallafall.  =(  Måste bli bättre på att säga ifrån.
  • nötmix

Jag stör mig på att vi inte får boka varken catering eller lokalen förrän till hösten (vigsel nästa sommar) vilket leder till att vi lever i en ovisshet som stressar upp mig en hel del. 

• LisaEleonor

Har varit ute och rest mycket i helgen och återupptäckt en sak som stör mig massor. Det är män som inte kan fälla ner toalettsitsen efter sig på offentliga toaletter. Toalocket är väl en sak. Men toalettsitsen, tror de verkligen att jag vill ta i den sen när jag kommer och ska använda toaletten?? Tycker det är riktigt störande. Tycker man kan visa lite hänsyn på offentliga platser.

• majflicka

Jag stör mig på att så många har värderande åsikter om hur vårt bröllop ska vara: tårtan/efterrätt, efternamn, klänningsval, frisyr, ring osv... Vad f*n liksom. Åsikter som kan motiveras är lugnt o välkomnat men när man inte får njuta av vigselringen som jag älskar (Första kommentaren är: "De allra flesta uppdaterar ju sina ringar när de får råd nuförtiden så oroa dig inte"), klänningen i 3/4 längd ("Men det ska ju vara en bröllopsklänning", att jag inte tar mig blivande makes efternamn ("Men varför gifter ni er då öht?") . Vanligtvis rör kommentarer mig inte i ryggen, har för mkt skinn på näsan för det Flört , men sen har jag en lite svagare vecka då jag är stressad på jobbet o då gnager åsikterna in i npå mig. Bläää på dem

Svar på tråden Jag stör mig på...