• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • SnartFruSir
    Emblas Mamma skrev 2011-07-05 19:02:30 följande:
    ^Störigt som fan när svärföräldrarna ska vara med och försöka bestämma! SUCK!

Men en sketen godispåse är ju faktiskt bättre ibland än ett glas för mig,
    det beror ju på,
    men jag skulle faktiskt inte ta med något glas eller annat hem, jag behöver inget krimskrams,
    däremot är jag ett godisfreak och klarade mig inte utan våra små godispåsar på vårt bröllop ;)
    Men era gäster kanske inte är som mina gäster, totala godisnördar ^^

Säg till svärföräldrarna på skarpen! Det är ni som besämmer! Strunta i present till gästerna istället om ni vill! Onödigt att ha egentligen!
    Det kommer finnas lite godis för de som behöver det i baren;) Det var när jag sa ifrån nu (för en gång skull) som de skrev ett brev om hur besvikna de var på oss, hur dåligt vi behandlade dem och att de inte ville hjälpa till något mer, utan bara vill komma som gäster.

Det gör faktiskt ingen skillnad. De har nämligen inte hjälpt oss med något, utan bara kommit med kommentarer som "inbjudan var väldigt enkel, tärnklänningen ser väldigt lång ut, ska du verkligen inte ha vita blommor i brudbuketten för det hade jag, vi tycker bara ni ska bjuda de närmsta på bröllopet men ni måste skicka en inbjudan till tant agda i afghanistan, för det är pappas avlägsna syssling...
  • Agape

Jag stör mig på dumma och krångliga kontrakt! Har hittat ett "ställe" som passar perfekt för vårt mottagning och allt har vart frid och fröjd ändå tills vi nu äntligen fått kontraktet, då blev det inte lika perfekt....

Jag stör mig också på att folk tipsar om Ebay och andra shopping sidor där man kan fynda, det är ju riktigt illa för plånboken i längden Tungan ute 

• Emblas Mamma
    SnartFruSir skrev 2011-07-05 19:09:10 följande:
    Det kommer finnas lite godis för de som behöver det i baren;) Det var när jag sa ifrån nu (för en gång skull) som de skrev ett brev om hur besvikna de var på oss, hur dåligt vi behandlade dem och att de inte ville hjälpa till något mer, utan bara vill komma som gäster.

Det gör faktiskt ingen skillnad. De har nämligen inte hjälpt oss med något, utan bara kommit med kommentarer som "inbjudan var väldigt enkel, tärnklänningen ser väldigt lång ut, ska du verkligen inte ha vita blommor i brudbuketten för det hade jag, vi tycker bara ni ska bjuda de närmsta på bröllopet men ni måste skicka en inbjudan till tant agda i afghanistan, för det är pappas avlägsna syssling...
    aah så jobbigt!
    Det är sjukt irriterande när någon över huvud taget lägger sig i, oftast de som står närmast!
    Godis i baren låter ju inte alls fel! ;)
    Då kan ju inte svärmor säga så mycket tycker man! Om det nu är godis hon är ute efter så finns det ju, annars kan hon ju ta med i handväskan ! :P
  • SnartFruSir
    Emblas Mamma skrev 2011-07-05 19:15:02 följande:
    aah så jobbigt!
    Det är sjukt irriterande när någon över huvud taget lägger sig i, oftast de som står närmast!
    Godis i baren låter ju inte alls fel! ;)
    Då kan ju inte svärmor säga så mycket tycker man! Om det nu är godis hon är ute efter så finns det ju, annars kan hon ju ta med i handväskan ! :P
    Tack gumman:) Dagens första leende spred sig just i mitt ansikte. :)
  • Kattpoet

Mitt katt har gått och blivit rädd  för balkongen... japp hon sitter vid tröskeln och ylar  men ut på balkongen vågar hon sig inte, om vi inte är där men då är det en snabbis för att gnälla på oss att komma in.

• bruden
    Agape skrev 2011-07-05 19:13:34 följande:
    Jag stör mig också på att folk tipsar om Ebay och andra shopping sidor där man kan fynda, det är ju riktigt illa för plånboken i längden Tungan ute 
    Instämmer till fullo! Ajabaja för plåskan men ohhhh så kul
  • Charmina
    Syrinx skrev 2011-05-18 13:21:30 följande:
    Detta kan säkert ha tagits upp tidigare i tråden - läste igenom hela igår men kan inte riktigt minnas.

Jag stör mig SÅ OTROLIGT MYCKET på alla brudar (och möjligen brudgummar, men jag tror att det är mest brudar) som tror att Svenska Kyrkan kan användas precis hur som helst!!! Det är en kyrka, en helig plats, en historisk byggnad där generationer efter generationer har firat gudstjänster, döpt sina barn, begravt sina föräldrar och vigt sina vänner och syskon! Visa RESPEKT för det för tusan!!! 

Det går inte att kräva precis vad som helst, t ex vad som ska eller inte ska ingå i vigselritualen! Den är bestämd som den är för att passa Svenska Kyrkan och deras GUDSTJÄNSTFORM!!! Man kan inte ta bort eller lägga till precis hur man vill!

Ställer man en totalt respektlös fråga och får ett svar som inte passar är det faktiskt oerhört fräckt att inte ens bemöta det utan gå vidare och fråga samma saker på andra ställen, med hopp om ett svar som passar bättre!  

Passar inte Svenska Kyrkans vigselritual är man FULLT FRI att gifta sig borgerligt, där man får utforma sin vigsel precis HUR MAN VILL! Kyrkorna är INTE några vackra kulisser man får behandla hur som helst!!!  
    Håller med till 100%
  • Chicita

Jag stör mig på att så fort det blir en diskussion med brännbart ämne så rasar det in massa nya nick (eller nygamla som inte synts på länge) som nästan alltid är väldigt provokativa i det dom skriver.

• say yes

Vet inte riktigt vart jag skall avreagera mig men jag stör mig så otroligt på 2 av mina mostrar med familjer, de kommer alltid med helt otroligt tacky gåvor. Nu handlar det inte om att jag begär fancy gåvor och att det är därför jag bjuder in folk att fira mina högtidsdagar. Nej, jag tycker verkligen om dem och de är en del av min familj men detta är ett tabubelagt problem som man inte kan ta upp (i-landsproblem kanske) men jag kan inte sluta störa mig på det. De är alla höginkomsttagare och antagligen riktigt snåla då de bara har top-of-the-line grejjer själva. Ett exempel är att jag till min student för ett par år sen fick en bok om tilltugg (med den orange REA-prislappen kvar på 69.50) från 8 personer!! Kan väl iallafall vara glad över att my mama tought me manners...

Tack för att den här tråden finns! 

• Loche
    say yes skrev 2011-07-06 17:02:41 följande:
    Vet inte riktigt vart jag skall avreagera mig men jag stör mig så otroligt på 2 av mina mostrar med familjer, de kommer alltid med helt otroligt tacky gåvor. Nu handlar det inte om att jag begär fancy gåvor och att det är därför jag bjuder in folk att fira mina högtidsdagar. Nej, jag tycker verkligen om dem och de är en del av min familj men detta är ett tabubelagt problem som man inte kan ta upp (i-landsproblem kanske) men jag kan inte sluta störa mig på det. De är alla höginkomsttagare och antagligen riktigt snåla då de bara har top-of-the-line grejjer själva. Ett exempel är att jag till min student för ett par år sen fick en bok om tilltugg (med den orange REA-prislappen kvar på 69.50) från 8 personer!! Kan väl iallafall vara glad över att my mama tought me manners...

Tack för att den här tråden finns! 
    Jisses så sniket,,, att dom kan med!! Det var ungefär det samma som syrran som fick en flaska toarengöring i julklapp av sin svärmor ett år!!
Svar på tråden Jag stör mig på...