• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • bruden

Jag stör mig på folk som måste lägga sig i hur andra har valt att göra vid sina bröllop. Tips och råd är underbart och ofta tacksamt men att ifrågasätta ens val... Det är vansinne{#emotions_dlg.djavulsk}

• Pinkgrape

Jag stör mig också på att det ska påpekas i var och varannan tråd att "Sluta lägga ner så mycket tid och energi på allt runt bröllopet. Huvudsaken är väl att man blir gift. Ni har tappar fokus på varför ni gifter er!" bara för att man kanske vill ha en fin klänning, åka en fin bil eller ha ett speciellt vin eller kanske för att man blir ledsen om inbjudningskorten man beställt är mer gröna i färgen än turkosa och man har turkos som temafärg.

Klart att det absolut viktigaste med hela dagen är man ska bli gifta, men vägen dit och allt stök och bök runt om är också viktigt. Det är en speciell dag och det är inget fel på att man vill göra den så bra som möjligt.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Sebastiána

Jag har faktiskt börjat störa mig på att ALLA har axelbandslösa brudklänningar. Jag har verkligen börjat trötta och undrar när detta kommer att bli omodernt.

• Sebastiána
    Pinkgrape skrev 2011-07-03 12:36:23 följande:
    Jag stör mig också på att det ska påpekas i var och varannan tråd att "Sluta lägga ner så mycket tid och energi på allt runt bröllopet. Huvudsaken är väl att man blir gift. Ni har tappar fokus på varför ni gifter er!" bara för att man kanske vill ha en fin klänning, åka en fin bil eller ha ett speciellt vin eller kanske för att man blir ledsen om inbjudningskorten man beställt är mer gröna i färgen än turkosa och man har turkos som temafärg.

Klart att det absolut viktigaste med hela dagen är man ska bli gifta, men vägen dit och allt stök och bök runt om är också viktigt. Det är en speciell dag och det är inget fel på att man vill göra den så bra som möjligt.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Stör mig också på det. Om alla bara brydde sig om att de blev gifta och struntade i vilken klänning det blev eller val av tårta, musik osv skulle dessutom BT få lägga ner omedelbart.
  • Smuppra

Jag stör mig på svårmor och svårfar som tycker att det är gott om tid till 6/8 och att vi inte alls behöver ha klart för oss allt som har med fest och amt att göra redan nu.
    Vet de ens om att det är 6/8 i ÅR och inte nästa år som gäller? :-S

• Jag han

Jag stör mig på folk som inte kan glädjas åt andra, utan bara letar fel i de val man gjort, som man själv är lycklig över...

• Kattpoet

Jag stör mig på att folk idag verkar förlorat känslan för pengars värde och att kunna leva efter sin plånbok, utan hela tiden sukta över saker och ting de inte har råd med och gräma sig över sin lott i livet.

Varför kan inte folk göra det bästa av det de har? 

• bruden
    Smuppra skrev 2011-07-03 13:21:27 följande:
    Jag stör mig på svårmor och svårfar som tycker att det är gott om tid till 6/8 och att vi inte alls behöver ha klart för oss allt som har med fest och amt att göra redan nu.
    Oj, är det SÅ jobbigt så du kallar dem för svåra? Förlåt, kunde inte låta bli
  • bruden
    Sebastiána skrev 2011-07-03 12:54:28 följande:
    Jag har faktiskt börjat störa mig på att ALLA har axelbandslösa brudklänningar. Jag har verkligen börjat trötta och undrar när detta kommer att bli omodernt.
    Alla ska inte ha det, jag är en av dem Och jag har dessutom valt att INTE ha en helt enkelt
  • bruden

Jag stör mig på rent ut sagt jävligt taskiga kommentarer som jag fått från några här ang min klänning och min storlek. Okay, jag är ingen smal brutta men vad fan har andra med att göra om/hur/när jag klär mig?? Har jag inte rätt att bära en brudklänning för att jag råkar vara en plus size????
    Orden sårade så in i helvete! Tänk på vad ni skriver innan ni häver ur er saker till höger och vänster. Det finns personer som kanske är lite känsligare där orden hugger som knivar i hjärtat på en...

Svar på tråden Jag stör mig på...