• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Emblas Mamma
    lovis80 skrev 2011-05-22 12:34:05 följande:
    Jag stör mig fruktansvärt på de nya barnprogrammen som går 24 timmar om dygnet och sju dagar i veckan.

Dessa hysteriaka barnprogram där dom skriker som dårar och springer runt som galningar får "vilse i pannkakan" att framstå som en barlek.
    jag hatar dom med! fy!
    mitt barn tycker faktiskt inte om det heller,
    hon håller sg till det jag visar och älskar det ännu mer, barnprogram  på tv vill hon aldrig se!
    Jag visar henne
    Astrid Lindgrenfilmerna främst, vidare Alfons Åberg, Mumin, Björne, Bamse osv..
    mycket bättre barnprogram! :)
  • majflicka

Jag stör mig på att alla är så dramatiska här på BT. De beskriver sig själva i ordalag som "deprimerade",  "vaknar ledsna varje morgon"  o "finns ingen mening kvar med att gifta sig" för att; folk inte skickar osa i tid, de vet om vilken datum deras hippa blir o inte därför blir överraskade, de inte får ledas fram av sin pappa i kyrkan, ngn vill ta med en bebis till krykan osv..

Jag stör mig också på att jag trots att 30 % av alla trådar retar gallfeber på mig förstätter jag läsa som besatt varje dag på det här forumet ;)

• skruttisOmuffis
    MrsT2011 skrev 2011-05-22 12:03:32 följande:
    Vilken jävla idiot! Om du inte orkar ta diskussionen direkt med killen tycker jag du ska be krögaren säga att "nej tyvärr, när jag undersökte saken närmare visade det sig att det inte var tillåtet".
    Det är faktiskt en bra idé att låta krögaren ta det....men jag tror att min bm kommer att sköta denna grej, både att prata med krögaren och brorsan.
    Ingen idé att jag som bara blir arg och börjar grina blandar mig i saken
  • LisaEleonor

Jag stör mig på en kompis som vägrar följa vår klädkod (kostym) för att han anser att vi inte har någon rätt att ställa krav på honom. Det finns redan tillräckligt många krav från samhället och vi borde inte kräva något av de människorna som ska vara där för att fira oss...

Gah! Det är en skjorta och kavaj han måste ha. Jag tänker inte säga något om slips eller inte, det skiter jag fullständigt i. Men att han faktiskt tar på sig en skorta (vilket de flesta män äger en va? Är min erfarenhet iaf) och en kavaj. Det går att köpa en kavaj på myrorna.

Dessutom ställer han ganska stora krav på specialkost på grund av hans åsikter. Inte så att han är allergisk, har bara mycket bestämda åsikter om vad man ska äta och inte äta. Vi tillgodoser självklart dem. Men nu tycker han att vi ställer krav... Det stör mig.

Även om jag självklart mest vill att han kommer. Han får väl egentligen klä sig som han vill. Det är mer grejen i allmänhet, han kräver att vi respekterar hans beslut, men han ger ingen respekt tillbaka. Frågar inte ens om det är okej att han inte håller klädkoden utan säger att det fattar vi väl att han inte kommer göra...

• Pinkgrape
    LisaEleonor skrev 2011-05-23 11:21:41 följande:
    Jag stör mig på en kompis som vägrar följa vår klädkod (kostym) för att han anser att vi inte har någon rätt att ställa krav på honom. Det finns redan tillräckligt många krav från samhället och vi borde inte kräva något av de människorna som ska vara där för att fira oss...

Gah! Det är en skjorta och kavaj han måste ha. Jag tänker inte säga något om slips eller inte, det skiter jag fullständigt i. Men att han faktiskt tar på sig en skorta (vilket de flesta män äger en va? Är min erfarenhet iaf) och en kavaj. Det går att köpa en kavaj på myrorna.

Dessutom ställer han ganska stora krav på specialkost på grund av hans åsikter. Inte så att han är allergisk, har bara mycket bestämda åsikter om vad man ska äta och inte äta. Vi tillgodoser självklart dem. Men nu tycker han att vi ställer krav... Det stör mig.

Även om jag självklart mest vill att han kommer. Han får väl egentligen klä sig som han vill. Det är mer grejen i allmänhet, han kräver att vi respekterar hans beslut, men han ger ingen respekt tillbaka. Frågar inte ens om det är okej att han inte håller klädkoden utan säger att det fattar vi väl att han inte kommer göra...
    Jag hade sagt "Tar du på dig skjorta och kavaj, så försöker vi ordna den maten du vill ha!", då har ni båda ställt krav och tillgodosett den andres önskan. Annars hade jag bara sagt att då får han snällt äta samma sak som alla andra.

Personligen tycker jag det är löjligt att folk håller på sådär, vem vill inte klä upp sig till ett sådant tillfälle som bröllop tänker jag. Vi valde klädkoden "Kavaj" just för att vi ville ha det lite uppklätt, men ändå väldigt fritt för gästerna.

Uuuä.. och att ställa krav på Er, men Ni får inte ställa krav på han..

Dubbelmoral är något jag stör mig oerhört mycket på!
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Kattpoet

Får man störa sig på att  tårta i kylskåpet ser så god ut men är för mastig att äta till lunch???

• Krystal

Jag stör mig på folk som går på bio och inte kan låta mobilen vara för ens 2-2,5 timme. Mitt i allt man sitter där i biomörkret så bli man bländande av en idiots mobil på raden framför. Dom försöker kupa handen så det inte ska synas från sidan, men glömmer totalt bort personen bakom. Om man nu har betalat kanske 130:- för en film så kan man väl ge den sin fulla uppmärksamhet under den tiden filmer varar och lämna mobilen i fickan och sms:a när filmen är slut.

• Kattpoet

Eller personerna som förklarar hela filmen  för sina vänner medans de ser den.... Det är också underbart.
    Jag var precis på väg och vända mig om och säga till två tjejer  när en gubbe sa lungt, det är fint att du tar din blinda vän med på bio men kan ni inte sitta där borta istället, det är ju bara en av er som behöver se och då stör ni inte de andra och pekade emot ett hörn  med två platser.
    Tjejerna tystnade direkt... 

• BlackWIngedAngel
    Kattpoet skrev 2011-05-23 12:47:55 följande:
    Eller personerna som förklarar hela filmen  för sina vänner medans de ser den.... Det är också underbart.
    Jag var precis på väg och vända mig om och säga till två tjejer  när en gubbe sa lungt, det är fint att du tar din blinda vän med på bio men kan ni inte sitta där borta istället, det är ju bara en av er som behöver se och då stör ni inte de andra och pekade emot ett hörn  med två platser.
    Tjejerna tystnade direkt... 
Svar på tråden Jag stör mig på...