• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Smuppra

Eftesom vi är inne i barnfrågan så kan jag tillägga att det stör mig att många frågar och tjatar på att vi ska skaffa barn. Vi har ju varit ihop sedan big bang ungefär och det är hög tid tycker folk. De skojar också med "vet ni hur man gör" osv. Jo, vi vet hur man gör men vi vill inte än. Brorsan som har barn tjatar efter kusiner, men bara på mig, inte på den andra brorsan som är lika stabil i förhållandet och som dessutom har god ekonomi! Det stör mig. Och sedan min bästa vän fick barn har många sagt att vi är näst på tur. Mycket möjligt att det är så, men det blir lite störande att höra jämt. Nästan så man ska vänta 10 år bara för att

Så stör jag mig på att jag vill utbilda mig till något "fint" där alla är super karriärister och inte skulle tänka tanken på barn innan 35, när jag själv alltid har och alltid kommer sätta familjen före karriären. Hoppas jag hittar mitt drömföretag som respekterar familjelivet och har normala arbetstider så jag slipper känna mig som en belastning...

• mikaela86

Jag stör mig på alla som stör sig på saker som är en prioiteringsfrågor hor olika personer/par!! Barn eller inte, budget bröllop eller inget tak bröllop, en eller två klänningar, barnfri fest eller inte, buffe eller tre rätters, allt ingår eller kuvertavgift, ja listan kan göras lång och alla har vi inte samma förutsätningar!! Alla gör vi väll som vi vill utan att man ska behöva bli gnälld på!

• Emblas Mamma

Jag (och många andra) stör mig på att det finns en snubbe som vi är ytligt bekanta med som kommer med kommentarer som att:
    1. Utvecklingstörda borde inte få leva. (milt sagt)
    2. Vet han inte hur man gör när man har sex? (eftersom det är ex två ljushyade människor tillsammans med ett mörkhyat barn)

Jag blir så otroligt förbannad på dessa kommentarer!

• Zelmah

just nu stör jag mig förbannat på att jag nyss fick reda på att ekonomin i sommar rasar samman totalt! Jag har sån jäkla ångest för jag har bara fått 6 pass på jobbet i juni! juli och augusti jobbar jag ca 30-35 timmar i veckan, känns lagom, men juni!? Hur fan ska jag ens ha råd att betala räkningar o hyra i juli... kommer inte få nån ordentlig lön förrän 25 augusti! Panik, minst sagt! riktigt surt känns det och jag är redigt besviken på cheferna på jobbet. Fattar ingenting, 6 pass!? kanske jag får en lön på ca 4000 då... och detta påverkar ju såklart massa inköp inför bröllopet, kul att inte kunna köpa grejer förrän veckan innan.. o kul att va fattig som en kyrkråtta under sommaren när man vill kunna göra så mkt kul... usch, bara mitt busskort till jobbet kostar ju 500 o min  hyra 3300.. "det ordnar sig" säger min kära m2b men jag vill inte vara beroende av honom och inte kunna bidra med nåt, be om pengar m.m.. fy fan vad ont i magen jag fick efter att schemat kom på mailen idag! detta innebär ju att vi kan spara minimalt inför bröllopet... tur iaf att vi har halva budgeten klar plus att jag ska få ett litet arv med som får gå till bröllopet... men resan kan man väl kyssa good bye nu... BLÄ! Och va fan ska jag pyssla med i hela juni... kommer ju klättra på väggarna när mb2 e i skövde o jobbar på veckorna :((

Detta stör jag mig på just nu. lite OT kanske men det är iaf nåt som stör mig.

• Fröken Söt

Jag stör mig på att det inte finns någon klädkod som betyder "kostym i valfri färg med valfri enfärgad skjorta för herrarna och snyggklänning (storblommig bomull förbjuden) i valfri längd för damerna ". Dvs passa på att använd balklänningen från gymnasiet om du kommer i den, annars finns det snygga och billiga alternativ på H&M, men snälla låt bli mormorsgardinerna...

Jag stör mig också på att de höjt busspriserna och försämrat villkoren, så att jag får åka bara två mil för 3000 spänn mer om året jämfört med länskortet jag använde förut. Lite OT där...

• MrsT2011

Jag stör mig på min älskades arbetsplats, han kommer hem helt förstörd på kvällarna nu när de utökat verksamheten till nya lokaler där ingenting fungerar... Kriminalvård i icke-fungerande lokaler? Det är ju för fan en säkerhetsrisk! Är ganska orolig för honom, både hur han ska palla med skiten mentalt och hur länge det ska dröja innan någon intagen skadar honom eller någon av hans kollegor... Rynkar på näsan

• skruttisOmuffis

Jag stör mig på att min bm's bror ringde till vår krögare och frågade om han fick ställa sin husvagn utanför festlokalen... Han glömde visst att fråga oss först och det råkar vara så att jag inte vill ha en husvagn med på våra bröllopsfoton. Jag blev så arg att jag började gråta när jag gick höra det...

• MrsT2011
    skruttisOmuffis skrev 2011-05-22 11:54:40 följande:
    Jag stör mig på att min bm's bror ringde till vår krögare och frågade om han fick ställa sin husvagn utanför festlokalen... Han glömde visst att fråga oss först och det råkar vara så att jag inte vill ha en husvagn med på våra bröllopsfoton. Jag blev så arg att jag började gråta när jag gick höra det...
    Vilken jävla idiot! Om du inte orkar ta diskussionen direkt med killen tycker jag du ska be krögaren säga att "nej tyvärr, när jag undersökte saken närmare visade det sig att det inte var tillåtet".
  • lovis80

Jag stör mig fruktansvärt på de nya barnprogrammen som går 24 timmar om dygnet och sju dagar i veckan.

Dessa hysteriaka barnprogram där dom skriker som dårar och springer runt som galningar får "vilse i pannkakan" att framstå som en barlek.

• meah2000

Jag blir less på folk som inte kan svara på O.S.A i tid.
    Jag blir less på alla som ska lägga sig i hur vi vill ha vårt bröllop.
    Jag blir less på folk som inte kan acceptera att vi inte vill ha med barn på festen!

Så då har jag fått lite utlopp på mina känslor.

Svar på tråden Jag stör mig på...