• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Loche
    GeneralElectric skrev 2011-05-19 12:42:26 följande:
    Fantastiskt, tack för att du gjorde dig besväret att skriva den utläggningen! Hoppas den får spridning även utanför just denna tråd...
    Åh tack! :) Hoppas någon har nytta av den! :)
  • MrsT2011
    Geogaddi skrev 2011-05-19 16:09:24 följande:
    Jag köpte min klänning i en butik i Linköping. Och jag ångrar det bittert...
    Känner precis som du, det är tråkigt att man gynnar affärer som egentligen inte förtjänar det. Men det är ju som du säger, de fina klänningarna avgör ju till sist vilken affär det blir, inte bemötandet.
    Precis, jag stör mig på att det enda råd man får av folk i sin närhet är att "om de nu är så otrevliga där kan du väl köpa i en annan butik". Men det är ju ett helsike att ens hitta EN klänning man gillar, ska man då behöva begränsa utbudet ÄNNU mer pga att personalen beter sig som skit??
  • MochN
    Emblas Mamma skrev 2011-05-19 16:02:30 följande:
    Jag stör mig på att många verkar tro att bröllopet bli jättedåligt om man inte har
    1. Proffsfotograf (annars blir man olycklig i framtiden pga att man inte har ett enda bra kort)
    eller
    2. En jättepåkostad ring (eftersom man ska ha den heeeeeeela livet)

Det räcker liksom inte att vara nöjd!
    Suck.. inte konstigt att man ser så många korkade människor i lyxfällan nuförtiden..
    ingen kan ju nöja si med vad dom faktiskt har råd med utan måste lyssna på andra som tycker att "köper man inte det dyra så får man ingen lycka"

!
    jag håller med dig!
    många iallafall i min bekantskapkrets är tyvärr såna personer :( en av mina närsta vänner skulle offra mat för en månad bara för att få den senaste mobilen!
  • JochD

Jag stör mig inte på så mycket längre, jag har härdats efter många långa år på diverse forum.

Däremot så tycker jag att det är lite tråkigt att så många stör sig på felstavningar just för att jag själv är väldigt dålig på att stava och jag lider varken av dyselexi eller lathet, många ord fastnar helt enkelt inte för mig.
    Men jag försöker se det som så att jag är himla duktig på mycket annat så jag kompencerar det med att stava lite sämre än genomsnittet. Men det får givetvis andra störa sig på om dom vill  

• Kattpoet

JochD, det skojiga är att de som hävdar att de är  dåliga stavare stavar bättre än de vi stör oss på.

Jag stör mig på att folk inte förstår att de bara har EN kropp och man måste vara rädd om dem. Jag stör mig på skönhetsindustrin som hävdar att de har år av erfarenhet med botox, utfyllndar och laser   när vilken dåren som helst kan start skönhets salong.  Ja botox har bara varit godkänt som anitskrynkel medel sen 2001, så hur faan vet man vad som händer om  30 år?  
    Kommer någon ihåg radium behandlingarna för rynkor?  Det visade sig ge cancer....   

• Syrinx
    Loche skrev 2011-05-19 09:13:28 följande:
    Här kommer snabbkursen! Skrattande
    Strålande och så pedagogiskt! Sällar mig till skaran som hoppas på att det får spridning.
  • Loche
    Syrinx skrev 2011-05-19 18:05:18 följande:
    Strålande och så pedagogiskt! Sällar mig till skaran som hoppas på att det får spridning.
    Oj! Tusen tack!! Väldigt kul med sån respons!! Skrattande
  • Smuppra

Jag stör mig på att folk tror de har hela livet på sig att skaffa barn. Jag ser absolut inget fel med att vänta om man vill det men en del verkar inte insatta i konsekvenserna. Enligt en barnmorska jag träffade under våren för förnyelse av p-piller är fertiliteten som bäst hos kvinnor vid 24 års ålder, sedan går det långsamt utför och som ni vet går det fortare och fortare utför. Det jag menar är att om man väntar till 33 med att börja försöka. Upptäcker efter något år att det inte funkar. Börjar utredas, försöker sig på IVF och slutligen efter många trista, fruktlösa försök och besked (om det vill sig illa då) bestämmer sig för att kolla på adoption (som sista handsval). Det är lite sent då bara. Många länder har åldersgränser för adoption, särskilt för riktigt små barn.
    Och detta stör jag mig på då det dök upp någon tråd från förra våren nu om en som var över 30 år som inte visste om hon ville ha barn eller inte. Det är ju en sak, men om man vet att man vill så bör man inte vänta då. Det kommer aldrig bli ett perfekt tillfälle för att skaffa barn iaf.

• moonlightgirl
    Geogaddi skrev 2011-05-19 16:09:24 följande:
    Jag köpte min klänning i en butik i Linköping. Och jag ångrar det bittert...
    Känner precis som du, det är tråkigt att man gynnar affärer som egentligen inte förtjänar det. Men det är ju som du säger, de fina klänningarna avgör ju till sist vilken affär det blir, inte bemötandet.
    Hej får jag bara fråga vart i Linköping du har köpt den? Jag har varit runt i Linköping i lite butiker o tänkte att jag kunde undvika den butiken iallafall.  =)
  • SnartFruSir

Jag stör mig på att jag måste träna 4 dagar i veckan och utesluta kolhydrater för att hålla vikten. Minsta glass syns direkt på vågen och tar i vart fall en veckas slit att få bort.
    Jag stör mig på att andra kan trycka i sig vad dom vill, aldrig behöver träna, och ändå har en amazonkropp.

Svar på tråden Jag stör mig på...