• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • L8PR

Jag strör mig på ordpoliser, kul som fan för Er att ni är så jävla duktiga på att stava och inte särskriva då. Grattis till Er verkligen som lever på att störa er på dem som inte är så förbannat bra på svenska språket. Dessa människor kanske är bättre på engelskan och väljer att använda det språket istället.

Jag strör mig på när människor är ute efter bilder och så ska folk ÄNDÅ skriva en jävla massa.

• Aniara4
    L8PR skrev 2011-05-17 20:51:39 följande:
    Jag strör mig på ordpoliser, kul som fan för Er att ni är så jävla duktiga på att stava och inte särskriva då. Grattis till Er verkligen som lever på att störa er på dem som inte är så förbannat bra på svenska språket. Dessa människor kanske är bättre på engelskan och väljer att använda det språket istället.

Jag strör mig på när människor är ute efter bilder och så ska folk ÄNDÅ skriva en jävla massa.
    Hoppsan, du måste verkligen störa dig så arg som du låter!
  • skruttisOmuffis

Jag stör mig så ***** mycket på att jag hela dagen försökt lägga upp bilder här på BT.
    Flört Skrytbilder på våra fina inbjudningskort som jag suttit och knåpat på i en hel ***** evighet...och det går INTE!! DemonBilderna vill inte laddas upp!!! Usch och fy vad irriterande. Jag som var så glad över att de var klara....

• Kattpoet

L8PR, om ditt ursprungliga språk är  engelska använd det då!

Maken är skotte men han försöker lära sig svenska och där i mellan pratar han engelska.

Jag stör mig på att hans hemuppgifter handlar mest om  giftermål, bröllopsdag och svensk natur.  När  behöver han  verkligen behöva ord som äktenskapsförord,  bröllopsgäst ,  bergart och  älgmule, nu när han börjar lära sig språket? 

• MrsT2011

Jag stör mig på att det snarare är regel än undantag att köpa minst två brudklänningar nu för tiden. Detta bara måste vara ett resultat av att folk (både nära brudparet och folk på BT) hetsar blivande brudar att köpa mer än en, för det ska vara "HELT RÄTT". Ja men tänk om helt rätt inte existerar? Kanske dags att droppa perfektionismen några hack och inse att man ska använda plagget i EN DAG. Vissa dagar älskar jag min klänning och andra dagar känns den bara OK eftersom drömklänningen ser lite annorlunda ut. Men vad fan, den sitter som gjuten, kostade 1000 kr, och uppfyller typ 4 av 5 krav/önskemål. Vad mer kan man begära?

Visst, jag kan lägga in en brasklapp för att det KAN vara OK att köpa en till om man hittar en mer välsittande klänning, men för det mesta handlar det inte om hur figuren ser ut i klänningen, utan man diskuterar enbart designen. "Åh nej nu blir jag helt sjuk när jag ser alla spetsklänningar, vill inte alls ha duchesse längre!" och liknande argument.

• 4everwe2

Jag stör mig på folk som ringer till mig och min sambo och osa´r. Fast det står i kortet: OSA lämnas till värdparet. Var i den meninger kan man läsa till brudparet?!?!

Stör mig på dom som fått inbjudan och antar att dom automatisk är bjuden på möhippan och dessutom har mage och fråga MIG när den är.

Stör mig på egoister som bara kan prata om sig själv, aldrig lyssna på en annan människa, aldrig fråga hur någon annan mår. Lessen men jorden cirkuklerar inte bara runt dig! Ville jag SKRIKA idag..

Stör mig på att folk tror att dom har nått att säga till om när det gäller våran dag. Tax, mat, musik, tårta, kläder ja listan kan bli lång. Är så less att höra - Nänen Så kan ni väl inte göra/ha

Stör mig på dom som stör sig på att vi ska ha svarta tärnklänningar. Its up to me OK!!

Stör mig på alla råd som Men gör såhär, för det gjorde vi.. och bara för att NI gjorde så behöver inte VI göra så, OK!!

Bästa tråden nånsin. Skönt att få gnälla av sig lite :)

• 2011Bride2b

jag stör mig på att när jag diskuterar mitt bröllop med vänner och familj hemma i Sverige (jag är född i sverige av svenska föräldrar och flyttade till Irland när jag var 22 år) så har jag så förbannat svårt att hitta rätt ord på svenska för saker och ting. Det har påföljden att mina vänner och familj tror att jag pratar svengelska för att jag tycker att det är coolt, och jag får ofta följande kommentar: men ge dig nu, du är svensk, prata ordentligt!! 

Jag har aldrig varit på ett svenskt bröllop (jo syrrans, men det var pyttelitet och väldigt otraditionellt och överraskning, så jag var inte involverad i det) jag VET INTE vad många begrepp, prylar, etc heter på svenska! Därför säger jag bridesmaid, flowergirl, best man etc.

Nu har jag hängt här på bt ett tag och har snappat upp rätt så mycket, men ändå, detta är vad jag stör mig på just nu, att folk inte förstår att man tappar en del av sitt språk om man inte använder det regelbundet!!

Tack för en bra tråd, nu känns det bättre  

• BlackWIngedAngel

Vad trevligt att så många verkar uppskatta tråden! Glad

Tips till Melóra och Zelmah: Ni börjar vandra lite väl långt ifrån ämnet nu. Tråden ligger ju trots allt under bröllopsämnen. Flört

L8PR: Vi kan väl försöka hålla detta på en trevlig nivå istället och inte rikta otrevliga inlägg mot andra i tråden. Du har din fulla rätt att störa dig på språkpoliser, självklart, men det vi stör oss på ska vara ett generellt inlägg, så försök undvika ord som "er" osv.

Just nu stör jag mig på att butiken som skulle höra av sig om min slöja inte har gjort det. 

• MrsT2011
    4everwe2 skrev 2011-05-17 22:44:32 följande:
    Stör mig på egoister som bara kan prata om sig själv, aldrig lyssna på en annan människa, aldrig fråga hur någon annan mår. Lessen men jorden cirkuklerar inte bara runt dig! Ville jag SKRIKA idag..
    Ja men visst är det helt otroligt! Känner verkligen igen mig, min arbetsplats kryllar av såna människor! Fikarummet är till för att byta artighetsfraser och diskutera världshändelser, det är INTE till för att vissa idioter ska få mala på om sina ungar hela rasten utan avbrott!

Värst är att man säger "hej hur är läget?" till ALLA och i minst hälften av fallen får svar i stil med "jovars, jämna plågor". Mår man dåligt får man absolut säga det, inga problem, men man kan väl för helvete svara "hur är det med dig då?" Vanligt hyfs och folkvett trodde jag, men jag hade visst fel...
  • LisaEleonor

Jag måste säga att jag stör mig lite på alla människor som ska påpeka att det är VÅR dag och VÅRA beslut. Jag känner det inte så. Vi har valt att bjuda in hela tjocka släkten och då får vi ju ta lite hänsyn också. Vi har valt att inte ha en för fin klädkod eftersom många av gästerna är studenter och de ska inte behöva lägga ut en förmögenhet på kläder. Samtidigt bjuder vi inte på skaldjur eller nötter för vi vill inte att folk ska bli allergiska. Så det är inte bara VÅR dag, för vi har valt att dela den med en massa andra människor.

Svar på tråden Jag stör mig på...