• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • BlackWIngedAngel
    Emblas Mamma skrev 2011-05-17 15:05:26 följande:
    Ursäkta OT, men jag stör mig så mycket på att andra människor (mest svärmor) ska ha åsikter om vad JAG och MIN familj orkar och inte orkar!

Jag älskar att vara spontan och beställa resor eller varför inte bara vakna upp en morgon och säga
    "nu åker vi till lisseberg" (18 mil bort),
    det tycker svärmor är helt fel, man ska inte stressa upp sig och göra så mycket. bättre att sitta hemma! Ochp lanerar man något ska det göras ett år i förväg, och efter bröllopet kan vi ABSOLUT INTE åka till astrid lindgrens värld med vår dotter, det måste vänta minst 3 månader eller längre! Vi måste ju vila!

bara för att hon är en trött gammal dam så betyder väl inte det att VI är lika trötta och tråkiga!?
    Det är helt okej att störa sig på svärmor också. Så det tycker jag inte är OT alls. Flört
  • Kattpoet

Jag ber om ursäkt!
    Jag skall inte försvara mig igen!

Jag stör mig på att  varje gång jag försöker gå ut i solen börjar det regna igen. 

• BlackWIngedAngel
    Emblas Mamma skrev 2011-05-17 16:13:23 följande:
    sorry! var tvungen :)
    Nejnejnej! Jag förstår att det är lockande att kasta sig in i en diskussion, men kom ihåg att ingen är tvungen.

Och vill ni diskutera med varandra så får ni öppna andra trådar för det. Här är det meningen att alla ska få lätta hjärtat utan motdiskussioner. Glad
  • shakynose
    BlackWIngedAngel skrev 2011-05-17 16:09:41 följande:
    Kära ni, nu har vi helt tappat fästet igen. Tack Chicita för hjälpen med att försöka hålla tråden till ämnet.

Shakynose- meningen var att vi INTE skulle starta diskussioner här inne, utan lätta hjärtat. Om du stör dig på språkpoliser så skriv bara det: "Jag stör mig på språkpoliser." Det gäller Kattpoet också och förlovadflicka också. som har ifrågasatt eller diskuterat andras inlägg. Det är som sagt inte trådens syfte alls! Så nu ber jag er alla att inte lägga något mer inlägg till diskussionen, utan ignorera den och fokusera på vad tråden är menad att handla om.

Fast jag stör mig inte på språkpoliser. Det är en feltolkning av mina inlägg. Jag störde mig på ett inlägg och berättade varför.

Nyss var det ju någon som störde sig på att man måste stryka medhårs och inte ge mothugg? Whatever, jag blir inte ett dugg inspirerad av gnäll bara för gnällandets skull, så denna tråd är uppenbarligen inte för mig. Ignorera på ni!
  • BlackWIngedAngel
    Kattpoet skrev 2011-05-17 16:16:25 följande:
    Jag ber om ursäkt!
    Jag skall inte försvara mig igen!

Jag stör mig på att  varje gång jag försöker gå ut i solen börjar det regna igen. 
    Jag förstår att man vill försvara sig, men försök istället påminna folk om att tråden inte handlar om att ifrågasätta det som stör dig. Här ska vi alla få vara gnälltanter/farbröder, men inte mot varandra! Det är hela tanken. Glad
  • Kattpoet

BlackWing Angel, ingen fara, jag är van. *ler*

Jag stör mig på att jag är van att  vara som mesmör... 

• BlackWIngedAngel
    shakynose skrev 2011-05-17 16:19:46 följande:
    Fast jag stör mig inte på språkpoliser. Det är en feltolkning av mina inlägg. Jag störde mig på ett inlägg och berättade varför.

Nyss var det ju någon som störde sig på att man måste stryka medhårs och inte ge mothugg? Whatever, jag blir inte ett dugg inspirerad av gnäll bara för gnällandets skull, så denna tråd är uppenbarligen inte för mig. Ignorera på ni!
    Nej då är detta definitivt inte en tråd för dig.

Hela poängen med tråden var ju att hela bt är fullt med mer eller mindre hetsiga diskussioner om alla möjliga ämnen och ibland vill man vara säga: Vad jag stör mig på detta! Och att det är bra med det, alltså: "Lätta hjärtat!" Här skulle vara en fristad, där man bara laddade ur, vilket jag också poängterade redan i trådstarten. 

En person kan skriva: Jag stör mig på folk som har kuvertavgifter!

En annan kan därefter skriva: Jag stör mig på folk som har synpunkter på att vi har kuvertavgift!

Men ingen av dem ska svara på varandras inlägg eftersom det, som trådstarten anger INTE ska leda till hetsiga diskussioner. Jag vet verkligen inte hur jag skulle kunnat uttrycka det mycket tydligare. 
  • BlackWIngedAngel
    Kattpoet skrev 2011-05-17 16:24:54 följande:
    BlackWing Angel, ingen fara, jag är van. *ler*

Jag stör mig på att jag är van att  vara som mesmör... 
    Då återgår vi till god stämning oss gnälltanter emellan. Flört

Jag stör mig förövrigt också på att så många använder engelska ord där det finns svenska motsvarigheter. Men jag ska erkänna att det händer att jag själv gör fel också, även om jag försöker låta bli.

Dessutom stör jag mig på tärnor (och brudar för den delen) som har fått för sig att möhippan enbart ska planeras av tärnorna och som bara förväntar sig att övriga gäster ska ställa upp och betala oavsett vad de planerar.
  • Melóra

Jag måste nog ansluta mig till dem som sliter sitt hår av irritation när jag ser särskrivningar och felstavning, t.ex. ute på skyltar, annonser osv. Askyr det! Skrattande

Sen stör jag mig på idioter som bara MÅSTE testa vad som händer om man kliver innanför avspärrningen när man står högvakt på slottet. Vi står inte där för att vi tycker det är så förbannat roligt, vi står där för att vi har order på det.  Och nej, jag tänker inte göra några roliga miner så att ni kan fotografera er brevid mig. NEJ, ni kan INTE få känna på mitt vapen.... *djup mental suck*  

• GeneralElectric
    Aniara4 skrev 2011-05-17 10:46:56 följande:
    Det stör jag mig också på eftersom det faktiskt bromsar min läsning och ibland får mig att stanna upp innan jag förstår vad de menar. Men jag vet bättre än att komma med pekpinnar till en enskild person i en enskild tråd. Det blir inte så demokratiskt om bara de som fullständigt behärskar det skrivna språket får delta i diskussionsfora på nätet 
    Det håller jag helt med om! Därför det var bra med en sådan här tråd...
Svar på tråden Jag stör mig på...