• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2011-05-17 09:44:10 följande:
    Hear hear! Man KAN faktiskt radera delar av texten i citatet, och krympa bilderna väldigt enkelt om det känns viktigt att ha med bilden för att andra ska förstå vilken bild man pratar om. Man klickar bara på bilden, och drar sen i ett av hörnen som dyker upp. Och man måste inte ha med alla sju bilderna i originalinlägget när man svarar!
    Oh ja... tack för att detta kom upp...
    Jag ställer mig i raden av de som irriterar sig på sånt.

Även om jag inte tycker att det är jätteilla så stör det mig lite i alla fall.
    Citeringsfunktionen är jättebra. Men man behöver som sagt inte ha med hela inlägget rakt av. 
  • Skumboll
    Aniara4 skrev 2011-05-17 09:44:10 följande:
    Hear hear! Man KAN faktiskt radera delar av texten i citatet, och krympa bilderna väldigt enkelt om det känns viktigt att ha med bilden för att andra ska förstå vilken bild man pratar om. Man klickar bara på bilden, och drar sen i ett av hörnen som dyker upp. Och man måste inte ha med alla sju bilderna i originalinlägget när man svarar!
    Fast det går inte att förminska bilderna så i alla datorer, jag kan det tex inte. 
    Men då raderar jag bilderna istället, enklast så. 

Jag stör mig faktiskt inte på så mycket. Eller jo, allt jävla (ursäkta!) tjabbel om kuvertavgifter och budgetar och vem som har det bästa bröllopet kan få mig att se rött ibland. 
  • Skumboll

Och jag vill bara tillägga att jag har inget emot kuvertavgifter, budget eller lyxbröllop. Det jag stör mig på är alla diskussioner kring ämnena. 

• GeneralElectric

Jag stör mig på alla som ska gifta sig borgerligt och skriver här att de ska har ”borglig vigsel”.

• GeneralElectric

Jag stör mig också på att man inte kan ändra i redan postade inlägg (t ex skulle jag gärna korrigera mitt ”har” ovan) på Bröllopstorget!

Bra tråd, för övrigt.  

• BlackWIngedAngel
    Willowfield skrev 2011-05-17 09:39:47 följande:
    Hi hi hi, vet inte riktigt hur du menar men det är mitt inlägg du citerar..
    Ja, det kanske var lite otydligt, men jag tänker mer att där var det någon som hade tröttnat på en myt som inte ville ge sig och så startade man en särskild tråd för det. Det här är tråden för allt annat. Flört Lite långsökt kan medges, men det var åtminstone så jag menade. Glad
  • BlackWIngedAngel

Trevligt att tråden uppskattas! Glad

Jag stör mig på folk som inte kan använda "de" och "dem" på ett korrekt sätt och som detta till trots inte använder "dom" istället. 

• GeneralElectric
    BlackWIngedAngel skrev 2011-05-17 10:39:32 följande:
    Jag stör mig på folk som inte kan använda "de" och "dem" på ett korrekt sätt och som detta till trots inte använder "dom" istället. 
    Ja, det stör jag mig på så enormt mycket att jag inte ens klarade att skriva det -- tänkte att jag först måste tänka igenom det för att inte låta alltför arg.
    _Mycket_ vanligt på BT att inte kunna hantera ”de” och ”dem”... *Hoppas på bättring.*
  • Aniara4
    Det stör jag mig också på eftersom det faktiskt bromsar min läsning och ibland får mig att stanna upp innan jag förstår vad de menar. Men jag vet bättre än att komma med pekpinnar till en enskild person i en enskild tråd. Det blir inte så demokratiskt om bara de som fullständigt behärskar det skrivna språket får delta i diskussionsfora på nätet (ja, jag har läst latin också och lärt mig böja ord som slutar på -um), så jag försöker hålla min irritation utanför och hålla mig till diskussionsämnet i såna fall.
  • Aniara4
    Det märkligaste är att de sällan har problem med "jag" och"mig". Jag har aldrig sett någon skriva "Mig ska gifta jag".
Svar på tråden Jag stör mig på...