• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Mertzi
    Pendragon skrev 2011-05-18 17:36:34 följande:
    Jag stör mig väldigt mycket på folk som påpekar att jag och min blivande är för unga för att vårt äktenskap ska kunna fungera. Jag är 22 år, han är 24. Vi kommer att gifta oss på vår 5-årsdag och om jag får säga det själv så passar vi ihop som hand i handske.
    De personer som har sagt såhär har dessutom skaffat barn med varandra så fort de har träffats, vilket jag vill understryka att jag absolut inte ser något fel med, men just att det är så himla hemskt att gifta sig efter 5 år.. Samtidigt som det tydligen är det bästa som finns att bli med barn två månader efter att man träffats.
    Vi två har bara varandra att ta hand om, menar jag..

..Och jag stör mig också väldigt mycket på såna personer som säger att det måste vara si och så på ett bröllop. Att man måste ha med vissa saker, och att andra saker absolut inte hör till på ett bröllop. Att allt måste vara nytt och blänkande, att det inte är ett riktigt bröllop om man inte har serveringspersonal, att det superhemskt att jag inte ville lägga 600-800kr på ett par nya, höga vita skor när jag hellre ville ha de jag hittade på Second Hand för 25.

Kort sagt.. Att folk hela tiden alltid ska tycka så j*vla mycket.
    Håller med dig!
    Nu är inte vi ett dugg unga (haha!) men kan ändå störa mig på att folk verkar tycka att det är ett myyyyyycket större åtagande att gifta sig, än att skaffa barn!
    Det är supertstort med äktenskap, självklart! Ingen tvekan där inte.
    Men för mig är det märkligt att folk ser på att skaffa barn som en Mindre grej än att gifta sig.
    Barn är ju det största i livet! Och har man bestämt sig för att skaffa barn med någon så har man verkligen skapat ett band med den personen man skaffar barn med, för resten av barnets liv. Varesig man vill eller inte!
  • moonlightgirl
    Aniara4 skrev 2011-05-18 08:54:18 följande:
    Eller hur! Det är en sak om man FRÅGAR vad någon tycker, t.ex. "jag vet inte om jag vill ha lång klänning eller inte, vad tycker du?". Men om man säger "jag har bestämt mig för den här klänningen" är det INTE en inbjudan att säga "nej det tycker jag verkligen inte att du ska".
    Jag håller med dig, jag visade min mamma och syster bilder på när jag hade varit och provat lite brudklänningar och jag var helt lyrisk över klänningarna. Men snacka om att man kan bli besviken på deras reaktioner, men så kan du ju inte ha, nej ta en enkel klänning och en med snörning ska du väl inte ha osv osv. JO jag ska ha med snörning för det tycker jag är skitsnyggt, jag vill inte ha det så som de sa, jag SKA ha en klänning med röda detaljer.
  • Emblas Mamma

Jag stör mig på min korkade stavning och tusen stavfel,
    Skyller det på när jag ibland skriver från mobilen, och den ändrar orden av sig själv och trixar lite med bokstäverna..
    Det kan vara riktigt jobbigt faktiskt..

• passionsblomman
    skruttisOmuffis skrev 2011-05-17 21:11:26 följande:
    Jag stör mig så ***** mycket på att jag hela dagen försökt lägga upp bilder här på BT.
    Flört Skrytbilder på våra fina inbjudningskort som jag suttit och knåpat på i en hel ***** evighet...och det går INTE!! DemonBilderna vill inte laddas upp!!! Usch och fy vad irriterande. Jag som var så glad över att de var klara....
    Har du prövat att förminska bilderna innan du laddar upp dem? Ibland är de helt enkelt för stora. Testa att högerklicka och välja "rezise pictures" och sedan välja den nya, lilla varianten av bilden att lägga upp.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Chicita

Jag stör mig på förutfattade meningar.
    Jag stör mig på vänner som visst inte är några vänner i slutänden...
    Jag stör mig på att det ska ta sån jäkla tid att få fram fonten jag behöver för att kunna beställa min ring med specialgravyr.
    Jag stör mig på att alla förutsätter att jag inte behöver löshår till min håruppsättning, utan att dom ens sett inspirationsbilderna (bara för att jag har riktigt långt hår så betyder det inte att det räcker till DEN uppsättningen)
    Jag stör mig på mina fula fötter (som dessutom gör ont)
    Och på mina tjocka överarmar som gör att jag måste bredda mönstret för ärmarna

Tja i dag störde jag mig på en hel del...
    Jag skyller på vädret... Som jag också stör mig på just nu Tungan ute

• Kattpoet

Jag stör mig på min man skola , han kan nu säga   Jag vill ha skiljsmässa  men han kan inte säga  Kan ni visa mig vägen till  Någonstan  eller  Ursäkta , vad är klockan?.

• Joffan

Jag stör mig på vissa svenskar som frågar mig hur jag lärt mig så bra svenska... Svenska är mitt modersmål, Sverige har inte ensamrätt på det svenskaspåket.

OBS!!! Inte alla Svenskar!

Jag stör mig på människor som frågar mig när jag skall ha min hippa.

Och jag stör mig på att alla inte har svarat på osa fast sista dagen var 1månad sedan!!!!

• S2011

idag stör jag mig på bittra kursare som inte är förmögna till tidsplanering och som tar ut det på de som faktiskt kan planera. vad fan bryr jag mig om att de blir stressade av att andra människor faktiskt kan följa en planering och bli klara i tid? varför är det så himla fult att vara klar i tid och vara nöjd med det arbete man har lagt ner?!

jag stör mig också på att mina vader är som två hårda stenar som inte alls vill samarbeta när jag försöker att röra på fläsket. 

• Pendragon
    Joffan skrev 2011-05-18 20:21:50 följande:
    Jag stör mig på vissa svenskar som frågar mig hur jag lärt mig så bra svenska... Svenska är mitt modersmål, Sverige har inte ensamrätt på det svenskaspåket.

OBS!!! Inte alla Svenskar!

Jag stör mig på människor som frågar mig när jag skall ha min hippa.

Och jag stör mig på att alla inte har svarat på osa fast sista dagen var 1månad sedan!!!!
    (Det där med osa;
    Skicka ut ett mass-sms till alla de som inte har osat, och säg att dom får till dagen efter på sig annars stryker du dom. Det hade jag gjort. Väldigt otrevligt att inte höra av sig..)
  • Fröken Söt

Jag stör mig på alla som utgår från att man ska ha ett "enkelt" bröllop bara för att man kör borgerligt. Bara för att Gud inte är med behöver det inte betyda två minuter i rådhuset, kyrkan har inte ensamrätt på maffiga vita klänningar och psalmerna gör faktiskt inte hela ceremonin. Även icke-troende kan äta en god och lång middag tillsammans med mååånga gäster och sedan röja loss i en vacker festlokal. Äh!

Jag stör mig på alla hysteriska brudar som nojjar över att fok inte OSA:t en månad innan svarstiden går ut. Sätt ett tidigare OSA då för bövelen, typ två veckor efter att inbjudningarna skickats ut. Jag hade verkligen inte uppskattats att jagas innan sista svarsdag, och jag kommer verkligen inte att terrorisera våra gäster på det sättet.

Jag stör mig också på de personer som alltid använder dem hela tiden. Det går alldeles utmärkt att skriva dom om man är osäker, och i synnerhet om man verkligen inte gör skillnad på de/dem överhuvudtaget.

Svar på tråden Jag stör mig på...