• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • nikkihag
    majflicka skrev 2011-05-22 15:20:35 följande:
    Jag stör mig på att alla är så dramatiska här på BT. De beskriver sig själva i ordalag som "deprimerade",  "vaknar ledsna varje morgon"  o "finns ingen mening kvar med att gifta sig" för att; folk inte skickar osa i tid, de vet om vilken datum deras hippa blir o inte därför blir överraskade, de inte får ledas fram av sin pappa i kyrkan, ngn vill ta med en bebis till krykan osv..

Jag stör mig också på att jag trots att 30 % av alla trådar retar gallfeber på mig förstätter jag läsa som besatt varje dag på det här forumet ;)
  • MeahJ

Alla som skryter om hur mycket blingbling deras förlovning/vigselring har.
    Det finns dom som gillar släta ringar utan blingbling också.

• EmmaStina

Jag stör mig på en hel del...

Bland annat:
    *egengjorda vinettiketter, är ingen vinkännare men dricker jag ett vin vill jag veta hur ettiketten ser ut om jag vill köpa det någon gång.
    *Att allt "måste" vara perfekt på bröllopet och inget "får" gå fel
    *panikångest
    *att allt, ALLT, handlar om pengar
    *att jag ser ut som en vit valross i min brudklänning
    *att jag alltid förstör för mig själv

• Kattpoet

EmmaStina, tänk så här att du kommer vara den vackraste valrossen, jag tror nämligen att valrossar tycker  att de vackra.  

Och mustasher och betar kan  ju bli en ny trend bland brudar. ;)

• kikki kikki

jag stör mig på att folk inte fattar detta med osa.....jag skrev istället klart och tydligt "vi vill ha svar senast" och så datum....och bådas tel och mail...men vad gör dom...jo dom pratar med en som sen nämner det i all hast...jag sa då att var och en får svara för sig själv. och en moster till min m2b pratade med han mamma och sa att hon kanske kan komma men vet inget föräns längre fram.....????....är inte det ett samtal man tar med oss då?

min m2b tycker att det gör väl inget om hon hänger på en lös tråd.....då blev jag riktigt sne....tänk om alla vill hänga på en lös tråd....vem fan köper då in maten och spriten om det helt plötsligt dyker upp 40 till?

• Kattpoet

Jag har bara tre som hänger på löstråd och två som inte har osat, vilket är förstårligt,  inget internet och telefonfobi gör det svårt att skicka svar.

• kikki kikki
    Kattpoet skrev 2011-05-23 15:42:00 följande:
    Jag har bara tre som hänger på löstråd och två som inte har osat, vilket är förstårligt, inget internet och telefonfobi gör det svårt att skicka svar.

jag har 5-8 stycken som vill hänga på lös tråd men jag har sagt att jag vill veta ett klart ja eller nej.....det funkar inte annars.

visst 1-2 till som dyker upp kan man ju kanske ta men inte fler...vi kör med bordsplaceringar och vill ju att maten ska räcka och inte stå¨med en massa mat över heller för den delen

• EmmaStina
    Kattpoet skrev 2011-05-23 15:39:19 följande:
    Och mustasher och betar kan  ju bli en ny trend bland brudar. ;)
    Om det ändå var mustasch o betar som var likheten mellan mig och valrossen, då jade jag varit glad. Det hade ju gått att bröllopspynta i alla fall...

Men tack för uppmuntran!
  • Hoffsennanen Tottoplex

Detta kanske låter hemskt... Men jag stör mig på alla som tycker att de är för tjocka hela tiden. Gör något åt det då om ni inte trivs!

• Chicita
    EmmaStina skrev 2011-05-23 15:33:10 följande:
    Jag stör mig på en hel del...

Bland annat:
    *egengjorda vinettiketter, är ingen vinkännare men dricker jag ett vin vill jag veta hur ettiketten ser ut om jag vill köpa det någon gång.
    *Att allt "måste" vara perfekt på bröllopet och inget "får" gå fel
    *panikångest
    *att allt, ALLT, handlar om pengar
    *att jag ser ut som en vit valross i min brudklänning
    *att jag alltid förstör för mig själv
    Oj vad jag håller med om en hel del där...

Vi kanske kommer ha hemgjorda vinettiketter. Men dom ska vara på dom tomma flaskorna som agerar ljusstakar... Resten är bag in box, som bärs ut i kannor av serveringspersonalen. Vill man veta vad det är för vin så kan man kolla på dom tomma förpackningarna sen Flört 

Perfekt... ja... det existerar ju inte ens i bröllopsvärlden. Siktar man påperfekt så blir man garanterat besviken...

Pengar växer tyvärr inte på träd. Däremot har vi en jädrans massa ogräs på vår nysådda gräsmatta och så måste vi måla huset, och... och.. och... himmelens vad många hål vi har att stoppa pengar i Skrikandes 

Jag är rädd för att jag kommer känna mig som en flodhäst i brudklänningen när jag sytt klart den. Men det får jag ta då. Har köpt en sån där figurformande underklänning i alla fall, så den kan dra bort nästan en storlek Glad 

Jag har i alla fall märkt en rolig sak.
    Jag som i många år har tyckt att jag är så mycket tjockare än alla andra, har upptäckt att jag har samma mått som många andra nu när jag ska sy kläder åt några av våra servitriser mm. Och många av dom som jag syr åt som har liknande mått som mig - dom har jag ansett vara normala och ha snygg figur och varit avundsjuk på dom Förvånad
Svar på tråden Jag stör mig på...