• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • cookieandkermit

Jag stör mig på mina släktingar! Eller speciellt min ena morbror och hans fru. De FÖRVÄNTAR sig att få en inbjudan till bröllopet! Mamma "skvallrade" och berättade att vi ska gifta oss. Vilket är helt okej, hon får berätta det för vem f***n hon vill, men att de har mage att förvänta sig en inbjudan till ett bröllop där de inte ens har träffat brudgummen och inte träffat mig på snart 6 år gör mig ärligt talat fly förbannad!{#emotions_dlg.djavulsk} Fortfarande!!!, mamma berättade det för typ en månad sen.. *suck pust stööööööööööön* 
    Kan inte hindra dem från att komma till kyrkan, om de får reda på själva tiden för vigslen, en gudstjänst är öppen för alla,  men till festen kan de då fet glömma att de får komma! *moahahaha* As larvigt jag vet, men tycker att de är lite fräcka!

Sen stör jag mig på min svägerska som tror att hon har bättre koll på vad vi gillar och hur vi vill ha det än vad vi har.. älskar min svägerska, hon är underbar, men ibland blir det bara FÖR mycket. Tungan ute

• Kattpoet

Cookieandkermit,  är inte sånna  människor underbara?

En person som jag har träffat  max 10  gånger och hon behandlar mig som ett nödvändigt ont,  berättar för folk hur jag är, tycker, tänker för hon känner mig.  

WTF?

Skiten är ju den att folk tror henne, men mina sanna vänner ser rakt igenom det hela. 

• Loche
    Sebastiána skrev 2011-07-03 12:54:28 följande:
    Jag har faktiskt börjat störa mig på att ALLA har axelbandslösa brudklänningar. Jag har verkligen börjat trötta och undrar när detta kommer att bli omodernt.
    Jag kan inte säga att jag stör mig men vill ändå instämma. Tycker de moderna brudklänningsmodellerna är fruktansvärt sterotypt tråkiga! Axelbandslöst och så lite dekoration, klänning efter klänning efter klänning. Vore mycket roligare med mer variation i modellerna.
  • Sebastiána
    bruden skrev 2011-07-03 21:32:14 följande:
    Jag stör mig på rent ut sagt jävligt taskiga kommentarer som jag fått från några här ang min klänning och min storlek. Okay, jag är ingen smal brutta men vad fan har andra med att göra om/hur/när jag klär mig?? Har jag inte rätt att bära en brudklänning för att jag råkar vara en plus size????
    Orden sårade så in i helvete! Tänk på vad ni skriver innan ni häver ur er saker till höger och vänster. Det finns personer som kanske är lite känsligare där orden hugger som knivar i hjärtat på en...
    En av brudklänningsaffärerna här i Malmö har en skyltdocka i plussize. Det tycker jag verkligen är positivt. Fram för fler såna! Klart att du ska ha en brudklänning

Själv är jag smal, men jag tycker att det hade varit skönt om alla hade kunnat känna sig accepterade - långa korta, stora, små, gamla, unga. En period i livet var jag väldigt, väldigt smal (av naturliga orsaker inte självsvält) och fick en massa glåpord efter mig. Inte kul.
  • bruden
    Sebastiána skrev 2011-07-04 07:46:30 följande:
    En av brudklänningsaffärerna här i Malmö har en skyltdocka i plussize. Det tycker jag verkligen är positivt. Fram för fler såna! Klart att du ska ha en brudklänning

Själv är jag smal, men jag tycker att det hade varit skönt om alla hade kunnat känna sig accepterade - långa korta, stora, små, gamla, unga. En period i livet var jag väldigt, väldigt smal (av naturliga orsaker inte självsvält) och fick en massa glåpord efter mig. Inte kul.
    Tack Det finns vissa här inne som tycker att vi som är över normalstorlek inte ska ha brudklänning. Det är uttryckligen skrivet i meddelande till mig.
    Jag känner mig 110% accepterad av mina vänner och min bekantskapskrets. De som skickat meddelande känner jag inte och glad för det är jag för såna vänner skulle aldrig falla mig in att ha!
  • Chicita

Jag stör mig enormt mycket på att anonymitetsfunktionen missbrukas.

Att vara ärlig och öppen med vad man tycker är tydligen väldigt illa, så länge man inte gör det anonymnt.
    Det är slutsatsen jag har kunnat dra av alla trådar i ämnet om ärlighet + hur den nya funktionen används...

• LisaEleonor

På tal om plus size-klänningar. Jag var i en affär och skulle prova klänningar. Jag är själv runt en storlek 38-40. Vilket inte är så stort men jag har gått upp mycket i vikt senaste året så jag tycker det är stort för mig. I affären ska en annan kvinna prova, och hon behöver någon plus size. Kvinnorna som arbetade i affären ropade till varandra över affären "nej, vi har inte den här i en större storlek" "Det är svårt att hitta så stora klänningar" m.m. Jag tyckte så synd om den tjejen, jag mådde dåligt och då var det ändå inte mig de pratade om. Köpte inte klänning där kan jag säga.

En annan sak jag stör mig på är mina svärföräldrar. De är underbara i vanliga fall men när det kommer till bröllopet är de knäppa. De första åtta månaderna efter att vi förlovade oss sa de ingenting. Sedan började prata litegrann med sambon, och några veckor senare började de prata med mig med. BARA svärmor ska jag säga, svärfar har inte sagt ett ord om bröllop till någon av oss. Nu har svärmor börjat komma med kommentarer om gästlistan. Vi skickade ut inbjudningar före påsk och nu vill hon att svärfars syster ska komma (inte sambons biologiska pappa) plus att hon tycker sambon borde bjuda mer av sina kompisar. Jag har lust att skrika åt henne att hade de pratat med oss när vi skickade ut inbjudningarna hade vi kunnat göra något åt det, det är lite sent nu. Men börjar jag skrika åt svärföräldrarna kommer sambon emellan och det stör mig ännu mer.

• S2011
    Jag stör mig så *pip* mycket på att en del måste bedriva hetsjakt på de som väljer att köpa kinaklänningar.
    Varför kan inte folk bara få göra sina egna val utan att behöva riskera att bli uthängda, nerskällda, kallade för det ena efter det andra och hånade? Varför kan vi inte bara vara vuxna?

Jag stör mig också på det helt otroliga missbruket av anonymitetsfunktionen.
    Ärligt talat - hur svårt är det att följa instruktionerna/reglerna för känsliga rummet????

Jag stör mig förstås också på alla "duktiga" brudar (är ju faktiskt flest såna på BT) som om och OM IGEN måste påpeka för de som väljer kuvertavgift/betalbar/betalar med kreditkort eller tar lån hur himla snåla och dumma i huvet de är.
    Seriously, lägg av!!! Alla har inte sådan ekonomi att det finns utrymme för bröllopssparande, alla är inte intresserade av att bjuda till "all-inclusive-fest", alla är inte så låsta vid alla påhittade "måste:n" och "ska:n" som finns.

Tänk vad himla trevligt det skulle vara om folk bara kunde inse att vi alla är individer och gör våra egna val och kunde respektera och acceptera det.

Och på helt annat ämne: Jag stör mig på att jag fortfarande inte har fått mina jäkla anställningspapper!!!!!! 
  • Aniara4
    bruden skrev 2011-07-04 08:00:29 följande:
    Tack Det finns vissa här inne som tycker att vi som är över normalstorlek inte ska ha brudklänning. Det är uttryckligen skrivet i meddelande till mig.
    Jag känner mig 110% accepterad av mina vänner och min bekantskapskrets. De som skickat meddelande känner jag inte och glad för det är jag för såna vänner skulle aldrig falla mig in att ha!
    Va? Vad är det för pucko?! Nåt sånt har jag faktiskt aldrig märkt av härinne, vi är ju flera som inte är några sylfider direkt, och jag har aldrig upplevt något annat än pepp och hjälp i funderingarna om vad man passar i. Brudbutikerna har jag också blivit positivt överraskad av, alla jag träffat (utom på ett ställe) har varit väldigt hjälpsamma och fått mig att känna mig bekväm medan jag har provat, inte alls den förnedrande pärs jag hade väntat mig.

Men jag stör mig också på att 97% av klänningarna i butikerna är axelbandslösa, det är faktiskt långt ifrån alla som är snygga i det. Jag har löst det genom att välja en klänning som passade i övrigt, och sen har jag en kortärmad bolero över.
  • bruden

Jodå, jag har fått meddelanden från tjejer som anser att vi som drar större storlek (typ 48 och uppåt) borde fundera på att banta innan vi gnäller över att det är så svårt att hitta en klänning som passar.
    I ärlighetens namn och med eftertanke så inser jag bara att deras ord är bara tomma. Jag skiter fullständigt i om  folk har problem med min kroppshydda och att jag (citerar en av dem som skickade meddelande) ..."promt måste pressa ner mig i en tajt brudklänning"... Vissa ord kan såra men det fattar inte folk uppenbarligen. I alla fall inte de som skickat meddelandena till mig.

Svar på tråden Jag stör mig på...