• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • MrsT2011
    bruden skrev 2011-07-04 08:00:29 följande:
    Tack Det finns vissa här inne som tycker att vi som är över normalstorlek inte ska ha brudklänning. Det är uttryckligen skrivet i meddelande till mig.
    Jag känner mig 110% accepterad av mina vänner och min bekantskapskrets. De som skickat meddelande känner jag inte och glad för det är jag för såna vänner skulle aldrig falla mig in att ha!
    Men usch vad hemskt! Klart att alla har rätt till en vacker brudklänning oavsett storlek!! Precis som Aniara4 skriver så är jag förvånad, folk brukar bete sig bättre här på BT... Surkärringar i brudbutiker kan man inte göra så mycket åt, men det är ju helt hemskt att klimatet hårdnar här på forumet...
  • Loche

Efter att ha läst de senaste inläggen stör jag mig väldigt mycket på folk som dömer andra efter utseende!! Demon

• passionsblomman
    bruden skrev 2011-07-04 10:18:02 följande:
    Jodå, jag har fått meddelanden från tjejer som anser att vi som drar större storlek (typ 48 och uppåt) borde fundera på att banta innan vi gnäller över att det är så svårt att hitta en klänning som passar.
    I ärlighetens namn och med eftertanke så inser jag bara att deras ord är bara tomma. Jag skiter fullständigt i om  folk har problem med min kroppshydda och att jag (citerar en av dem som skickade meddelande) ..."promt måste pressa ner mig i en tajt brudklänning"... Vissa ord kan såra men det fattar inte folk uppenbarligen. I alla fall inte de som skickat meddelandena till mig.
    Jag hoppas innerligt att du anmälde de meddelandet och de andra av den typen till moderatorer och redaktion! För det finns faktiskt regler för hur man får bete sig utan att bli avstängd från forumet. Och det är väl rätt solklart att det här är fråga om personliga påhopp. FY skam!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Smuppra
    bruden skrev 2011-07-03 15:12:13 följande:
    Oj, är det SÅ jobbigt så du kallar dem för svåra? Förlåt, kunde inte låta bli
    Hihi de är helt okej i vanliga fall men alltid med bröllopet har de förhalat så mycket de kan känns det som. Var bara så himla trött på det. Men nu har vi haft möte och allt känns bra igen. Nu är det svärmor och svärfar igen

Nu stör jag mig på min morbror, som OSAde att han OCH hans exfru skulle komma. Inbjudan var bara till honom, vilket vi svarade. Han har varit knäpptyst sedan dess och inte ens svarat när mamma smsat om helt andra saker. Igår frågade mamma rätt ut i ett sms om han fortfarande skulle komma. Då svarade han, "nej".
    Dessutom blev min brors tjej jättearg för att hon inte var bjuden till min möhippa (inga syskons/syskons tjejer osv var tillfrågade). Så jag är väldigt säker på att ingen av dem och deras barn kommer komma på mitt bröllop nu. De fungerar på det viset, tyvärr.
  • Kattpoet

Jag stör mig på att allt ska vara så jävla på film romantisk!   Är det ingen som lever i vardagen längre?

Det finns romantik där med! 

• MrsT2011

Jag stör mig på att folk i min omgivning inte kan se samband mellan sitt eget beteende och all "skit" som drabbar dem, typ att andra är otrevliga mot dem etc.

Jag stör mig på att jag inte klarar av att njuta av sommaren utan är så inåthelvete urlakad av "inför-semestern-trötthet" att jag blir alldeles gråtfärdig emellanåt. Idag är det 3,5 veckor kvar... Och sen är det endast tre veckors semester, hoppas att jag hinner bli utvilad på denna korta tid...

• Kattpoet

Folk som kallar sin respektive  prins eller prinessa, det känns så fånigt.

Min karl är för tillfället en surmulen, orakad,  muttrande  karlsolk men jag älskar honom endå. 

• SnartFruSir

Jag stör mig på att min svärmor sagt upp kontakten sedan jag sagt att jag inte ville ha hemmagjorda tyllpåsar med 3 gelehollon i som gästpresent på vårt bröllop. Jag ville för det första inte ha någon gästpresent alls, men om man promt måste ge något, kan man väl ge något som folk faktiskt skulle kunna använda igen - typ ett glas - inte en sketen godispåse! (Min blivande tycker som jag kan jag tillägga).

Sedan stör jag mig på att hon istället för att be om ursäkt för att hon redan köpt allt till detta innan hon frågat om vi ville det här, skriver ett brev där hon nu säger att hon inte längre finner någon glädje med vårat bröllop.

Vad är det som är så svårt med att vi vill ha ett bröllop som passar oss, inte henne?

• Emblas Mamma
    Kattpoet skrev 2011-07-05 18:40:20 följande:
    Folk som kallar sin respektive  prins eller prinessa, det känns så fånigt.

Min karl är för tillfället en surmulen, orakad,  muttrande  karlsolk men jag älskar honom endå. 
    haha usch, sånt är läskigt! Håller med där!

dock kallar jag min  dotter för prinsessa ibland, men hon är ju bara tre år så det är en annan femma ^^
  • Emblas Mamma
    SnartFruSir skrev 2011-07-05 18:55:07 följande:
    Jag stör mig på att min svärmor sagt upp kontakten sedan jag sagt att jag inte ville ha hemmagjorda tyllpåsar med 3 gelehollon i som gästpresent på vårt bröllop. Jag ville för det första inte ha någon gästpresent alls, men om man promt måste ge något, kan man väl ge något som folk faktiskt skulle kunna använda igen - typ ett glas - inte en sketen godispåse! (Min blivande tycker som jag kan jag tillägga).

Sedan stör jag mig på att hon istället för att be om ursäkt för att hon redan köpt allt till detta innan hon frågat om vi ville det här, skriver ett brev där hon nu säger att hon inte längre finner någon glädje med vårat bröllop.

Vad är det som är så svårt med att vi vill ha ett bröllop som passar oss, inte henne?
    ^Störigt som fan när svärföräldrarna ska vara med och försöka bestämma! SUCK!

Men en sketen godispåse är ju faktiskt bättre ibland än ett glas för mig,
    det beror ju på,
    men jag skulle faktiskt inte ta med något glas eller annat hem, jag behöver inget krimskrams,
    däremot är jag ett godisfreak och klarade mig inte utan våra små godispåsar på vårt bröllop ;)
    Men era gäster kanske inte är som mina gäster, totala godisnördar ^^

Säg till svärföräldrarna på skarpen! Det är ni som besämmer! Strunta i present till gästerna istället om ni vill! Onödigt att ha egentligen!
Svar på tråden Jag stör mig på...