• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Kattpoet

GHA!  Tandvärk veckan innan den stora festen!

• Pinkgrape

Jag stör mig på att alla lärare inom alla ämnen lämnat alla större sitta-själv-och-skriva-häcken-av-sig uppgifter till sista veckorna på terminen. Jag håller på att stressa sönder!

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Hotlena

Jag ogillar skarpt att jag nog inte får lön i tid den här månaden =( Så kan det vara att ha eget...

• Chicita

Jag stör mig på vädret...
    Vi skulle träffa lite släkt på medeltidsmarknaden i Leksand nu i helgen så dom kunde köpa kläder, tyger, acessoarer mm med råd och tips från oss....
    Och nu kommer det att regna hela helgen. Så vi får väl stressa igenom marknaden med regncapes och paraplyer istället för att kunna ta det lugnt, fika en vända. Kanske låta dom testa lite medeltidsmat mm...

*suck* 

• MrsT2011
    Chicita skrev 2011-05-27 11:57:30 följande:
    Jag stör mig på vädret...
    Vi skulle träffa lite släkt på medeltidsmarknaden i Leksand nu i helgen så dom kunde köpa kläder, tyger, acessoarer mm med råd och tips från oss....
    Och nu kommer det att regna hela helgen. Så vi får väl stressa igenom marknaden med regncapes och paraplyer istället för att kunna ta det lugnt, fika en vända. Kanske låta dom testa lite medeltidsmat mm...

*suck* 
    Usch för vädret ja. Känner tre par som gifter sig imorgon, de är lite besvikna...
  • Kattpoet

Meh... varför kan inte folk fokusera på det enda viktiga när det gäller bröllop?

Att de blir gifta med rätt person, inte allt lull lull omkring.....

Ja, jag vet någon som nästan blev gift med sin makes  tvilling bror, det var på den gamla goda tiden då kyrkan hade hand om papperena. 

• BlackWIngedAngel

Nu var det längesedan någon skrev i den här tråden, men så var det min tur igen. :P
    Jag stör mig på folk som skriver "Vickan" och "Madde" om de svenska prinsessorna, som om det vore deras väninnor. Det är inte så att jag är så fäst vid kungahuset att jag månar om respekt för dem utan snarare så att jag stör mig på familjäriteten med människor man inte känner.

• Kattpoet

Jag stör mig på att ibland har min make som just  börjat prata svenska större ordförråd än svenskar, när det kommer till det svenska språket.

• 2 0 1 2

Jag stör mig på att min älskling är 30 mil bort! Han behövde fara hem till sin hemstad och hjälpa till att bära möbler för sin far som flyttar, men det innebär två dygn utan att jag får se honom och det är JOBBIGT! Han var däremot så gullig att han köpte och planterade en Hortensia på balkongen som jag kunde titta på och pyssla om under tiden han är borta. Tror att jag inom några timmar är färdig att gråtkrama blomman!
Svar på tråden Jag stör mig på...