• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Vi2alltid
    Kattpoet skrev 2011-07-13 21:15:30 följande:
    moonlightgirl, har du kollat upp att du är laktosintolerant och vilken grad du har?

Man ska nämligen få träffa en dietist efter det som hjälper en med vad man kan eller inte kan äta som ost, alla hård ost i Sverige är i teorin laktosfri , för sa man lagrad i sex månader var lika med laktosfri men nya tester visar att all svensk hård ost är laktosfri.
    tyvärr går ju inte all laktosintolerans att "bevisa" medicinskt. Enligt tester hos läkare kan min kropp rent biologiskt bryta ner laktos, ändå mår jag dåligt av laktos. Alltså kan man ha problem att bryta ner den av andra orsaker tydligen, och dessa är svåra att liksom kolla upp.
  • Kattpoet

Vi2, det nya testet funkade för mig, och jag är bara lätt laktos intolerant  så jag kan äta  en hel del laktos i veckan MEN jag har IBS och då går det inte alls.

Du borde endå be om att få en dietist och en ordentligt utredning för ibland är det inte laktosen som är problem, utan den gör saken värre och när man botat det under liggandet problemet så kanske du kan äta laktos proukter igen. 

• Vi2alltid
    Kattpoet skrev 2011-07-14 22:49:46 följande:
    Vi2, det nya testet funkade för mig, och jag är bara lätt laktos intolerant så jag kan äta en hel del laktos i veckan MEN jag har IBS och då går det inte alls.

Du borde endå be om att få en dietist och en ordentligt utredning för ibland är det inte laktosen som är problem, utan den gör saken värre och när man botat det under liggandet problemet så kanske du kan äta laktos proukter igen.
    Det alla läkare har sagt till mig är att du kan ha s.k "mjölkmage" då man är lite känsligt mot laktos, och vad det beror på kan ju vara av olika orsaker. Jag kan äta laktosprodukter men blir lite dålig om jag äter för mycket, vilket är mycket vanligare än vad man tror.
    Men det kan hända att en dietist kan vara en bra idé för det.
  • Kattpoet

Vissa mjölkprodukter är naturligt laktosfria eller låg laktos och det kan en dietist lära dig  och sedan borde utreda roten till det onda.

Jag fick höra att det var normalt attt må som jag gjorde tills  jag hittade en läkare som gick igenom hela min matsmältning system och fann orsaken att jag mådde skit.

• Vi2alltid
    Kattpoet skrev 2011-07-14 23:17:43 följande:
    Vissa mjölkprodukter är naturligt laktosfria eller låg laktos och det kan en dietist lära dig och sedan borde utreda roten till det onda.

Jag fick höra att det var normalt attt må som jag gjorde tills jag hittade en läkare som gick igenom hela min matsmältning system och fann orsaken att jag mådde skit.
    jo det är säkert så! Problemet är väl att alla läkare och vårdcentraler är lika bra att ha att göra med :(
  • Kattpoet

Gnälla är det enda man kan göra och söka ny läkare.

Nu ska jag vara gnällig,  jag vill inte alls  åka till Netto handla idag....  jag  vill vara hemma och gosa katten... fast katten  tycker  sova är bättre än att gosa.

MEH! 

• izredam

Jag stör mig på att jag är förkyld, att m2b jobbar och att den enda mat jag faktiskt var sugen på kan jag inte laga för att jag inte har någon kokosmjölk hemma...

• Lilique

Jag stör mig på folk som säger att vi är för unga för att gifta oss (21), men samtidigt tycker att vi är gamla nog för att skaffa barn (vilket vi inte gjort).

I enlighet med det stör jag mig på människor som tycker att det är ett "större steg" att gifta sig än att skaffa barn. Att inte vilja gifta sig eller att vilja skaffa barn först är en sak (det stör jag mig inte på). Det är en helt annan att säga: "Är ni verkligen redo för det? Ni har ju inte ens barn ännu!" ´

Stör mig även på vår förgrymmade bil som efter besiktningen kostade nästan 10.000 att "fixa till" och därmed tvingades vi återigen att tömma nästintill hela bröllopskassan. Grattis i en påse.
    Vraket Ombedes Lämna Vägbanan Omedelbart.

• Kattpoet

Jag stör på folk som ska vara tradtionella  och göra det på Anglosaxiskt vis.  När   invaderade  Stor Brittainen  oss och vann?

• Emblas Mamma
    Lilique skrev 2011-07-18 10:12:28 följande:

Jag stör mig på folk som säger att vi är för unga för att gifta oss (21), men samtidigt tycker att vi är gamla nog för att skaffa barn (vilket vi inte gjort).

I enlighet med det stör jag mig på människor som tycker att det är ett "större steg" att gifta sig än att skaffa barn. Att inte vilja gifta sig eller att vilja skaffa barn först är en sak (det stör jag mig inte på). Det är en helt annan att säga: "Är ni verkligen redo för det? Ni har ju inte ens barn ännu!" ´

Där skriver jag också under!
    Det ÄR ett större steg att skaffa barn än att gifta sig.
    Skilja sig kan man, men barn kan man aldrig komma ifrån.
Svar på tråden Jag stör mig på...