• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Silketuss

Jag har inte så mycket till övers för de som kör streetrace, men de har ändå oftast stängt av vägen för övriga trafikanter, om jag har förstått det hela rätt. Men häromkvällen blev vår familj omkörda av en två bilar, strax utanför Uppsala, och de körde i minst 200 km i timmen. De vrålade förbi, totalt likgiltiga för oss andra trafikanter. Det är något som jag verkligen stör mig på. Att man tar sig rätten att leka med andra människors liv på det sättet. Tvi vale!!!  Samma sak med de som kör med alkohol i kroppen, jag har ingen respekt för dem alls. Har man haft sitt barn på sjukhus i nära fyra månader, pga ett rattfyllo, kanske det är förståeligt? Det jag däremot inte fattar, är hur man resnonerar om man tycker att det är ok att köra berusad, eller för fort?

• lundabrud

Jag stör mig på svenskar som skriver substantiv med stor bokstav (typ "ska vi ha Alkohol på bröllopet?") ...

• Silketuss

Jag stör mig på de som tycker att man måste lägga ett visst belopp på både ring och klänning för att det ska vara riktiga ringar eller brudklänningar. Ska det vara så omöjligt att respektera att alla inte kan eller vill lägga stora summor på sina bröllop? Varför ska det vara nödvändigt med sura, rent av dumma kommentarer? Faktum är, att alla blir lika mycket gifta iaf, oavsett vad man har på sig eller var man har köpt det!

• Kattpoet

Jamen 200 kr är ju så lite.....  Jamen   det var ju så billigt med  700 kr....

He?

Jag stör mig på det med,  folk verkar inte ha  en aning  om pengarsvärde.  

Eller folk som i nästa andetag säger de får ta de på Kreditkortet för det var ju så billigt,  om det nu var så billigt borde väl folk ha råd att betala det med lönen, istället för på av betalning??? 

• izredam
    Silketuss skrev 2011-07-21 13:53:10 följande:
    Jag har inte så mycket till övers för de som kör streetrace, men de har ändå oftast stängt av vägen för övriga trafikanter, om jag har förstått det hela rätt. Men häromkvällen blev vår familj omkörda av en två bilar, strax utanför Uppsala, och de körde i minst 200 km i timmen. De vrålade förbi, totalt likgiltiga för oss andra trafikanter. Det är något som jag verkligen stör mig på. Att man tar sig rätten att leka med andra människors liv på det sättet. Tvi vale!!!  Samma sak med de som kör med alkohol i kroppen, jag har ingen respekt för dem alls. Har man haft sitt barn på sjukhus i nära fyra månader, pga ett rattfyllo, kanske det är förståeligt? Det jag däremot inte fattar, är hur man resnonerar om man tycker att det är ok att köra berusad, eller för fort?
    Jag ringde polisen om en sån för två veckor sen. Vi låg på E20 och blev omblåsta av en volvo 740 som sen hamnade mellan oss och en lastbil. Eftersom det kom möte (det här var på sträckan mariestad-gullspång där mitträcke saknas) så bestämde han sig för att helt sonika köra om lastbilen på höger sida, ute i gruset/väggrenen. Vi tutade och blinkade på honom, vilket inte direkt gjorde honom gladare utan han drog förbi lastbilen precis vid en bussficka, sen gjorde han en handbromsvändning så att hans bil var typ 30cm från att krocka in i vår bil. När han sen kom ett par km senare och blåste om oss i typ 200 så ringde jag polisen - och mycket riktigt kom en av de polisbilar vi mötte precis innan efter honom strax därpå. Kändes bra!
  • Silketuss
    izredam skrev 2011-07-21 15:06:37 följande:
    Jag ringde polisen om en sån för två veckor sen. Vi låg på E20 och blev omblåsta av en volvo 740 som sen hamnade mellan oss och en lastbil. Eftersom det kom möte (det här var på sträckan mariestad-gullspång där mitträcke saknas) så bestämde han sig för att helt sonika köra om lastbilen på höger sida, ute i gruset/väggrenen. Vi tutade och blinkade på honom, vilket inte direkt gjorde honom gladare utan han drog förbi lastbilen precis vid en bussficka, sen gjorde han en handbromsvändning så att hans bil var typ 30cm från att krocka in i vår bil. När han sen kom ett par km senare och blåste om oss i typ 200 så ringde jag polisen - och mycket riktigt kom en av de polisbilar vi mötte precis innan efter honom strax därpå. Kändes bra!
    Vi ringde också till polisen, men vad kan de göra? Ett par mil utanför Uppsala, och det går i tvåhundra...de hinner ju aldrig ikapp dem, utan att köra som ännu värre idioter. Suck. Men jag skulle verkligen önska att folk tänkte lite mer, när de kör bil. Droger och alkohol hör inte ihop med trafik, så är det bara. Inte heller att vara så barnslig, att man kör på det sätt som du beskriver. Körkortet försvann väl förhoppningsvis!? 
  • bruden

Jag trodde aldrig det men nu har jag fått första kommentaren på bloggen om hur korkad jag måste vara som köper billig klänning från Kina! Det är MINA pengar, MITT val och jag gör preciiiiiis som JAG vill!! Tur det finns blockering på bloggen{#emotions_dlg.djavulsk}

• lundabrud

gött att man då kan skriva av sig i det här forumet! Jag tänker också köpa min klänning från Kina...

• 1700tal
    bruden skrev 2011-07-21 15:45:09 följande:
    Jag trodde aldrig det men nu har jag fått första kommentaren på bloggen om hur korkad jag måste vara som köper billig klänning från Kina! Det är MINA pengar, MITT val och jag gör preciiiiiis som JAG vill!! Tur det finns blockering på bloggen{#emotions_dlg.djavulsk}
    Jaså? Förvånad Jag har bara fått översvallande positiva och förvånade kommentarer från de få som vet det. Men de har å andra sidan sett klänningarna först och därmed inte haft så mkt annat att säga. De talar för sig själva liksom..
  • moonlightgirl
    Silketuss skrev 2011-07-21 14:44:23 följande:
    Jag stör mig på de som tycker att man måste lägga ett visst belopp på både ring och klänning för att det ska vara riktiga ringar eller brudklänningar. Ska det vara så omöjligt att respektera att alla inte kan eller vill lägga stora summor på sina bröllop? Varför ska det vara nödvändigt med sura, rent av dumma kommentarer? Faktum är, att alla blir lika mycket gifta iaf, oavsett vad man har på sig eller var man har köpt det!
    Bra sagt Silketuss.
    Kattpoet skrev 2011-07-21 14:52:17 följande:
    Jamen 200 kr är ju så lite.....  Jamen   det var ju så billigt med  700 kr....

He?

Jag stör mig på det med,  folk verkar inte ha  en aning  om pengarsvärde.  

Eller folk som i nästa andetag säger de får ta de på Kreditkortet för det var ju så billigt,  om det nu var så billigt borde väl folk ha råd att betala det med lönen, istället för på av betalning??? 
    Håller med dig till fullo.
Svar på tråden Jag stör mig på...