• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Emblas Mamma
    Bettina skrev 2011-07-28 09:59:17 följande:
    Hemskt att bli anklagad för något man inte gjort. Styrkekram
    Tusen tack! Det känns redan bättre :)
  • Charmina

Jag håller med! Ta inte inte åt dig. Vissa här på BT har inget liv och beter sig som besserwissar, man 'får inte tycka annat än det dom tycker...' Men stå på dig!

• bruden
    Emblas Mamma skrev 2011-07-27 22:24:30 följande:
    jag kan verkligen inte låta bli att störa mig på vissa här inne nu!
    vilka elaka, anklagelser man får!

Självkalrt är det jag som startat hjärtlösa trådar på varenda forum här, eller hur!?
    Är det någon vänlig själ som vill länka mig till denna hemska debatt på FL då så jag kan läsa om vad jag egentligen blit anklagad för?
    Jag bryr mig ju inte alls om Norge? Eller hur?

Senast två timmar sedan satt jag och grät när jag läste tidningens uppdateringar hos svärmor.
    Jag grät över alla som miste sitt liv i Norge.
    Men nää? Jag är ju hjärtlös och bryr mig inte? ELLER?
    Say WHAT????Förvånad Jag ser dig som en glad, hjälpsam och omtänksam människa. Det står jag för
    Kram Hjärta 
  • Emblas Mamma
    Charmina skrev 2011-07-28 10:10:32 följande:
    Jag håller med! Ta inte inte åt dig. Vissa här på BT har inget liv och beter sig som besserwissar, man 'får inte tycka annat än det dom tycker...' Men stå på dig!
    bruden skrev 2011-07-28 10:30:50 följande:
    Say WHAT????Förvånad Jag ser dig som en glad, hjälpsam och omtänksam människa. Det står jag för
    Kram Hjärta 
    Tack för era ord!
    Jag har inte alltid varit lika trevlig i mina forumsinlägg, men gång på gång har jag försökt förklara för vissa här inne att jag inte alls skriver som jag gjorde innan.
    Jag har verkligen skärpt mig och bett om ursäkt till många här inne och sedan försökt vara trevlig, och tycker att jag klarat mig mycket bra ändå. Har lärt mig tänka efter.
    Jag anser att människor kan få en andra chans. Och jag är en annan människa än innan här på BT och har verkligen försökt ta den här andra chansen, det var rätt längesedan nu faktiskt..!
    dock så finns det tydligen fortfarande människor som vill anklaga mig först av alla och nedvärdera mig så mycket dom bara kan i typ.. alla trådar!
  • Bettina

Har man bett om ursäkt och bättrat sig så får väl folk för tusan ge sig.
    Tycker du verkar ha självinsikt som tusan (nu har jag nog inte läst alla trådar här, så jag vet inte riktigt vad du menar)

Försök att vifta bort de som inte kan ge sig. Tar bara energi!!

• MrsT2011

Men vad tusan...?? Är folk inte riktigt kloka? Nej jag håller på dig Emblas Mamma, ta inte åt dig! Styrkekram! Solig

• Kattpoet

Jag stör mig  LCHF. are som  kallar  ungs omelleter för  pizza,   äggkoketter för  muffins och  platta / fattiga omelletter för  pankaka.

En omelett blir inte  godare för att man kallar den pizza, den är redan så god som den är!! 

• Hoffsennanen Tottoplex

Ååh... Jag blir så trött på dessa människor som självscannar som blir fly förbannade när de får avstämning. Sluta scanna då!!

• bruden
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-07-28 16:51:43 följande:
    Ååh... Jag blir så trött på dessa människor som självscannar som blir fly förbannade när de får avstämning. Sluta scanna då!!
    När man får flera på rad blir det ganska frustrerande. Coop har en förkärlek för avstämningar verkar det som. Vi har handlat där nu de sista veckorna och VARENDA gång har vi fått avstämning. Vi har varit scannerkunder i drygt 2 år så det är ju inte nytt heller. ICA får vi avstämning ungefär varannan månad bara men på Coop... Snart ingen idé att självscanna där längre tydligen
  • Aniara4
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-07-28 16:51:43 följande:
    Du har uppenbarligen aldrig stått där med veckohandlingen i flera stora kassar och fått avstämning fem minuter innan bussen som bara går en gång i timmen går.

Men visst, fly förbannad behöver man ju inte bli för det, det är ju ingens fel utan bara slumpen, och det är definitivt ingen mening att börja skälla på personalen, om det är det du menar. Men sucka djupt och gnissla tänder måsta man ändå få göra!
Svar på tråden Jag stör mig på...