• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Aniara4

Jag tyckte det var glasklart, och jag stör mig på folk som inte kan hålla sig till ämnet! Flört

• BlackWIngedAngel
    Aniara4 skrev 2011-08-02 18:29:14 följande:
    Jag tyckte det var glasklart, och jag stör mig på folk som inte kan hålla sig till ämnet! Flört
    Jag tyckte också att det var glasklart, men jag var ju i mitt huvud när jag skrev det, så det är ju enklare för mig att förstå vad jag menade. Tungan ute

Men ja jag tänkte mig mer saker som: "Jag stör mig på alla dessa människor som fortfarande tror att det är farligt för fåglar att äta ris" eller "Jag stör mig på att folk använder de engelska benämningarna på saker som det finns svenska namn för". Jag tycker även att vi kan sträcka oss så långt som att vi kan störas oss på gäster/svärföräldrar och andra som tycker en massa om våra bröllop, eftersom det är bröllopsrelaterat. Men resten var egentligen inte riktigt tanken. Flört 
  • Smuppra

Ursäkta

Jag stör mig på folk som inte kan göra sitt jobb ordentligt.
    Tex juveleraren som ev gjort fel på min vigselring och på konditorn som lovade bekräfta vårt beställningsmail och glömde bort detta trots att vi ringde för att påminna.
    När folk inte gör sina jobb odentligt blir det så mycket mer jobb och tid som går till spillo för oss andra

• Zelmah

Ja OT har det nog blivit nu när det har svävat ut... jag har nog oxå varit OT i denna tråden... vi kanske får starta en annan klago-tråd där man kan ånga av sig eftersom många verkar vilja eller har ett behov av att spy ut lite saker i allmänhet som irriterar dem eller fuckar upp i vardagen eller i bröllopsplaneringen...

Ibland behöver man ju ventilera lite och vill då kanske inte hela tiden förpesta sina närmaste med "gnäll"...

Tänkte gå in på denna tråden o gnälla om en liten liten sak men nu när jag insåg att det var OT så startar jag "klagomuren" istället även fast jag själv inte har så jätte mkt behov av det själv så kanske andra vill skriva av sig lite då och då verkar det som... vi har ju redan en glädjetråd så det kan jag ju inte starta en till..

• Kattpoet

Jag stör mig på mig själv.  Jag glömmer alltid något och somnar vid fel tillfälle.

• Kattpoet

Jag stör mig på folk som skapar nya trådar när det finns en bra tråd endå.

• Zelmah
    Kattpoet skrev 2011-08-02 23:54:37 följande:
    Jag stör mig på folk som skapar nya trådar när det finns en bra tråd endå.

Dock Var det TS som sa att alla som skrivit det senaste i tråden var helt OT eftersom denna tråd handlade om något annat. Då tänkte jag bara att eftersom det är så ofantligt många som är OT i denna tråd så finns väl ett behov för en gnälltråd där man får gnälla om vadsomhelst. Men du kan ju fortsätta gnälla här då, om nu TS tycker det är okej att vi fortsätter vara OT. Men hon bad ju faktiskt att här skulle återgås till det faktiska ämnet.
    men  whatever... 

Detta senaste inlägget jag citerar var ju dock inte OT eftersom det handlade om fenomen på BT men många andra är OT.

Jag kan då störa mig på att folk gnäller här på BT om nån gör något av ren välvilja mot andra att kunna  få en passande tråd och forum om en diskussion svävar ut för mycket och bort från trådens syfte. Förstår inte varför man irriterar sig så på det faktiskt. Det fanns ingen tråd för gnäll i allmänhet utan detta är en tråd om irriterande fenomen som återkommer i trådar på BT.  Men å andra sidan stör jag mig i allmänhet på BT just nu eller kanske på mig själv? Tycker liksom att forumet blivit tråkigt och trist på något sätt.. men det kanske är jag själv som blivit mätt eller inte har tid. Men återkommer ändå då och då i hopp om att finna något intressant eller givande...
  • Chicita
    Zelmah skrev 2011-08-03 00:24:15 följande:
    Dock Var det TS som sa att alla som skrivit det senaste i tråden var helt OT eftersom denna tråd handlade om något annat. Då tänkte jag bara att eftersom det är så ofantligt många som är OT i denna tråd så finns väl ett behov för en gnälltråd där man får gnälla om vadsomhelst. Men du kan ju fortsätta gnälla här då, om nu TS tycker det är okej att vi fortsätter vara OT. Men hon bad ju faktiskt att här skulle återgås till det faktiska ämnet.
    men  whatever... 

Detta senaste inlägget jag citerar var ju dock inte OT eftersom det handlade om fenomen på BT men många andra är OT.

Jag kan då störa mig på att folk gnäller här på BT om nån gör något av ren välvilja mot andra att kunna  få en passande tråd och forum om en diskussion svävar ut för mycket och bort från trådens syfte. Förstår inte varför man irriterar sig så på det faktiskt. Det fanns ingen tråd för gnäll i allmänhet utan detta är en tråd om irriterande fenomen som återkommer i trådar på BT.  Men å andra sidan stör jag mig i allmänhet på BT just nu eller kanske på mig själv? Tycker liksom att forumet blivit tråkigt och trist på något sätt.. men det kanske är jag själv som blivit mätt eller inte har tid. Men återkommer ändå då och då i hopp om att finna något intressant eller givande...
    Nu vill jag inte börja en diskussion eftersom det är OT... Flört
    Men jag kan ju själv störa mig på att det kan finnas 17 st trådar som handlar om samma saker...
    Alltså att man startar en ny tråd fast det finns en tråd som passar redan och som är aktiv.
    Alltså inte som du gjorde - att starta en tråd som komplement till en annan...

(många alltså blev det... Oskyldig)
  • Aniara4
    Chicita skrev 2011-08-03 07:19:47 följande:
    Nu vill jag inte börja en diskussion eftersom det är OT... Flört
    Men jag kan ju själv störa mig på att det kan finnas 17 st trådar som handlar om samma saker...
    Alltså att man startar en ny tråd fast det finns en tråd som passar redan och som är aktiv.
    Alltså inte som du gjorde - att starta en tråd som komplement till en annan...

(många alltså blev det... Oskyldig)
    Jag håller med faktiskt. Nu är ju sökfunktionen rätt värdelös, så även om man först söker efter en tråd i lämpligt ämne kanske man inte hittar den senaste eller längsta. Men ibland startas nya trådar när det finns en utmärkt tråd om exakt samma sak som fortfarande ligger på första sidan! Man kan ju titta liiiiiiiite grann och inte utgå från att man är så unik i sina funderingar. De flesta frågor har ställts förut, och många gånger dessutom.
Svar på tråden Jag stör mig på...