• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • BlackWIngedAngel
    Styrka skrev 2011-08-09 19:43:53 följande:
    Jag stör mig på att trådarna blir stängda bara för att man försöker hjälpa någon. Är inte forumet till för att vi ska kunna hjälpa varandra? Med råd, men även med annat, när vi kan det?
    Stör mig även på att BT antyder att tjejen jag försöker hjälpa manipulerat mig till detta, vilket är så långt från sanningen man kan komma.
    Visst respekterar jag reglerna men det är tråkigt när goda gärningar motarbetas.
    Jaså, var det det som hände. Undrade just. Har BT regler mot det alltså?
  • förlovadflicka
    Jag stör mig på att trådarna blir stängda bara för att man försöker hjälpa någon. Är inte forumet till för att vi ska kunna hjälpa varandra? Med råd, men även med annat, när vi kan det?
    Stör mig även på att BT antyder att tjejen jag försöker hjälpa manipulerat mig till detta, vilket är så långt från sanningen man kan komma.
    Visst respekterar jag reglerna men det är tråkigt när goda gärningar motarbetas.
    Åh :( Hur gick det, fick vi ihop tillräckligt?
  • Zelmah

Ja ibland undrar man över forumreglerna. Jag blev anmäld och varnad för personligt påhopp när jag undrarde varför en person hade citerat mitt inlägg i en tråd om budget och sen inte skrivit nåt som relaterade till mitt inlägg. skrev: "Varför citerar du mitt inlägg? Är det som kontrast mot din budget eller??" det var tydligen personligt påhopp... jag fattar inte riktigt... verkar som man måste ta på sig tredubbla silkesvantar om man ska vara på BT... inte en fråga kan man ställa. Jag blev ju så förvånad och fattade inte varför jag blivit citerad och undrade då vad mitt inlägg hade med hennes att göra.

• Zelmah
    Tråkigt att de plockar bort en ren good-will tråd! ...manipulerat.. ptfh! Hoppas pengarna räckte ändå. Tycker att det var ett väldigt godhjärtat initiativ.
  • förlovadflicka
    Zelmah skrev 2011-08-09 20:55:31 följande:
    Ja ibland undrar man över forumreglerna. Jag blev anmäld och varnad för personligt påhopp när jag undrarde varför en person hade citerat mitt inlägg i en tråd om budget och sen inte skrivit nåt som relaterade till mitt inlägg. skrev: "Varför citerar du mitt inlägg? Är det som kontrast mot din budget eller??" det var tydligen personligt påhopp... jag fattar inte riktigt... verkar som man måste ta på sig tredubbla silkesvantar om man ska vara på BT... inte en fråga kan man ställa. Jag blev ju så förvånad och fattade inte varför jag blivit citerad och undrade då vad mitt inlägg hade med hennes att göra.
    Va, det minns jag tydligt och det förstår inte alls hur man kan ta det som ett påhopp, du förstod ju inte sammanhanget bara...
  • MrsT2011
    Zelmah skrev 2011-08-09 20:57:58 följande:
    Tråkigt att de plockar bort en ren good-will tråd! ...manipulerat.. ptfh! Hoppas pengarna räckte ändå. Tycker att det var ett väldigt godhjärtat initiativ.
    Jag tycker inte att det är det minsta konstigt att dessa trådar blev avstängda och jag har full förståelse för att sajten inte tillåter specifika insamlingar. Jag stör mig på att folk är så naiva. Styrka är säkert en bra tjej men hon skulle lika gärna kunna vara en smidig bedragare som lämnar ut sitt kontonr för att själva tjäna sig en hacka. Skulle det vara nån som helst sans och vett i den där insamlingen skulle åtminstone pinkgrape själv ha lämnat ut sitt eget kontonr.

Ungefär lika galet att skyffla runt pengar på ett diskussionsforum som att köpa en Iphone av nån gatuförsäljare... Skänk en slant till Rädda Barnen istället eller nån som verkligen behöver pengar på riktigt.
  • förlovadflicka
    MrsT2011 skrev 2011-08-09 23:42:32 följande:
    Jag tycker inte att det är det minsta konstigt att dessa trådar blev avstängda och jag har full förståelse för att sajten inte tillåter specifika insamlingar. Jag stör mig på att folk är så naiva. Styrka är säkert en bra tjej men hon skulle lika gärna kunna vara en smidig bedragare som lämnar ut sitt kontonr för att själva tjäna sig en hacka. Skulle det vara nån som helst sans och vett i den där insamlingen skulle åtminstone pinkgrape själv ha lämnat ut sitt eget kontonr.

Ungefär lika galet att skyffla runt pengar på ett diskussionsforum som att köpa en Iphone av nån gatuförsäljare... Skänk en slant till Rädda Barnen istället eller nån som verkligen behöver pengar på riktigt.
    Jag hade inte satt över pengar om jag inte visste genom lite kontakt tidigare med styrka tidigare att hon faktiskt var en riktig blivande brud som verkar trevlig :)
  • darkHorse
    BlackWIngedAngel skrev 2011-08-08 00:04:06 följande:
    Och apropå meninger som är kompletta (och de som inte är det) så stör jag mig på när folk sätter rubriker som:
    "Hur lösa detta?". Det heter "Hur löser jag detta?" Rubriken blir inte så mycket längre, men den blir korrekt. Hela rubriken syns ändå så det finns ingen anledning att ta bort så stora delar av den att det inte blir en mening längre.
    Fast "hur löser jag detta?" är ju en helt värdelös rubrik i stil med "PANIIIIK!!!", eller "Hjälp mig". Man kan ju kanske lägga till "Panik - Frisören hoppat av, behöver ny i Linkpg snarast" eller "Hjälp mig att välja bordsdekorationer". Jag vägrar klicka på trådar som inte innehåller någon beskrivning öht.
     Det stör jag mig på
  • BlackWIngedAngel
    darkHorse skrev 2011-08-10 00:01:42 följande:
    Fast "hur löser jag detta?" är ju en helt värdelös rubrik i stil med "PANIIIIK!!!", eller "Hjälp mig". Man kan ju kanske lägga till "Panik - Frisören hoppat av, behöver ny i Linkpg snarast" eller "Hjälp mig att välja bordsdekorationer". Jag vägrar klicka på trådar som inte innehåller någon beskrivning öht.
     Det stör jag mig på
    Visst är det så. Jag skrev "Hur löser jag detta?" som ett allmänt exempel för att inte rikta mig mot någon särskild av de trådar jag hade läst. Glad
  • Zelmah
    MrsT2011 skrev 2011-08-09 23:42:32 följande:

Nä, jag tycker inte det är konstigt heller, cyniker som jag är tänkte jag genast i de banorna du nämner (även fast jag tror gott om Styrka så tänker man ju att det skulle vara ett sätt för en ful fisk att lura till sig pengar på) men synd att de på BT menar att det skulle manipulerats fram. Det fanns en god tanke bakom från Styrkas sida.
Svar på tråden Jag stör mig på...