• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • bruden
    MrsT2011 skrev 2011-08-26 10:03:46 följande:
    Misstänker avundsjuka faktiskt, småbarnsföräldrar har inte samma ekonomiska och praktiska möjlighet att satsa på varandra och sitt bröllop.
    Bara för att man har småbarn innebär det inte per automatik att man har säme förutsättningar för att få sitt drömbröllop
  • Emblas Mamma
    bruden skrev 2011-08-27 18:59:00 följande:
    Bara för att man har småbarn innebär det inte per automatik att man har säme förutsättningar för att få sitt drömbröllop
    håller med om detta!
    jag har bättre med barn än när jag inte hade barn. Jag hade ett trist liv innan. (JAG syftar på mig själv så ta inte illa upp)
    jag kan fortfarande resa och göra vad jag vill. med eller utan barn.
    jag har samma kropp som innan om inte snyggare, jag har inte sämre ekonomi heller.

nej, jag förstår inte heller varför man skulle vara missunsam. Vem bryr sig om man skaffar barn eller gifter sig först?
    Det är väl upp till var och en..

för vår del kom barn före vi hann göra något annat.
    för mig betyder inte giftemål allt i världen. jag är inte särkilt romantisk. för oss är giftemål mer en trygghet och en rolig grej (och av kärleken med såklart).
  • Pinkgrape

Jag stör mig på att jag är sjuk.
    Jag stör mig på att jag hittat min drömklänning två veckor efter bröllopet.
    Jag stör mig på att tiden går så sakta.
    Jag stör mig på att vi inte har mer pengar.
    Jag stör mig på att jag inte kan sova.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Sörön10

Att jag precis hörde ett uttalande av en sångare som lät ungefär:
    "Jag har aldrig tagit en sånglektion!" och tyckte det var något positivt!

det är enbart coolt om man har en pipa som celine dion eller nån annan med superröst, inte om man har en röst där man verkligen hör att det BORDE tas några lektioner... 

Så. Nu fick jag ur mig det!  Tack!

• förlovadflicka
    Sörön10 skrev 2011-08-28 17:20:39 följande:
    Att jag precis hörde ett uttalande av en sångare som lät ungefär:
    "Jag har aldrig tagit en sånglektion!" och tyckte det var något positivt!

det är enbart coolt om man har en pipa som celine dion eller nån annan med superröst, inte om man har en röst där man verkligen hör att det BORDE tas några lektioner... 

Så. Nu fick jag ur mig det!  Tack!
    Ja, det visar bara att man inte kan någonting om musik... Lite tragiskt men väldigt vanligt... 
  • Sörön10
    förlovadflicka skrev 2011-08-28 20:28:04 följande:
    Ja, det visar bara att man inte kan någonting om musik... Lite tragiskt men väldigt vanligt... 
    Mm. Blev lite sugen på att kontakta honom och säga: 

"Hej, jag hörde att du aldrig tagit en sånglektion och tänkte härmed erbjuda dig ett paket lektioner till ett bra pris så du kan bygga en grundteknik!"  
  • förlovadflicka
    Sörön10 skrev 2011-08-28 20:37:42 följande:
    Mm. Blev lite sugen på att kontakta honom och säga:

"Hej, jag hörde att du aldrig tagit en sånglektion och tänkte härmed erbjuda dig ett paket lektioner till ett bra pris så du kan bygga en grundteknik!"
    Haha, det borde du nästan ;)
  • längtaar

Jag stör mig så frbannat på att alla typ är rädda för oss (och par i allmänhet) som har barn.
    Vi är inte farliga, och jag som skriver är 20 år och har en son på två år och om en vecka en äkta make som är 25.
    Vi har varit ihop i fem år, våra vänner är mellan 19-30 år. De flesta har ett fast och stabilt förhållande men säger ändå alltid "ja visst jag vill ha barn, men inte nu" .. eller liknande. Vad är det för farligt undrar jag? Och hur många vänner har jag inte mist på grund av att jag växt upp lite i förtid. Nu inser jag verkligen hur barsnliga många är. Vi festar ibland, och vi har egen tid osv. Vi gör det vi vill, och nu kan jag inte minnas vad vi ens gjorde med vår tid när vi inte hade barn? Och nu blir man halvt smutskastad för att man är fast i denna lilla håla med barn och sambo, medan alla andra är i Norge eller festar fyra dagar i veckan.. eller vad fan dom nu gör. När jag blev gravid så var det typ "ÅÅh grattis.." sen försvann dem.
    Jag älskar mitt liv, min son, min blivande man, och mina vänner (de som jag har kvar).
    Men när ska alla andra växa upp?

• Jolin
    längtaar skrev 2011-08-28 21:32:29 följande:
    Jag stör mig så frbannat på att alla typ är rädda för oss (och par i allmänhet) som har barn.
    Vi är inte farliga, och jag som skriver är 20 år och har en son på två år och om en vecka en äkta make som är 25.
    Vi har varit ihop i fem år, våra vänner är mellan 19-30 år. De flesta har ett fast och stabilt förhållande men säger ändå alltid "ja visst jag vill ha barn, men inte nu" .. eller liknande. Vad är det för farligt undrar jag? Och hur många vänner har jag inte mist på grund av att jag växt upp lite i förtid. Nu inser jag verkligen hur barsnliga många är. Vi festar ibland, och vi har egen tid osv. Vi gör det vi vill, och nu kan jag inte minnas vad vi ens gjorde med vår tid när vi inte hade barn? Och nu blir man halvt smutskastad för att man är fast i denna lilla håla med barn och sambo, medan alla andra är i Norge eller festar fyra dagar i veckan.. eller vad fan dom nu gör. När jag blev gravid så var det typ "ÅÅh grattis.." sen försvann dem.
    Jag älskar mitt liv, min son, min blivande man, och mina vänner (de som jag har kvar).
    Men när ska alla andra växa upp?
    Jag har inga barn men jag förstår hur du menar. Jag är 23 år och har många vänner som har barn och alla vittnar om att vännerna försvinner och det låter jättetrist. Det är ingen av mina närmsta vänner som fått barn ännu men jag kan aldrig tänka mig att sluta umgås med dom när dom får barn, om något så skulle vi kanske umgås mer för då kan man hitta på massa roliga saker för barnet. Nu är det bara jag och min sambo och jag menar - hur roligt är vårat liv då? Bara för att vi inte har barn så betyder inte det att vi festar hela tiden, vi är två vuxna som jobbar och lever ett svensson liv så att festa är inget vi prioriterar. Vi längtar efter barn som tusan och avundas er som redan har! :)
  • längtaar

Å tacka gudarna för att det finns någon som inte skickade ett hatinlägg.. och som förstår och dessutom inte ens har barn :) Det är jättetråkigt, tur att man har några vänner som vill umgås, fast de har heller inga barn haha :P

Svar på tråden Jag stör mig på...