• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Jane

Jag stör mig på när närstående frågar vilken färg jag ska ha på brudklänningen (den ska ju vara vit) och sen rynkar på näsan och säger "neeeej vad fult, du kommer att ångra dig senare i livet", när jag berättar att jag ska ha röda skor. Varför skulle jag ångra mig?

Det är inte den negativa kommentaren jag stör mig på, utan jag stör  mig på att de alltså egentligen inte "känner" mig.

Stör mig också på att foto/filmteamet vi ville anlita, vill ha för mycket pengar! Gråter Nu måste jag leta efter ett billigare alternativ.

• TheD
    Jane skrev 2011-11-16 12:53:58 följande:
    Jag stör mig på när närstående frågar vilken färg jag ska ha på brudklänningen (den ska ju vara vit) och sen rynkar på näsan och säger "neeeej vad fult, du kommer att ångra dig senare i livet", när jag berättar att jag ska ha röda skor. Varför skulle jag ångra mig?

Det är inte den negativa kommentaren jag stör mig på, utan jag stör  mig på att de alltså egentligen inte "känner" mig.

Stör mig också på att foto/filmteamet vi ville anlita, vill ha för mycket pengar! Gråter Nu måste jag leta efter ett billigare alternativ.
    Jag tycker det är en konstig fråga "vilken färg ska du ha på klänningen?".... oftast  är den vit men iaf.... .
  • TheD

Jag stör mig på folk som efter bröllopet frågade: Hur känns det?  Efter fem såna frågor så tröttnade jag rejält! Fortfarande kan vi få frågan och då får jag psykbryt Flört

• Jane
    TheD skrev 2011-11-16 14:01:11 följande:
    Jag tycker det är en konstig fråga "vilken färg ska du ha på klänningen?".... oftast  är den vit men iaf.... .
    ja de tänkte väl att det fanns kritvitt, beige, champagne, elfenben osv. Men ja, håller med, knäpp fråga!
  • förlovadflicka
    TheD skrev 2011-11-16 14:02:39 följande:
    Jag stör mig på folk som efter bröllopet frågade: Hur känns det? Efter fem såna frågor så tröttnade jag rejält! Fortfarande kan vi få frågan och då får jag psykbryt Flört
    Varför det? Jag blir bara glad för varje tillfälle jag får att berätta om hur underbart allting är! :D
  • TheD
    förlovadflicka skrev 2011-11-16 15:20:49 följande:
    Varför det? Jag blir bara glad för varje tillfälle jag får att berätta om hur underbart allting är! :D
    Det är ju ingen skillnad på att vara gift och annars :) Var inte som att något spännande händer  så att säga. Allt är ju osm vanligt. Bara lite mer bling på vänsterhanden haha
  • förlovadflicka
    TheD skrev 2011-11-16 15:25:36 följande:
    Det är ju ingen skillnad på att vara gift och annars :) Var inte som att något spännande händer så att säga. Allt är ju osm vanligt. Bara lite mer bling på vänsterhanden haha
    Nej, det är klart, men för oss som är lite mer traditionella är det stor, underbar skillnad ;)
  • TheD
    förlovadflicka skrev 2011-11-16 15:27:30 följande:
    Nej, det är klart, men för oss som är lite mer traditionella är det stor, underbar skillnad ;)
    Lite mer traditionella?
  • julialexandra

Jag stör mig på alla säljannonser här på bröllopstorget där man vill få fram att just deras brudklänning är den absolut vackraste, mest bedårande och mest underbara skapelse som världen någonsin sett- smaken är som baken: tudelad!
    Skriv istället märke och storlek som rubrik! tack på förhand. 

• Chicita
    TheD skrev 2011-11-16 14:02:39 följande:
    Jag stör mig på folk som efter bröllopet frågade: Hur känns det?  Efter fem såna frågor så tröttnade jag rejält! Fortfarande kan vi få frågan och då får jag psykbryt Flört
    Hehe.. du får göra som jag och svara "förkylt" eller "jodå lite mycket just nu" eller något annat som passar in på tillfället Flört
Svar på tråden Jag stör mig på...