• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • FelizLane

tyvärr irriterad på mina bästa tjejkompisar idag. Men det lägger sig väl :)

• cookieandkermit

I dag stör jag mig på att det ska vara så sjukt svårt att hitta en klänning! Det finns så många fina, men ingen som känns rätt!! *suckar högt* börjar bli lite galen på det hela nu.. om jag måste beställa en klänning så måste det ju göras snart! *börjar bli smått panik slagen*

• Silketuss
    Idag stör jag mig på att jag tog i för hårt på träningen igår, vilket gör att jag har ont i ryggen idag. Dumma mig, jag borde vetat bättre... När jag ändå håller på och gnäller, kan jag säga att jag stör mig på att det blåser hårt ute. Sådär, nu känns det lite bättre!
  • Silketuss

Ooops, sorry nu blev det ju fel tråd! Förlåt. 

• gbg2012

Det jag stör mig mest på är allas tjat på alla fester och familjen om hur det går med jobb, blir så trött!!

Tog examen 9 sep och har fortfarande inte fått jobb till det jag är utbildad till. Jag har sökt jobb som en galning men det känns ju som det är något fel på en när alla tjatar hela tiden! 

Sedan stör jag mig på att det ska vara så svårt att få en större lägenhet, gbg är omöjligt! Vi har sökt lägenhet i två år nu och nu är vi 5:e personen i kön, så det är fyra före. Det är nära men ändå inte tillräckligt för fyra kommer ju inte tacka nej till en central trea i en stad som Göteborg!  

• Hotlena

Jag stör mig på att jag inte kan hitta motivationen att komma tillbaka till träningen efter att ha njutit (läs: slöat) under jul och nyår =( Jag vill ju så gärna bli av med de sista 5 envisa kilona, men motivtionen (eller egentligen kanske handlingskraften) är frånvarande...

• Misswert

Jag stör mig på att min m2b inte kan få tummen ur och ta kontakt med den som är vår tilltänkta toastmaster, trotts detta vill min m2b få ut inbjudan snarst, dock måste vi få klartecken från toastmasten först..... Suck!

Som inte det är nog så åker det tilltänkta på en veckas skidsemester på söndag..... Får tjata lite till.....

Som någon annan klagade på innan så har jag också haft förkylningar som kommer om varandra hela tiden.... Suck! Har inte motivation till något just nu.....

• purpleflower

Jag stör mig på att mina svärföräldrar väldigt ofta vill lägga sig i precis allt vi gör och funderar på att göra och även att min sambo tyvärr lyssnar lite för mycket på dem, speciellt när det gäller saker som "är bäst för oss". Är mycket väl medveten om att de bara menar väl, de har aldrig och skulle aldrig vilja förstöra för oss på något sätt för jag vet att de är superlyckliga över att vi ska gifta oss och jag känner mig väldigt omtyckt och bra behandlad av dem. Men... min svärmor har en tendens att alltid ge min sambo dåligt samvete över att han hade tänkt att göra en sak på ett visst sätt (istället för på det sättet hon vill). Så i slutändan blir det i princip alltid som hon vill. Är säker på att de kommer att försöka lägga sig i vilka som ska bjudas på vårt bröllop men där kommer jag definitivt att sätta stopp, för när det handlar om vad mina pengar går till så är det jag som bestämmer och ingen annan. Speciellt inte på vår bröllopsdag!

Förstår att det låter som om att jag avskyr mina svärföräldrar, men det gör jag verkligen inte. Innerst inne tycker jag verkligen om dem jättemycket, för de har många bra sidor också och är väldigt kloka och starka personer. Men alla har ju sina brister och deras går mig på nerverna. Har så svårt för folk som hela tiden ska säga till en hur man ska göra med det ena och det andra.
    Det räckte med att höra föräldrarnas tjat när man var tonåring Flört 

• BettyBoop
    1700tal skrev 2011-12-10 13:20:48 följande:
    Tror det är alla "nya" vårbrudar som dyker upp på BT runt denna tid varje år... Stör mig på dem jag med och njuter av att följa förloppet då de (många av dem iaf) succesivt plockas ner på jorden av BTs visa veteraner!
    Nu har jag ingen aning om vem eller vad du syftar på.. Jag kan bara läsa dina ord här. Att racka ner på "nya" och se de gamla veteranerna "plocka ner folk på jorden" är i mina ögon en ganska taskig attityd. Bara för att man hållt till på ett forum länge betyder det inte att man är allsmäktig eller vet bäst. Det betyder däremot ofta att man skriker högst.

Forum är till för diskussioner och en negativ attityd främjar på inget sätt diskussioner. Att först tala sig varm för respekt och sedan visa respektlöshet är ganska talande för hela atmosfären här på BT.

Så det stör jag mig på. Den tråkiga attityden man ofta ser från alla möjliga håll här på BT.
  • Chicita
    BettyBoop skrev 2012-01-13 22:31:30 följande:
    Nu har jag ingen aning om vem eller vad du syftar på.. Jag kan bara läsa dina ord här. Att racka ner på "nya" och se de gamla veteranerna "plocka ner folk på jorden" är i mina ögon en ganska taskig attityd. Bara för att man hållt till på ett forum länge betyder det inte att man är allsmäktig eller vet bäst. Det betyder däremot ofta att man skriker högst.

Forum är till för diskussioner och en negativ attityd främjar på inget sätt diskussioner. Att först tala sig varm för respekt och sedan visa respektlöshet är ganska talande för hela atmosfären här på BT.

Så det stör jag mig på. Den tråkiga attityden man ofta ser från alla möjliga håll här på BT.
    Nu är ju det här inte en tråd för diskussioner. Dom ska vi hålla härifrån. Men jag kan inte låta bli att svara på detta.

Det är med största säkerhet inte så illa som du tolkar det.
    Grejen är att det dyker upp nya medlemmar med "JAG gör som JAG-vill"-attityd. Och det är tydligen ett återkommande fenomen så här runt årsskiftet...
    Det startades ett tag en hel del trådar av dessa nykomlingar med önskan om att vi som redan gift oss skulle dra härifrån. Familjeliv rekommenderades "för vi var inte välkomna här".

Och i nästa tråd ställer samma person en fråga till "ni som har gift er och vet lite mer" Tungan ute
    Och hoppas på ett bra svar - vilket dom till 99% får också.... (det finns alltid rötägg på alla ställen)
    Så fort det inte stryks medhårs (i början) så skriks det högt. Men efter ett tag här så upptäcker de flesta att vi som varit här ett tag (själv har jag bara varit här i knappt ett år eller nåt sånt, gifte mig ju i början av september) inte är här för att jävlas eller vara elaka mot nykomlingar och att vi inte "skyddar vårt revir".
    Utan vi släpper gärna in nya, försöker hjälpa dom efter bästa förmåga, och det "omvänder" dom oftast så dom inte behöver se på allt från en försvarsställning. Många - men inte alla - har nämligen taggarna utåt när dom kommer hit.
    Och att "dom kommer ner på jorden" betyder mer att dom slappnar av och inser att vi har ett utbyte av varandra och att vi inte är här för att jävlas.

Den här tråden är till för att man ska få fräsa av sig lite på saker man blir trött på. Och du vet säkert själv att man ibland kan bli trött på saker, men att så fort man har fått fräsa av sig lite så är det ok igen och man kan ta nya tag med ett stort leende Solig
Svar på tråden Jag stör mig på...