• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • BlackWIngedAngel

Det är väl lika bra att jag börjar.

Jag stör mig just nu på folk som tror att vintage är en särskild epok och att det räcker att skriva vintage som beskrivning av något.

Jag stör mig dessutom på personer som väljer en tidsepok som tema och sedan verkar tro att brudklänningarna såg ut som andra festklänningar under den epoken.  

• In Wonderland

Jag stör mig på folk som inte kan respektera andras åsikter här i forumet! Och så stör jag mig på att folk ibland inte verkar förstå att folk på detta forumet har olika bakgrund och resurser och därmed måste planera sina bröllop utifrån de förutsättningarna och inte hur det "ska vara". Men mest av allt stör jag mig på alla de människor utanför forumet som bjuder in sig själva till våra bröllop, klagar för att de inte är bjudna till bröllopet, tar med barn trots att det står tvärtom på inbjudan och har åsikter på vad man borde och inte borde göra. Haha oj vilken bitterkorv jag lät som nu Glad

• Smuppra

Just nu stör jag mig inte på något kring forumet men sjutton vad jag går och stör mig på gäster som bjuder in folk. Hur tydlig ska man vara för att någon inte ska osa att han och hans exfru sedan typ 5 år tillbaka ska komma, när bara hans för och efternamn står på inbjudan?! Och andra som bjuder in. Det är väl ändå hyfs att inte bjuda in folk till ett bröllop? *jätteirriterad*

• Sebastiána

Jag stör mig på när det kommer in fotografer och andra under täckmantel och gör reklam för sig själva. Det har varit ganska lugnt på den fronten ett tag nu tack och lov!

• S2011

jag stör mig på att man aldrig på detta forum kan få  visa på en annan sida av saken än vad en del trådstartare tänkt sig. vad blir det egentligen för forum om man bara sitter och säger ja och amen och "men guuuud, vilken bra idé!" ?

jag stör mig också på att det ska vändas och vridas och läggas till på det man säger för att det ska kunna tas på sämst möjliga sätt, trots att det inte fanns något att ta illa vid sig av till att börja med.

annars håller jag med Sebastiana om att det är otroligt irriterande med smygreklam från fotografer/musiker/caterare osv. på senaste har det väl vart mest av musikerna.. 

• Aniara4
    Sebastiána skrev 2011-05-17 08:09:50 följande:
    Jag stör mig på när det kommer in fotografer och andra under täckmantel och gör reklam för sig själva. Det har varit ganska lugnt på den fronten ett tag nu tack och lov!
    Håller också med, särskilt när de drar upp varenda gammal tråd som har det minsta med ämnet att göra och copy+paste:ar sitt "Nisse är jääääääääättebra, anlita Nisse!" i i 30 trådar så att alla andra diskussioner halkar långt ner i listan.

Fast det kinaklänningsföretag som gjorde så nyligen, med ett riktigt uselt Google-översatt reklaminlägg, var nästan underhållande i sin uselhet!
  • Mirjami

Det jag stör mig mest på är gäster som tror att bröllopsfesten är anordnad för dem och att de kan ställa krav på utformningen.

Jag stör mig även på gäster som gör allt för att hitta fel i allt man gör, oasvett hur bra gör dem och även om man följt alla etikettsregler som existerar.

Och jag stör mig GROVT på att man måste vara så rädd för att säga ifrån då man riskerar förstöra för sin blivande make och bli mer hatad för all framtid av hans sida (allt gnäll har enbart skett från hans sida av familjen och varit personligen riktade mot mig).

Sen stör jag mig på att jag igår fick veta att vår präst har semester under vårt bröllop och att jag nu måste gå på några gudstjänster med vikarierande präst för att se om han är ok eller om man måste begära att byta. Vill inte ha en som pratar om död och skiljsmässa under vigselakten, vilket jag hört ett par råka ut för.

• Willowfield

Jag stör mig på alla dessa trådar där folk citerar varandra om och om igen och inkluderar alla bilder om och om igen, ett inlägg kan ha 560 svar men tittar man igenom den så är det samma bilder osv hela tiden. Så drygt.

• Willowfield
    BlackWIngedAngel skrev 2011-05-17 01:33:56 följande:
    Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.
    Hi hi hi, vet inte riktigt hur du menar men det är mitt inlägg du citerar..
  • Aniara4
    Willowfield skrev 2011-05-17 09:39:21 följande:
    Jag stör mig på alla dessa trådar där folk citerar varandra om och om igen och inkluderar alla bilder om och om igen, ett inlägg kan ha 560 svar men tittar man igenom den så är det samma bilder osv hela tiden. Så drygt.

Hear hear! Man KAN faktiskt radera delar av texten i citatet, och krympa bilderna väldigt enkelt om det känns viktigt att ha med bilden för att andra ska förstå vilken bild man pratar om. Man klickar bara på bilden, och drar sen i ett av hörnen som dyker upp. Och man måste inte ha med alla sju bilderna i originalinlägget när man svarar!
Svar på tråden Jag stör mig på...