• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • polkapinne

Jag stör mig på kollegor och vänner som bjuder in slg själva till bröllopet. Jag har sagt att vi inte har bestämt oss för hur vi ska göra än, i ett tidigt skede. Och nu när vi kommit en bit på vägen har jag sagt släkt och nära vänner. Men att de är välkomna till kyrkan.

Däremot har sambon en kollega som tar upp det om de exempelvis tar en öl efter jobbet. Och han har försökt skratta bort det men när han fortsätter så har sambon sagt att det kan han väl. What the f...!

Jag blir smått galen när jag ändå valt bort släkt och vänner eftersom vi inte har råd att bjuda hur många som helst. Så vill hans kollega (som han står nära men ändå) komma. Det är väl inte så att det är ett avtal men nu känner sig sambon dum. Gah! Så jäkla osmart.

• 1700tal
    Chicita skrev 2011-12-10 13:24:00 följande:
    Hehe...
    Alltså jag är helt för att individualisera saker och ting, men vissa saker kan man inte bara "göra som man vill" med. Man måste i alla fall fråga först och föra en dialog.
    Klarar man inte av sånt så vetesjutton om man är mogen att gifta sig

*duckar för alla snytingar som kommer yra nu*

Mmm, faktum är ju att vid en tillställning med inbjudna gäster hjälper det liksom inte att det råkar sitta ett brudpar nånstans bland mängden. Som värdpar (alltså oftast brudparet numera) ska man sätta sina gäster först. Brudparet må vara i blickfånget men det är gästerna som är gäster och ska behandlas därefter. Det här med att det ska vara nån slags "ära" att bli bjuden på bröllop (och man därmed ska "rätta sig" efter alla etikettsbrott med självklarhet) tycker jag är oerhört provocerande att lyssna på!

Förresten, en annan sak jag stör mig på med dessa nya vårbrudar är hur antalet utropstecken och frågetecken efter varann ökar, samt användandet av versaler. Suck...

• Chicita
    1700tal skrev 2011-12-11 09:04:17 följande:

Mmm, faktum är ju att vid en tillställning med inbjudna gäster hjälper det liksom inte att det råkar sitta ett brudpar nånstans bland mängden. Som värdpar (alltså oftast brudparet numera) ska man sätta sina gäster först. Brudparet må vara i blickfånget men det är gästerna som är gäster och ska behandlas därefter. Det här med att det ska vara nån slags "ära" att bli bjuden på bröllop (och man därmed ska "rätta sig" efter alla etikettsbrott med självklarhet) tycker jag är oerhört provocerande att lyssna på!

Förresten, en annan sak jag stör mig på med dessa nya vårbrudar är hur antalet utropstecken och frågetecken efter varann ökar, samt användandet av versaler. Suck...

Håller med till fullo Flört
  • förlovadflicka

Jag tycker också det är märkligt med alla som måste ha sin vilja fram, oavsett hur många går som blir trampade på och hur många lik de måste gå över. Vi ville att alla våra gäster skulle vara minst lika glada som vi var (även om det så klart var omöjligt) och hade jag vetat att någon känts sig väldigt obekväm eller rentav ledsen så hade jag mått jättedåligt! Har man gäster ska man göra allt som står i sin makt för att få dem att trivas, för mig är det en självklarhet. Och jag har inte ens fyllt tjugo men många av de som beter sig så här är runt 30, det tycker jag är rent läskigt faktiskt...

• sofi 88

Ååååh vad jag stör mig på folk inne på bt som medvetet väljer att misstolka allt man skriver och försöker leka mamma inne på forumet. Gah! (Till saken hör att jag just nu är extremt lättretad med tanke på att skolan är på slutspurten för terminen och idiot jag har valt att läsa på 150 %=noll energi) Så, skönt att ha fått ur mig det, nu ska jag inte slösa mer tid på energitjuven. 

Tack BWA för en bra tråd! 

• Daludd

Jag stör mig på att svärmor vill att vi ska bjuda på "MYCKET mer" alkohol på bröllopsdagen, champagne då, "till mig och Daludd i alla fall!". Alltså hon menar väl, men 1. vi är unga och har inte mycket pengar och att lägga dem på att folk ska kunna bli fulla är inte riktigt min prioritering. 2. Jag vill väl för bövelen inte vara packad på min bröllopsdag.

• cookieandkermit

Idag stör jag mig på att jag aldrig kan få må bra! Har haft världens mest ihållande förkylning sen i augusti, eller jaja,, är förkyld, blir frisk och blir förkyld igen efter typ 2-3 dagar. Det är så sjukt jobbigt, kan inte träna eller någonting sånt. Sen har jag fått magkatarr IGEN! blir tokig och denna gång matchade den med min mens, som i sin tur ger mig ONT som f****************n. Blir så less på min kropp! men ska till doktorn i morgon, han få ta me tusan ta en massa prover! jag orkar inte vara "sjuk" hela tiden. kommer ju inte igång men livet.

• himeko81

Gråter Jag stör mig på att jag för lite drygt 3 veckor sedan hostade sönder muskler(na?) kring ett revben vilket leder till att VARJE gång jag gör en antydan till att hosta får ont och även VARJE gång jag lägger mig i sängen får jätteont och mår dåligt. Läkningstid: 1-2 evigt lååååånga månader.

Känner mig även gnällig över att jag är så satans girig och vill ha sjukt mycket julklappar men "bara" kommer att få två.

• saken247

Jag är/blir sjukt irriterad, arg och ledsen på folk som är oansvariga, och inte bryr sig om att ta reda på fakta och använda sitt sundaförnuft, med förrutsättning att de har något. Skaffar man ett husdjur så ska man ta hand om det, inte låta sin hund stå ute i ett par timmar på samma ställe, med bara koppel längden i detta vädret, eller när folk åker till jobbet då de släpper ut Sina katter så att de får vara ute hela dagen i en massa minus, hur tänker man då, "min katt mår bra av att vara ute i 10 timmar i 14 minus grader utan möjlighet att få komma in under de timmarna" osv. det är skrämmande!!

• TheD

Jag stör mig på ämnen som skrivs på ett Bröllopsforum som INTE har med bröllop att göra!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Jag stör mig på...