• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Hotlena

Jag stör mig på att jag redan håller på att frysa ihjäl och det är bara -2 grader ute och jag bor i norrland.. =( 

• Chicita

Jag stör mig på att jag är så trött, yr, har tunnelseende, magkatarren har kommit igång igen och huvudvärk mer eller mindre varenda dag.
    Och ändå kan jag inte klara av att sjukskriva mig själv för jag vet att jag då sätter mina kollegor i skiten Skrikandes 

• aniara

Jag stør mig på alla inlägg om vilken stor äääära det är att få vara tärna och att tärnan därfør ska finna sig i att bli øverkørd av bruden. Visst är det en ära att bli tillfrågad, men det är också ett jobb tärnan tar på sig. Jag utser en tärna før att jag vill ha assistans, stød och sällskap under min brøllopsdag. Jag är tacksam før min tärna men tärnan har ingen tacksamhetsskuld till mig. Det verkar vara många här på BT som inte ser det på samma sätt.

• Silketuss
    Incorporeal skrev 2011-11-13 21:22:51 följande:
    Jag stör mig på folk som kommer in på mitt jobb (står i butik där vi säljer ätbara produkter) och frågar "är den god?!" Va fan ska jag säga? Om jag tycker den är god eller inte spelar väl ingen roll? Vi har nog inte samma smak ändå.

Stör mig även på föräldrar som blir sura på mig när jag säger till deras lortgrisar att inte pilla/banka/hosta/slicka på inredningen eller det vi säljer. Ja, en mamma blev jättearg på mig när jag bad hennes son att vända sig bort när han stod och hostade på produkterna.
    En annan mamma blev arg när jag sa till hennes son att inte pilla på produkterna. "det är faktiskt inte så lätt när man bara är åtta". ÅTTA? Klart som fan man ska veta det!
    Ska själv ha barn i januari... Min chef tycker det ska bli spännande och se om jag kommer låta honom springa vilt omkring när vi är i butiker. Cool

Kanske inte så mycket bröllopstema, med de planerna har jag inte hittat något än. Men det kommer nog!
    Skönt att få "störa av sig". TACK!
    Jag har en åttaåring,  och han kan absolut låta bli att pilla på saker när vi är i affären. Det kan bägge hans småbröder också, för den delen. Den yngste är strax fyra år! Så det är inte orimligt att säga det till de där mammorna, att barnen inte ska pilla, slicka, hosta, banka osv...på inredning och saker som ska säljas. Men det är klart, om barnen aldrig får höra att de ska låta bli, är det svårare att förstå att man inte ska göra så. Men är man åtta år, borde man fatta ändå, tycker jag. Iaf en "normalutvecklad" åttaåring. Det bästa är självklart om man aldrig släpper barnen "lösa" i affärer, så att det vänjer sig vid att härja runt utan kontroll. För om man gör det, blir de lätt "monster", som ingen annan än mamma och pappa tycker om. 
  • MrsT2011
    Silketuss skrev 2011-11-15 13:34:03 följande:
    Jag har en åttaåring,  och han kan absolut låta bli att pilla på saker när vi är i affären. Det kan bägge hans småbröder också, för den delen. Den yngste är strax fyra år! Så det är inte orimligt att säga det till de där mammorna, att barnen inte ska pilla, slicka, hosta, banka osv...på inredning och saker som ska säljas. Men det är klart, om barnen aldrig får höra att de ska låta bli, är det svårare att förstå att man inte ska göra så. Men är man åtta år, borde man fatta ändå, tycker jag. Iaf en "normalutvecklad" åttaåring. Det bästa är självklart om man aldrig släpper barnen "lösa" i affärer, så att det vänjer sig vid att härja runt utan kontroll. För om man gör det, blir de lätt "monster", som ingen annan än mamma och pappa tycker om. 
    Men eller hur! Jag stör mig galet mycket på alla ouppfostrade skitungar, vars föräldrar inte fattar att världen faktiskt inte kretsar kring deras ögonsten. Jag har utvecklat svår ICA Maxi-ångest enbart på grund av barnfamiljs-kaoset. Har föräldrarna bara gett upp eller märker de inte ens hur ungarna beter sig?? Inte har de vett att skämmas heller när folk säger ifrån efter den tioende omgången GALLSKRIK.
  • Mahy

Jag stör mig på att mina tärnor tror att detta är deras dag och inte förstår att det är min m2b och mitt bröllop,  och jag skiter fullständigt i om du anser att en blå klänning passar dig bättre, vårt tema är grönt och alla de andra 6 tärnor  tycker färgen är toppen! och thats it...Du behöver inte göra något annat än att finnas där fär mig under bröllopsdagen och hålla i min bukett. Var inte tärna om du vägrar följa temat.

och jag stör mig på att den här c-uppsatsen aldrig tar slut.

• izredam

Jag stör mig på att min lärare är helt jävla dum i huvudet rent ut sagt. Vi ska, en gång i veckan, lämna in en handskriven rapport på en matteuppgift, och vi får ingen möjlighet till att komplettera de här rapporterna och i slutändan så måste 5 av 6 vara godkända för att momentet (på 3hp) ska bli godkänt. Okej att man ska lära sig att skriva matematiska texter eller whatever. Men HANDSKRIVET! Lever människan på stenåldern? Att man sen dessutom mer eller mindre måste skriva så att dagisbarn förstår gör mig inte mindre frustrerad >.<

• TheD

Jag stör mig på danselever som inte förstår 'höger - vänster'!!!!!

• daniiel
    aniara skrev 2011-11-15 13:30:57 följande:
    Jag stør mig på alla inlägg om vilken stor äääära det är att få vara tärna och att tärnan därfør ska finna sig i att bli øverkørd av bruden. Visst är det en ära att bli tillfrågad, men det är också ett jobb tärnan tar på sig. Jag utser en tärna før att jag vill ha assistans, stød och sällskap under min brøllopsdag. Jag är tacksam før min tärna men tärnan har ingen tacksamhetsskuld till mig. Det verkar vara många här på BT som inte ser det på samma sätt.
    Jag håller med.
  • daniiel
    TheD skrev 2011-11-16 11:27:53 följande:
    Jag stör mig på danselever som inte förstår 'höger - vänster'!!!!!
    Haha jag har ofta svårt för den saken, tur att jag inte går någon form av dans då ;P
Svar på tråden Jag stör mig på...