• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • chabar

Jag är SKITLESS på att leta ringar. Jag vill ha en amssa saker till väldigt lågt pris.
    En kombinastion som inte alltid verkar gå ihop ;-P
    Dessutom är M2B lugnet själv och säger bara "om det är den ringen duvill ha så köp den, men då blir det ju inge fler ringköp efter det"
    Hur i allsindar hittar man den perfekta ringen?
    Plus att många här på BT har jättestenar, vilekt såklart är fint men inte riktigt det jag söker, men ändå sugs jag med i nån ct hets.

• förlovadflicka

Jag stör mig på att folk förutsätter att bara för att vi är nygifta och precis flyttat ihop så bråkar vi! Vi bråkar aldrig, vi stormtrivs så sjukt bra och om jag skulle störa mig på honom för något så vet jag faktiskt inte vad det skulle vara. Oroväckande med så många kommentarer om att "de första 40 åren är värst" osv, om det nu känns så så tror jag man gift sig med fel person eller måste ändra om lite i sin egen personlighet och inställning...

• augustesen
    förlovadflicka skrev 2011-11-30 11:33:41 följande:
    Jag stör mig på att folk förutsätter att bara för att vi är nygifta och precis flyttat ihop så bråkar vi! Vi bråkar aldrig, vi stormtrivs så sjukt bra och om jag skulle störa mig på honom för något så vet jag faktiskt inte vad det skulle vara. Oroväckande med så många kommentarer om att "de första 40 åren är värst" osv, om det nu känns så så tror jag man gift sig med fel person eller måste ändra om lite i sin egen personlighet och inställning...
    Hahaha omg första 40 åren - herrejäklar deras liv måste vara hemska och ja, då har man nog fel person!!! Att folk alltid ska vara så negativa, första 40 åren är dom bästa låter mycket trevligare :)
  • Chicita

Sitter på jobbet och retar upp mig otroligt mycket...

Varför skäller man på den person som försöker hjälpa dom?
    Varför hota med att gå till tidningen om dom inte får som dom vill - punkt slut?
    Varför stå här och vara agressiv mot mig när jag försöker hitta både direkt lösning på deras problem (och erbjuder dom alternativ) samt även långsiktig lösning?

Jag förstår att dom är besvikna. Men jag försöker ju för fan hjälpa dom. Skrikandes
    Skäll på den som är ansvarig istället när jag säger att jag inte får göra mer än detta. Stå inte och kalla mig fet, ful, lat och alla superlativ ni kan komma på för att såra mig, som "tack för hjälpen"

• Chicita

Just nu stör jag mig på alla "Det är DIN dag gör som DU vill"-svar överallt.

Visst behöver man inte följa alla etikettregler och sånt. Men vissa saker måste man respektera.
    Man kan inte köra över prästerna och säga att "så här vill jag ha det" och tro att dom ska rätta sig efter det. Eller bestämma att "jag tänker visst komma tidigare till lokalen / kyrkan även om vi inte får" osv...
    Dessutom delar man väldigt ofta "sin" dag med andra brudpar också.

Respekt är ett ord som visst inte ingår i svenska språket längre

• 1700tal
    Chicita skrev 2011-12-10 13:09:19 följande:
    Just nu stör jag mig på alla "Det är DIN dag gör som DU vill"-svar överallt.

Visst behöver man inte följa alla etikettregler och sånt. Men vissa saker måste man respektera.
    Man kan inte köra över prästerna och säga att "så här vill jag ha det" och tro att dom ska rätta sig efter det. Eller bestämma att "jag tänker visst komma tidigare till lokalen / kyrkan även om vi inte får" osv...
    Dessutom delar man väldigt ofta "sin" dag med andra brudpar också.

Respekt är ett ord som visst inte ingår i svenska språket längre
    Tror det är alla "nya" vårbrudar som dyker upp på BT runt denna tid varje år... Stör mig på dem jag med och njuter av att följa förloppet då de (många av dem iaf) succesivt plockas ner på jorden av BTs visa veteraner!
  • Chicita
    1700tal skrev 2011-12-10 13:20:48 följande:
    Tror det är alla "nya" vårbrudar som dyker upp på BT runt denna tid varje år... Stör mig på dem jag med och njuter av att följa förloppet då de (många av dem iaf) succesivt plockas ner på jorden av BTs visa veteraner!
    Hehe...
    Alltså jag är helt för att individualisera saker och ting, men vissa saker kan man inte bara "göra som man vill" med. Man måste i alla fall fråga först och föra en dialog.
    Klarar man inte av sånt så vetesjutton om man är mogen att gifta sig

*duckar för alla snytingar som kommer yra nu*
  • Fia S

Jag stör mig på dom (eller just nu en person) som hela tiden säger hur den personens bröllop var. Och hur bra det var. Samt att denna person hela tiden frågar "Vad kostade det, så mycket är väll onödigt. Vi betalade mycket mindre för typ samma sak!"  Samt att denna person skryter om sin jäkla smekmånad.

Jag avskyr just denna person och sånna personer som ska passa på att skryta om sitt som redan varit.

• Juni 2012

Usch, jag blev så ledsen idag.

Vi var på en större matbutik för att spana bröllopstårta. Men disken var obemannad så vi väntade och väntade... Då kommer mina föräldrar...! Min m2b lyckades väl prata bort det hela något sånär, vi skulle bara kolla lite om de kunde göra sådana tårtor som hans mamma brukar göra, vi tänkte kanske köpa en till nyår... (ljug).
    Expediten kommer tillslut och de går. Hon frågar vad hon kan hjälpa oss med. "Bröllopstårta" svarar jag lågt för att de inte ska höra, de har ju inte hunnit så himla långt. "Bröllopstårta?" nästan skriker människan... "Ja, skrik inte" svarar jag lågt, men hon hade tydligen svårt att fatta/en hörselskada för hon fortsatte att skrik-prata samtalet igenom...

Ingen aning om mina föräldrar hörde. Det var stimmigt och bullrigt och mycket folk, men den här expeditens röstresurser kombinerat med det gälla tonfallet kan mycket väl ha överröstat alltsammans. Dessutom såg hon ju med sina egna ögon att vi pratade med några när hon kom. Hade hon kunnat lägga ihop 1+1 hade hon kanske begripit att det inte passar att skrika så halva butiken hör om våra planer, speciellt inte när jag talade så lågt och diskret.

Inbjudningarna har inte gått ut än, så ingen vem om våra planer förutom min bästa kompis.

Tack.

• TheD

Det här har inget med bröllop att göra...

Jag stör mig på att Breezer Orange har bytt etikett!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Jag stör mig på...