Primer är bra, det jämnar ut porer och ger en bra grund, som att grundmåla en vägg innan den riktiga färgen läggs på för att originalfärgen och skavander inte skall lysa igenom (Nu snackar vi spackla, ha ha)
Mitt tips är att gå till en bra butik, typ Kicks och säga vad man är ute efter. Då får man hjälp att ta fram något som passar ens hudtyp, färg med mera bäst. Har man smal budget så säg det så tar de fram utefter vad som passar plånboken. Be också om prov make-up, det ksotar inget och du ser hur det ser ut på dig innan du köper. Jag har Cliniques underlagskräm i glasflaska som är halvtäckande bara, men med primer under ser jag ut att ha gått från Fjant mamma i Trolltyg i tomteskogen till Hollywoodlyster! Ja, tilsammans med Cliniques concealer också. Kostade under 500 kr för båda, men de räcker i minst ett halvår också (concealern räcker ett år för mig).
Ett lätt mineralpuder, lite lite bara, som fixering (och bättra på under dagen) och rounge och ett lätt solpuder med lite skimmer. Allt i små doser, applicerade med penslar och mjuka borstar ger ett naturligt resultat. Jag rekommenderar penslar till både underlag och concealer.