• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • PimPim83
    BlackWIngedAngel skrev 2011-06-03 00:26:34 följande:
    Jag har också tänkt på det. Har även reagerat på alla dessa par som hittar på en egen "överraskningsdans" istället för bröllopsvalsen. T.o.m. min sambo som inte tittar utan bara sitter i soffan med sin iPad under tiden börjar tycka att det blir fånigt med alla dessa par som ska vara så "personliga" och "unika" med en egenimproviserad dans och alla jurybrudar som blir så överraskade när den traditionella musiken bryts. För att citera honom så "känns det numera som en dålig ursäkt för att de är för lata för att lära sig dansa." Flört
    Jag och min sambo har också reagerat över det där med dansen! Känns ju inte det minsta speciellt om så många "överraskar" med en egen variant av brudvalsen.... Din sambos citat är ju klockrent! Glad
  • HannaL1980
    Jag har också tänkt på det. Har även reagerat på alla dessa par som hittar på en egen "överraskningsdans" istället för bröllopsvalsen. T.o.m. min sambo som inte tittar utan bara sitter i soffan med sin iPad under tiden börjar tycka att det blir fånigt med alla dessa par som ska vara så "personliga" och "unika" med en egenimproviserad dans och alla jurybrudar som blir så överraskade när den traditionella musiken bryts. För att citera honom så "känns det numera som en dålig ursäkt för att de är för lata för att lära sig dansa." Flört
    Haha! Diggar din sambo, precis vad jag också tycker om "överaskande" vigseldanser!
  • zvartaliljan
    haha här förväntar sig tydligen folk en sån "överraskning" eftersom vi absolut inte kan dansa vals utan är unga och mer "klubbdansare". Flera har sagt "ja ni kör väl en sån där rolig dans ni". O bara för det så ska vi köra en låååång och väl inövad vals, så det så! Överraskning åt andra hållet
  • TheD
    Jag och min fästman suckar varenda gång paret bryter upp "valsen".....Inte har dansat vals... Det är ingen rolig grej längre. Men om det ska komma som en överraskning kan man väl ändå träna in något BRA!!!! JAg har inte blivit imponerad med att bara gå runt i cirklar, på med solglasögon (????) osv...

Vi kommer köra brudvals så att mina föräldrar sedan hakar på :)
  • MrsT2011
    zvartaliljan skrev 2011-06-03 13:00:22 följande:
    haha här förväntar sig tydligen folk en sån "överraskning" eftersom vi absolut inte kan dansa vals utan är unga och mer "klubbdansare". Flera har sagt "ja ni kör väl en sån där rolig dans ni". O bara för det så ska vi köra en låååång och väl inövad vals, så det så! Överraskning åt andra hållet
    Fan vad gött, gör ni helt rätt i!! Glad Vi vågar vägra både vals och överrasknings-lull lull, här blir det en gammal hederlig, romantisk tryckare från början till slut. Gästerna får kolla på om de vill, eller gå till baren om de blir uttråkade! Glad

Ska för övrigt dansa till Kents Utan dina andetag, kan inte tänka mig nån låt jag hellre vill dansa tryckare till! Hjärta
  • ClaraH

Jag vill inte heller bryta valsen, men vi kommer första att dansa en tango till levande fiolsple. Jag har bokat fem lektioner, jag hoppas det räcker. Faktum är att jag i flera år velat lära mig just tango, men det har aldrig blivit av, så det här blir ett bra tillfälle att verkligen lära sig.

• MeahJ
    MrsT2011 skrev 2011-06-03 14:47:49 följande:
    Fan vad gött, gör ni helt rätt i!! Glad Vi vågar vägra både vals och överrasknings-lull lull, här blir det en gammal hederlig, romantisk tryckare från början till slut. Gästerna får kolla på om de vill, eller gå till baren om de blir uttråkade! Glad

Ska för övrigt dansa till Kents Utan dina andetag, kan inte tänka mig nån låt jag hellre vill dansa tryckare till! Hjärta
    Samma sak här!
    Min blivande kan verkligen INTE dansa.
    Och få honom att försöka lära sig vals tänker jag inte tvinga honom till.
    Vi kommer att dansa en helt vanlig tryckare istället Hjärta
  • Syrinx

Jag håller med angående såna där tramsiga överraskningsdanser! En vanlig, klassisk brudvals är det allra trevligaste tycker jag, och så får föräldrarna hänga på och sedan förhoppningsvis resten av gästerna.

Tittade för övrigt på det första bröllopet i denna vecka igen, den bruden som vann, och jag grät lika mycket idag! Deras vigselakt var så fantastiskt vacker och hon såg så otroligt lycklig ut!!! Hjärta 

• zvartaliljan
    MrsT2011 skrev 2011-06-03 14:47:49 följande:

Den sången sjöng jag på min sons dop, så fin Hjärta Vi ska valsa till "I choose you" av Amanda Jensen.
  • FruHassel

Mmm vackra vackra låtar ni väljer för dansen!!!  Riktiga favoriter här hemma...

Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!