• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • MrsT2011
    TheD skrev 2011-06-02 10:42:08 följande:
    Vi kommer inte ha allsång!!!! Det är något som hör hemma i "Allsång på Skansen" och inte på bröllop. :)
    Oj oj, jag håller verkligen INTE med! Tänk vad olika det kan vara! Skrattande
  • ClaraH
    BlackWIngedAngel skrev 2011-06-02 08:59:15 följande:
    Fast har man några som kan sjunga, så kan det ju fungera ändå. Och så får man ju välja sånger som folk kan melodin till. Jag tyckte det var ganska konstigt att så få bröllopsfesten i TV verkade kunna "Fjäril vingad syns på Haga", men det beror väl på att jag har kunnat den sedan jag var liten.
    Håller med. bara man har texten kan jag sjunga med. På många bröllop jag varit på har man haft allsång och det har blivit riktig fart av det, men det kanske är en generationsfråga. Jag är ju lite äldre än genomsnittet av brudarna.

Vi ska nog bara ha en visa i festhäftet (i och med gårdagens program strök jag också resten ). Det blir en presentations visa.
  • Syrinx
    MrsT2011 skrev 2011-06-02 09:50:31 följande:
    En fantastisk "en-gång-i-livet"-fest utan allsånger? För mig är det ungefär som bröllop utan brudpar! Solig
    Åh, jag håller verkligen med! Jag tycker att det är fantastiskt med allsång, festligt och stämningsförhöjande!
    Däremot tror jag att det är viktigt att man vet att man har några som är hyfsat tonsäkra och gärna klämmer i, så att folk har något att stödja sig mot.
    förlovadflicka skrev 2011-06-02 10:29:53 följande:
    Jo, men det betyder inte att jag gillar det. Men är musiker också :P
    Vad har det faktum att du är musiker att göra med att du inte gillar allsång utan komp? Både jag och min fästman arbetar som professionella musiker och är från musikersläkter, där vi alltid har massor av allsång på alla fester. Så att vara musiker betyder ju varken att det garanterat blir allsång eller inte. 

• Lissie84

Är det bar jag som märkt hur många av brudparen som kör med brudöverlämning. Jag trodde inte att det var så här vanligt i Sverige, men det är ju nästan varannat par. Speciellt om man jämför med BT där den större majoriteten är går in tillsammans ( ialla fall som jag uppfattat det )

• förlovadflicka
    Syrinx skrev 2011-06-02 17:23:43 följande:
    Åh, jag håller verkligen med! Jag tycker att det är fantastiskt med allsång, festligt och stämningsförhöjande!
    Däremot tror jag att det är viktigt att man vet att man har några som är hyfsat tonsäkra och gärna klämmer i, så att folk har något att stödja sig mot.
    förlovadflicka skrev 2011-06-02 10:29:53 följande:
    Jo, men det betyder inte att jag gillar det. Men är musiker också :P
    Vad har det faktum att du är musiker att göra med att du inte gillar allsång utan komp? Både jag och min fästman arbetar som professionella musiker och är från musikersläkter, där vi alltid har massor av allsång på alla fester. Så att vara musiker betyder ju varken att det garanterat blir allsång eller inte. 

Nej, men kanske att man tycker att det hör till med komp om man ska sjunga något? :) Klart att det inte betyder att alla musiker tycker så, men jag är ganska kräsen av mig, tycker bara det blir pinsamt när ingen kan sången och folk inte vet vilken tonart de ska sjunga i :P
  • Syrinx
    förlovadflicka skrev 2011-06-02 23:51:13 följande:
    Nej, men kanske att man tycker att det hör till med komp om man ska sjunga något? :) Klart att det inte betyder att alla musiker tycker så, men jag är ganska kräsen av mig, tycker bara det blir pinsamt när ingen kan sången och folk inte vet vilken tonart de ska sjunga i :P
    Du är ganska kräsen? Som i betydelsen att jag eller andra musiker inte skulle vara det? Jag har liksom min fästman och en hel hög släktingar på både min och hans sida väldigt, väldigt precist gehör.  Tycker inte att det måste höra till med komp om det ska sjungas, det passar olika bra vid olika tillfällen. 

Jag håller helt med om att det blir pinsamt när ingen kan sången och folk är osäkra vilken tonart de ska sjunga i, och det var därför jag skrev i mitt förra inlägg att jag tror det är viktigt att ha en liten grupp gäster (räcker med två-tre stycken) som vågar klämma i och är någotsånär tonsäkra.
  • Syrinx
    TheD skrev 2011-06-02 20:19:01 följande:
    Rätt brud vann!!! :)
    Håller helt klart med! 
  • BlackWIngedAngel
    Lissie84 skrev 2011-06-02 19:38:18 följande:
    Är det bar jag som märkt hur många av brudparen som kör med brudöverlämning. Jag trodde inte att det var så här vanligt i Sverige, men det är ju nästan varannat par. Speciellt om man jämför med BT där den större majoriteten är går in tillsammans ( ialla fall som jag uppfattat det )
    Jag har också tänkt på det. Har även reagerat på alla dessa par som hittar på en egen "överraskningsdans" istället för bröllopsvalsen. T.o.m. min sambo som inte tittar utan bara sitter i soffan med sin iPad under tiden börjar tycka att det blir fånigt med alla dessa par som ska vara så "personliga" och "unika" med en egenimproviserad dans och alla jurybrudar som blir så överraskade när den traditionella musiken bryts. För att citera honom så "känns det numera som en dålig ursäkt för att de är för lata för att lära sig dansa." Flört
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!