• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • Theka
    Iseika skrev 2011-06-14 09:25:42 följande:
    Och sättet de talade om anklevern på. Nej, alla kanske inte tycker om det, men normala vuxna människor brukar i alla fall kunna dölja sitt äckel över en maträtt som serveras på fest.

Någon av damerna uttryckte sig också väldigt klumpigt om pannacottan. Tydligen såg den efter ett tag ut som om den "kommit upp igen". Men allvarligt?
    Ja, det tyckte jag var lite magstarkt att klaga på utseende på en efterrätt som hon SJÄLV suttit och petat i. Kära värld.

Anki, den äldre bruden var ju en klockren gäst! Så jädra skön tant, haha. 
  • EllaBella
    Iseika skrev 2011-06-13 19:49:54 följande:
    Är kriteriet för att få vara med i programmet att man är stendum eller har det bara blivit så nu ikväll?
    Ja, jisses... Så oförskämda två av brudarna var, klagade på kyrkan ("ser ut som en gammal lada"), middagen var tråkig men när trubadurerna spelade så var det för mycket, fel dag att gifta sig på (eftersom man då tvingades "dela" den med vickan & daniel haha) och jag vet inte allt... Håller med Theka om att Anki verkar vara en rolig tant!
  • förlovadflicka
    EllaBella skrev 2011-06-14 14:18:31 följande:
    Ja, jisses... Så oförskämda två av brudarna var, klagade på kyrkan ("ser ut som en gammal lada"), middagen var tråkig men när trubadurerna spelade så var det för mycket, fel dag att gifta sig på (eftersom man då tvingades "dela" den med vickan & daniel haha) och jag vet inte allt... Håller med Theka om att Anki verkar vara en rolig tant!
    Just det, det var fel att gifta sig på samma dag som Daniel och Viktoria för då fick de inte dagen för sig själv. Vadå, tror hon att ingen i Sverige gifter sig på samma dag som de själva gör? Vad gör kungabröllopet viktigare än de andra?
  • TheD

Jag skulle hellre se Kronpsinsessans bröllop än att gå på något bröllop den dagen... om det inte var min systers dag dvs :)

Tack då är jag inte ensam om att tycka att den vita (???) korta klänningen inte var riktigt passande!!!!!!

Ang. anklever... lever är inte gott, men skulle jag smaka och sen låta det vara. Sen kan det ev. smaka bättre än vad man tror när det är annat i röran.

• Pinkgrape

Att gifta sig på samma dag som Vickan och Danne är väl en sak, men att sedan åka både häst och vagn och båt precis som dem, njaaa.... kul. Nåja... Hennes klänning var fin. Inget jag skulle valt, men hon var fin i den :) Håller dock med om att brudgummen inte matchade henne så bra. Anklevern där, den skulle jag faktiskt inte ens smakat på. Pannacotta är ju dock en stor favorit :D Gillade också att det inte var någon specialare efter valsen, man är sjukt less på det nu och det är inte heller längre originellt eller en överraskning.

Kvällens bröllop, den klänningen var mycket mer i min smak, jättefin! Den påminner om klänningen jag väntar på hihi. Frack tycker jag dock är fult faktiskt :P Håller med om att jag tycker det var lite tråkigt att det inte var mer dekorationer på borden och det där märket på väggen, njaa... Underhållning, han som dansade, kändes väl inte riktigt heller något som jag associerar med frackbröllop. Lite tråkigt också att de inte hade någon tårta. Själv hade jag nog hellre valt bort efterrätten då.

Nåja.. de verkar glada och nöjda iaf :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Iseika
    Pinkgrape skrev 2011-06-14 21:25:26 följande:
    Att gifta sig på samma dag som Vickan och Danne är väl en sak, men att sedan åka både häst och vagn och båt precis som dem, njaaa.... kul. Nåja... Hennes klänning var fin. Inget jag skulle valt, men hon var fin i den :) Håller dock med om att brudgummen inte matchade henne så bra. Anklevern där, den skulle jag faktiskt inte ens smakat på. Pannacotta är ju dock en stor favorit :D Gillade också att det inte var någon specialare efter valsen, man är sjukt less på det nu och det är inte heller längre originellt eller en överraskning.
    Jag tycker inte heller om anklever, men jag hade aldrig gjort någon stor affär av det eller suttit och vridit och vänt på maten med en äcklad min så som två av tjejerna gjorde. Det är osannolikt ouppfostrat och korkat.
  • TheD
    Pinkgrape skrev 2011-06-14 21:25:26 följande:

Kvällens bröllop, den klänningen var mycket mer i min smak, jättefin! Den påminner om klänningen jag väntar på hihi. Frack tycker jag dock är fult faktiskt :P Håller med om att jag tycker det var lite tråkigt att det inte var mer dekorationer på borden och det där märket på väggen, njaa... Underhållning, han som dansade, kändes väl inte riktigt heller något som jag associerar med frackbröllop. Lite tråkigt också att de inte hade någon tårta. Själv hade jag nog hellre valt bort efterrätten då.

Nåja.. de verkar glada och nöjda iaf :)
    Klädkoden var frack, sen betyder det inte att det ska vara nobel.. ;) Jag förstod inte heller vad M.J kopian gjorde där.... Och pannacotta är SKITÄCKLIGT!!!!! hahaha
  • Pinkgrape
    TheD skrev 2011-06-14 21:38:09 följande:
    Klädkoden var frack, sen betyder det inte att det ska vara nobel.. ;) Jag förstod inte heller vad M.J kopian gjorde där.... Och pannacotta är SKITÄCKLIGT!!!!! hahaha
    Nej, men någon blomma på bordet och kanske en fin typ banderoll med deras namn på istället för golfmärket hade varit fint tycker jag. Määäääh... pannacotta är ju mums! :D
  • MrsT2011
    Pinkgrape skrev 2011-06-14 21:41:03 följande:
    Nej, men någon blomma på bordet och kanske en fin typ banderoll med deras namn på istället för golfmärket hade varit fint tycker jag. Määäääh... pannacotta är ju mums! :D
    Eller hur! Lustigt att bruden pratade sig varm för en stilren dukning utan en massa lull-lull, och sen har hon inget emot att ha ett apfult golfemblem bakom ryggen?? Ha ha, folk prioriterar så himla konstigt...

Jag gillar också pannacotta men känner att det är lite uttjatat... Varenda söndagsmiddag vi går på dyker den upp på restaurangens fasta meny, varenda nyårsmiddag och på flera bröllop. Kan tipsa om vår efterrätt istället, alla rätterna var gudomligt goda med desserten spelade i en helt egen liga: Chokladfondant (som en varm mini-kladdkaka) med vit chokladmousse!
  • teztroll
    MrsT2011 skrev 2011-06-15 09:20:06 följande:
    Eller hur! Lustigt att bruden pratade sig varm för en stilren dukning utan en massa lull-lull, och sen har hon inget emot att ha ett apfult golfemblem bakom ryggen?? Ha ha, folk prioriterar så himla konstigt...

Jag gillar också pannacotta men känner att det är lite uttjatat... Varenda söndagsmiddag vi går på dyker den upp på restaurangens fasta meny, varenda nyårsmiddag och på flera bröllop. Kan tipsa om vår efterrätt istället, alla rätterna var gudomligt goda med desserten spelade i en helt egen liga: Chokladfondant (som en varm mini-kladdkaka) med vit chokladmousse!
    Chokladfondant med vit chokladmousse låter otroligt gott!!! Älskar verkligen choklad!
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!