• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • Drömbröllop12

Fast vigseln öppnades med Ave Maria för er som var uppmärksamma. Typ psalmernas psalm

• BlackWIngedAngel
    Drömbröllop12 skrev 2011-05-30 22:00:36 följande:
    Fast vigseln öppnades med Ave Maria för er som var uppmärksamma. Typ psalmernas psalm
    Nja, religiös är den förvisso, men inte någon psalm för det.
  • Drömbröllop12
    BlackWIngedAngel skrev 2011-05-30 22:04:36 följande:
    Nja, religiös är den förvisso, men inte någon psalm för det.
    Å fan! Det var en nyhet. Religös är den iaf. Tyckte de hade ett jättevackert bröllop med härlig präst. 
  • Humlan66

Undrar om dom hade gjort ballonghjärtat själv eller om dom köpt det färdigt sådär ? .. Vi ska nämligen ha hjärta med

• c4trin

Finns iaf en i Hbg som har en ballongbutik. Hon gör bland annat balllonghjärtan!

Humlan66 skrev 2011-05-31 07:33:06 följande:
    Undrar om dom hade gjort ballonghjärtat själv eller om dom köpt det färdigt sådär ? .. Vi ska nämligen ha hjärta med
  • TheD

Jaha....hmm ingen som har skrivit om kvällens bröllop. Jag var lite upptagen med annat som bl.a innebar tårar så jag var lite ofokuserad haha

Antagligen var det inget "spec" som fick mina ögon att stirra. Jag såg klänningen......tror att jag såg dukningen men är inte säker. Sen vet jag inte. Någon som känner för att berätta om det var något som hände?

• MrsT2011

Jag känner mest att TV4 verkligen ansträngt sig för att plocka de kufigaste brudparen i hela sverige, ursäkta mig men vilken normal människa väljer styrelsemöte som tema? Kul och annorlunda tycker säkert vissa men för mig kändes det bara töntigt. Undra på att folk tror att alla som planerar bröllop är galna bridezillas med storhetsvansinne och sjukligt kontrollbehov. Kvällens brud bekräftade de fördomarna!

• TheD
    MrsT2011 skrev 2011-05-31 22:33:08 följande:
    Jag känner mest att TV4 verkligen ansträngt sig för att plocka de kufigaste brudparen i hela sverige, ursäkta mig men vilken normal människa väljer styrelsemöte som tema? Kul och annorlunda tycker säkert vissa men för mig kändes det bara töntigt. Undra på att folk tror att alla som planerar bröllop är galna bridezillas med storhetsvansinne och sjukligt kontrollbehov. Kvällens brud bekräftade de fördomarna!
    Just det! Styrelsetjafs var det... Hm....njaaaeejjj, tack.
  • Zelmah

ja, nej fy för styrelsemötebröllop! Verkade inte vara ett kul eller känslofyllt bröllop utifrån det man såg, men de (eller hon iaf) var ju nöjda själva så kul för dem...  Sen kan man ju diskutera huruvida "äktenskapet enbart är en juridisk överenskommelse" som hon så fint sa... ett äktenskap tycker då jag iaf är lite mer än bara ett papper! Och hur länge har det handlat om papper? Äktenskapet eller idén om äktenskap och dess innebörd har funnits länge även fast pappersbiten kommit senare...
    Nä, för mig är äktenskapet mer än en juridisk överenskommelse.

Men lite kul att se denna veckan eftersom jag gick i samma högstadie som gårdagens västkustbrud Cicci och har henne på facebook :) Lite roligt att man följt hennes bröllop på fejjan och sett bilder och sen hennes väntan på att programen skulle börja sändas (har ju blivit uppskjutet hela tiden, skulle gått i höstas egentligen) och nu nervositetet inför hur hon skulle framställas i TV... Min m2bs bror(och marsalk) och hans tjej var på Ciccis bröllop och vi hann skymta dem i tv-rutan på kyrktrappan när de kramade om Kenn. Lite kul att se när man känner folket. (Det är en väldigt liten stad, "alla-känner-alla" typ).

Men nu när jag såg vigseln idag inser jag ju att det kanske blir nödvändigt för oss att på nåt sätt fixa mikrofon och PA till vår vigsel om vi får till el-biten... Det är ju trist om inte gästerna hör och tycker att det är tråkigt p g a det... :( Men regnar det så funkar det ju inte med PA ändå... ja, tål att tänkas på detta..

• förlovadflicka
    Drömbröllop12 skrev 2011-05-30 22:00:36 följande:
    Haha, tänkte på det också, jag bara "Hör jag rätt??" :P
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!