ja, nej fy för styrelsemötebröllop! Verkade inte vara ett kul eller känslofyllt bröllop utifrån det man såg, men de (eller hon iaf) var ju nöjda själva så kul för dem... Sen kan man ju diskutera huruvida "äktenskapet enbart är en juridisk överenskommelse" som hon så fint sa... ett äktenskap tycker då jag iaf är lite mer än bara ett papper! Och hur länge har det handlat om papper? Äktenskapet eller idén om äktenskap och dess innebörd har funnits länge även fast pappersbiten kommit senare...
Nä, för mig är äktenskapet mer än en juridisk överenskommelse.
Men lite kul att se denna veckan eftersom jag gick i samma högstadie som gårdagens västkustbrud Cicci och har henne på facebook :) Lite roligt att man följt hennes bröllop på fejjan och sett bilder och sen hennes väntan på att programen skulle börja sändas (har ju blivit uppskjutet hela tiden, skulle gått i höstas egentligen) och nu nervositetet inför hur hon skulle framställas i TV... Min m2bs bror(och marsalk) och hans tjej var på Ciccis bröllop och vi hann skymta dem i tv-rutan på kyrktrappan när de kramade om Kenn. Lite kul att se när man känner folket. (Det är en väldigt liten stad, "alla-känner-alla" typ).
Men nu när jag såg vigseln idag inser jag ju att det kanske blir nödvändigt för oss att på nåt sätt fixa mikrofon och PA till vår vigsel om vi får till el-biten... Det är ju trist om inte gästerna hör och tycker att det är tråkigt p g a det... :( Men regnar det så funkar det ju inte med PA ändå... ja, tål att tänkas på detta..