• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • Hanna och Petter

Nån annan som tycker att det var märkligt att kvällens brud hade vigsel i kyrkan utan några psalmer? Detta att vilja skippa psalmer och ädnå gifta sig i kyrkan är någon som diskuterats i "fråga prästera" tråden.

Är inte mycket för psalmer själv, men vi har inte heller valt att viga oss i kyrkan. 

• MeahJ
    Hanna och Petter skrev 2011-05-30 20:27:16 följande:
    Nån annan som tycker att det var märkligt att kvällens brud hade vigsel i kyrkan utan några psalmer? Detta att vilja skippa psalmer och ädnå gifta sig i kyrkan är någon som diskuterats i "fråga prästera" tråden.

Är inte mycket för psalmer själv, men vi har inte heller valt att viga oss i kyrkan. 
    Det kan ju också varit så att dom klippte bort när det sjöngs psalmer i kyrkan.
    Bara för att det inte visas betyder det inte att det inte har varit med.
  • Pinkgrape
    MeahJ skrev 2011-05-30 20:31:40 följande:
    Det kan ju också varit så att dom klippte bort när det sjöngs psalmer i kyrkan.
    Bara för att det inte visas betyder det inte att det inte har varit med.
    Fast hon sa själv i programmet att de hade valt bort psalmer helt, för att de inte var så kyrkliga av sig.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • MeahJ
    Pinkgrape skrev 2011-05-30 20:33:17 följande:
    Fast hon sa själv i programmet att de hade valt bort psalmer helt, för att de inte var så kyrkliga av sig.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    ok det missade jag.
  • BlackWIngedAngel
    Hanna och Petter skrev 2011-05-30 20:27:16 följande:

Den präst som tillåter att man helt slopar psalmer gör ju fel, så enkelt är det. Det tillhör vigselordning i kyrkan att ha minst två psalmer.
  • Zelmah

Jag blev jätte förvånad att prästen gick med på att ta bort psalmerna! Det säger ju alla klart och tydligt att det inte går att komma undan och förhandla bort så jag gapade när jag hörde det... För övrig gifte de sig i den stad som jag och min m2b ska gifta oss. Vår gamla hemstad. Vi ska ha festen i samma lokal som de hade, men inte med massa svarta tyger på väggarna då... Vi ska inte gifta oss i den kyrkan dock, vi kör borgerlig vigsel på klippor istället. Just eftersom vi inte är religiösa.

• Debe

Vilken fin klänning hon hade! Det fick mig att på nåt sätt börja ifrågasätta min mammas brudklänning som jag ska ha. Gick direkt in på ebay.com och började kika runt, haha.

• TheD

Något stämmer inte med en kyrklig vigsel utan psalmer...! Gifter man sig i kyrkan så får man rätta sig efter det som hör till.

• KhiraLii

Den kommentaren hade hon kunnat hålla inne med tycker jag för annars verkade hon ju vara så himla go och trevlig och vilket röj de hade!

• MrsT2011
    TheD skrev 2011-05-30 21:37:17 följande:
    Något stämmer inte med en kyrklig vigsel utan psalmer...! Gifter man sig i kyrkan så får man rätta sig efter det som hör till.
    Eller hur! Förstår verkligen inte hur det kan finnas folk som gifter sig i kyrkan men inte ens vill höra ordet GUD nämnas!

Präster verkar lägga till och dra ifrån lite godtyckligt ute i landet, vår präst har till exempel helt sonika tagit bort knäböjningen. Visst, det underlättar för oss men känns ändå lite skumt.
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!