• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • Loche
    FruHassel skrev 2011-05-26 10:37:15 följande:
    tycker det är lite trist att brudarna alltid säger "mitt bröllop" bla bla bla... varför säger de inte  "vårat bröllop"?!
    Det reagerar jag åxå på!!
  • förlovadflicka
    FruHassel skrev 2011-05-26 10:36:06 följande:
    tycker hon pratar konstigt om det mesta... snacka om att de hade en kort fest med, hann ju knappt äta klart innan det var slut.
    Undrar när den tog slut? Fast det kan jag tycka att de får göra som de vill med, och man vet ju inte, de kanske skulle åka jättelångt... Vår kommer nog inte vara längre än till elva-tolv för vi gifter oss i Halmstad men kommer bo i Malmö :P 
  • Pinkgrape
    tycker det är lite trist att brudarna alltid säger "mitt bröllop" bla bla bla... varför säger de inte  "vårat bröllop"?!
    För jag tror det i många fall är betydligt mer brudens bröllop än brudgummens. I vårat fall är det då så, att det är jag som vill ha detta kyrkbröllopet med efterföljande middag. Självklart vi två som gifter oss och vi kommer vara två i äktenskapet, men just bröllopet är nog mer mitt påhitt, min viljan, min önskan och min blivande har "godkänt" att det blir ett sådant bröllop. För honom är det enda viktiga i stort sett att vi blir gifta, för mig är vägen dit och firande av det också viktigt.

Sen har ju TV4 valt att bara ta med just brudarna och hela programidén bygger ju på brudens syn på och planderande av bröllopet och mannen kommer ju väldigt i skymundan. Då är det nog lätt att man säger "mitt" och inte "vårt".
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • förlovadflicka
    Var det inte någon som varit med som skrev tidigare i tråden att de fick göra omtagningar för att de råkade säga "vårt" hela tiden? 
  • BlackWIngedAngel
    förlovadflicka skrev 2011-05-26 10:44:29 följande:
    Var det inte någon som varit med som skrev tidigare i tråden att de fick göra omtagningar för att de råkade säga "vårt" hela tiden? 
    Jo det var Yarrow. Tydligen fick de inte säga "vårt bröllop" i programmet.
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-05-26 10:38:07 följande:
    Undrar när den tog slut? Fast det kan jag tycka att de får göra som de vill med, och man vet ju inte, de kanske skulle åka jättelångt... Vår kommer nog inte vara längre än till elva-tolv för vi gifter oss i Halmstad men kommer bo i Malmö :P 
    Haha men festen var ju hemma hos henne :P
  • Pinkgrape

Varför åker de inte till Vegas då? Dit hade de väl kommit på 45 000kr?

(Jag ser programmet nu, missade det i tisdags)

• förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-05-26 10:54:16 följande:
    Haha men festen var ju hemma hos henne :P
    Hahaha, just det :P Ja, då var det faktiskt konstigt :P
  • bridesilly
    BlackWIngedAngel skrev 2011-05-25 20:53:45 följande:
    Eller när de säger "Den passade jättebra på henne, men jag hade inte valt den." Det är väl helt irrelevant om du (jurybruden, alltså) hade valt den eller om du hade passat i den?! Om de tycker den är fin och passar på bruden som har den, så behöver man väl inte säga mer än så?
    exakt. det är ju den bruden och hur hon passar i den man bedömmer inte om man hade varit fin i den själv
  • bridesilly
    förlovadflicka skrev 2011-05-26 10:29:23 följande:
    Är det bara jag som tycker att det är konstigt att bruden från i tisdags hade med sitt bröllop i tv men tjatar om att man inte ska lägga ner så mycket på bröllopen för äktenskapet är viktigare? Varför vill man då ha kamerateam som går runt, är inte det onödigt liksom? :P 

tänkte också på det. om hon inte vill lägga nån fokus på bröllopet utan bara på äktenskapet i sig varför då vara med i tv? undra hur bra poäng en brud som inte gillar bröllop ger dom andra brudarna?

Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!