• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • MochN

jag håller med er!
    var riktigt irriterande att sitta och titta på då....jag var nära på att stänga va flera gånger!
    som ni säger brudar så planerar man ju ett bröllop länge och tårtställningen och färgen röd är ju inte bara hon som har valt med all säkerhet liksom!

• Moemoe

Jag tycker det är roligt att den här tråden startade som en "vilket-hemsk-upplägg-på-program-tråd" och har utvecklats till en "såg-ni-vad-som-hände-i-gårdagens-program-tråd". Solig

• sofi 88
    Moemoe skrev 2011-05-21 11:31:57 följande:
    Jag tycker det är roligt att den här tråden startade som en "vilket-hemsk-upplägg-på-program-tråd" och har utvecklats till en "såg-ni-vad-som-hände-i-gårdagens-program-tråd". Solig
    Haha, ja, det är lite skoj, jag har nog aldrig ogillat själva programmet men vissa inslag gör en lite irriterad som det där med hur det vinklades som att bröllopet bara handlade om bruden, inte brudparet osv. Men annars tycker jag är det skoj att se på bröllop, framförallt eftersom jag bara varit på ett tidigare när jag var brudnäbb och 7 år gammal... :D Behöver lite inblick i själva bröllopsvärlden för att förbereda mig.
  • JL2b

Jag följer detta program slaviskt bara för att jag tycker det är så kul att se hur olika det kan vara! Men jag och min m2b funderade på en sak. Kläderna som brudarna har på sig på de andras bröllop, påkostra de det själva? Är ju inte billigt att gå på bröllop menar jag och speciellt inte om det är tema så som barock och medeltid. Vet ni??

• sofi 88
    Pinkgrape skrev 2011-05-21 12:50:40 följande:
    Jag missade helt, vem var det som vann nu i veckan?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Det var sportbruden som vann, vilket känns helt rättvist eftersom det verkade roligast även om det inte var det dyraste :) Verkar som en skön tjej. Skämdes lite över bruden som gifte sig i Jönköping (jag är alltså också från Jönköping, vi hade funderingar på Järstorps kyrka där hon gifte sig) som tjatade om hur mycket pengar de lagt osv. Det är ju liksom inte pengarna som avgör bröllopets kvalitet. Och hon fick dessutom sämst betyg av alla som varit med i programmet än så länge.
  • MrsT2011
    sofi 88 skrev 2011-05-21 12:58:48 följande:
    Det var sportbruden som vann, vilket känns helt rättvist eftersom det verkade roligast även om det inte var det dyraste :) Verkar som en skön tjej. Skämdes lite över bruden som gifte sig i Jönköping (jag är alltså också från Jönköping, vi hade funderingar på Järstorps kyrka där hon gifte sig) som tjatade om hur mycket pengar de lagt osv. Det är ju liksom inte pengarna som avgör bröllopets kvalitet. Och hon fick dessutom sämst betyg av alla som varit med i programmet än så länge.
    Var det samma brutta som placerade de andra brudarna i rummet bredvid?
  • MrsT2011
    JL2b skrev 2011-05-21 12:49:48 följande:
    Jag följer detta program slaviskt bara för att jag tycker det är så kul att se hur olika det kan vara! Men jag och min m2b funderade på en sak. Kläderna som brudarna har på sig på de andras bröllop, påkostra de det själva? Är ju inte billigt att gå på bröllop menar jag och speciellt inte om det är tema så som barock och medeltid. Vet ni??
    Vet inte hur de finansierade sina vanliga kläder, men just barock-bröllopet var ett helt koncept som festlokalen stod för, dvs gästerna fick låna kläderna av stället där de hade festen.
  • Pinkgrape
    sofi 88 skrev 2011-05-21 12:58:48 följande:
    Aha okej, jamen det kändes väl helt rätt att hon vann tycker jag :)

Haha nej, den tjejen verkade lite... nåja...
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Oniq
    Moemoe skrev 2011-05-21 11:31:57 följande:
    Tror att det beror mycket på att man fått lite information från några brudar som var med i programmet. Upplägget är fortfarande himla knasigt, men det är 'vanliga' människor bakom det hela som mest framställts lite underligt ;)
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!