• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • shakynose
    FruHassel skrev 2011-05-17 17:04:40 följande:
    Det beror nog på hur man är som par, ifall den den kommentaren känns ok eller inte, hade vår präst sagt det till oss hade jag börjat fnissa och det tror jag resten av våra gäster med hade gjort och bara tagit det med ro... nåja sak samma.... 
    Jag var ju självklart inte med vid någon diskussion om hur vigseln skulle utformas, men jag har svårt att tänka mig att den prästen skulle ha sagt detta utan brudparets medgivande. Prästen och bruden i fråga är nämligen tajta vänner fortfarande...
  • FruHassel
    shakynose skrev 2011-05-17 17:09:31 följande:
    Jag var ju självklart inte med vid någon diskussion om hur vigseln skulle utformas, men jag har svårt att tänka mig att den prästen skulle ha sagt detta utan brudparets medgivande. Prästen och bruden i fråga är nämligen tajta vänner fortfarande...
    haha då var de säkerligen på samma nivå med det hela, hihi... jag tycker lite sånt "bus" förgyller
  • FruHassel

oooh vilket kul bröllop det var idag, jag tyckte att hon var helläcker i sin klänning och snacka om kärlek i luften!! Jag hoppas att det blir samma röj på vårt bröllop när det är dags, inte vårt tema alls men jisses vilken glädje...

• bridesilly

På kvällens bröllop såg gäster och brudpar ut att ha riktigt roligt.
    Tror denna bruden får mycket högre poäng än gårdagens brud.

• Zelmah

"Ni får nu lov att kyssa varandra"  eller nu kan ni förenas i en kyss  eller så -typ. Har jag hört det sägas i kyrkan.
    Men de flesta vigslar jag har bevittnat har varit borgerliga.  Men de som haft präster har nog alla kyssts i kyrkan vad jag minns, men jag kan minnas fel, det var många år sedan. Några prästvigslar har även varit utomhus på andra vackra platser än just i kyrkan och då är det lite svårt att ta kyssen på kyrktrappan hehe...

• Janqvist

Ja, kvällens bröllop var ju alldeles underbart! Vilket par, å vilken fest! Å så fantastiskt bra dom passade in i temat, wow!

Hoppas vår vigsel och fest blir lika klockren som deras :)

• Zelmah

såg gårdagens avsnitt på play nyss, fy vad pinsamt. Och hon som var så kaxig om att hon skulle vinna oxå... lite ironiskt. Hur ska man kunna vinna om poängsättarna inte ens får ta del av det som ska poängsättas. Hoppas det var ett missförstånd från hennes sida....

• AndroSid

Fyyyyy vad irriterad jag blir på den kaxiga bruden.

Tänker inte spoila men kan ju avslöja för er som likt mig tittar på nätet att man kan följa ställningen online - de lägger upp poängen direkt där så man kan huvudräkna sig fram till varandra ställning. Och ja, jag kan säga att både jag och BM skrattade rätt gott idag Flört

• BlackWIngedAngel
    Zelmah skrev 2011-05-17 21:32:43 följande:
    såg gårdagens avsnitt på play nyss, fy vad pinsamt. Och hon som var så kaxig om att hon skulle vinna oxå... lite ironiskt. Hur ska man kunna vinna om poängsättarna inte ens får ta del av det som ska poängsättas. Hoppas det var ett missförstånd från hennes sida....
    Det verkar ju inte så, med tanke på att hon inte kommenterade det alls i avsnittet, utan snarare pratade om att hon inte kände sig jättehotad.
  • BlackWIngedAngel

Jag tyckte också att det var roligt att se alla glada människor som verkade trivas i det här avsnittet. Men än en gång kunde jag inte låta bli att reflektera över att bruden, som i gårdagens avsnitt hade poängterat att hon var så traditionell, idag gick in tillsammans med sin far.

Observera att jag inte försöker starta någon diskussion om överlämnandets vara eller icke vara utan bara konstaterade att det inte är en tradition här, även om det förekommer numera. 

Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!