• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • Sebastiána
    zvartaliljan skrev 2011-05-12 16:46:42 följande:
    det är väl ändå skillnad på köttfärs o fisk...det finns de som inte äter däggdjur (alltså samma släkte som vi människor) men som äter skaldjur och fisk och många av dom kallar sig vegetarianer, ser inget fel i det. Sen finns det de som inte äter något alls som har ögon och så finns det veganerna som inte heller äter ägg eller mejeiprodukter o.s.v.
    Alla väljer väl själva vad de vill äta. Låter nästan på dig som att man får inte "tillkalla" sig "titeln" vegetarian om man inte följer "reglerna" 100%. LÖJLIGT! Skulle vilja se den vegetarian som aldrig smäller i sig lite godis, bakverk eller tårta...(som i typ 90% av fallen innehåller gelatin)
    Det tycker faktiskt inte jag. Det du äter på fisken är också muskler. Om man inte äter kött på grund av att man tycker att djuren behandlas illa ska man i så fall inte heller äta odlad lax. Då är det bättre att äta älg som levt fritt i skogen fram tills den blev skjuten.

Man får äta precis vad man vill. Jag tycker bara att man ska kalla saker vid deras rätta namn. Om någon av våra gäster, t.ex en respektive som vi inte känner så väl, hade anmält att han/hon var vegetarian hade vi fixat en quornfilé eller sojabiff eller grillad halloumi eller en grönsaksgryta till den personen. Vi hade knappast tänkt "ja men då går det ju bra mex lax". Klart att man får säga att man är vegetarian fast man äter fisk, men det är man ju inte.

Jag känner en person som inte äter räkor eftersom man måste äta så många räkor för att bli mätt = fler liv måste sätta till.

Jag känner också ganska många vegetarianer och nej, de äter absolut inte godis som är gjort av gelatin (som ju är tillverkat av gris).

Alla får tycka olika. Såhär tycker jag. Detta är ju OT så jag slutar med detta nu.
  • Sebastiána

Om veckans bröllop:

Jag tycker att rätt brud vann! Vinterbröllopet såg väldigt fint ut, men det verkade lite stelt. Man ska inte vinna bara för att man lagt ner mer pengar på festen. Det är känslan och stämningen som avgör och den köps inte för pengar.

• MrsT2011
    HannaL1980 skrev 2011-05-12 22:55:42 följande:
    Som sagt inte om du anordnar en rolig bröllopsmiddag och vågar bjuda på dig själv!
    Klart att man ska göra sitt bästa med allt runt omkring. Dvs att lokalen ska se trevlig ut, att gästerna ska slippa vänta i fyra timmar mellan vigsel och fest utan något roligt att göra, servera god mat, strunta i att ha presentöppning under kvällen (själadödande tråkigt), etc etc.

Och självklart måste brudparet göra sitt bästa för att vara så glada och trevliga som möjligt, MEN att påverka hur rolig en bröllopsmiddag blir är ungefär lika meningsfullt som att försöka styra vilket väder det blir...

Allt ligger inte i brudparets händer, middagen hänger nästan enbart på gästernas insats. Korta, roliga tal, genomtänkta spex och andra överraskningar, och inte minst att alla inbjudna är glada och bjuder på sig själva, är helt enkelt den viktigaste ingrediensen på en bröllopsmiddag. Som brudpar måste man våga slappna av och lita på att alla gör så gott de kan. För alla oss med kontrollbehov är det såklart jättesvårt, men som sagt lika lätt att påverka som vädret...
  • Sebastiána
    MrsT2011 skrev 2011-05-13 10:35:17 följande:
    Klart att man ska göra sitt bästa med allt runt omkring. Dvs att lokalen ska se trevlig ut, att gästerna ska slippa vänta i fyra timmar mellan vigsel och fest utan något roligt att göra, servera god mat, strunta i att ha presentöppning under kvällen (själadödande tråkigt), etc etc.

Och självklart måste brudparet göra sitt bästa för att vara så glada och trevliga som möjligt, MEN att påverka hur rolig en bröllopsmiddag blir är ungefär lika meningsfullt som att försöka styra vilket väder det blir...

Allt ligger inte i brudparets händer, middagen hänger nästan enbart på gästernas insats. Korta, roliga tal, genomtänkta spex och andra överraskningar, och inte minst att alla inbjudna är glada och bjuder på sig själva, är helt enkelt den viktigaste ingrediensen på en bröllopsmiddag. Som brudpar måste man våga slappna av och lita på att alla gör så gott de kan. För alla oss med kontrollbehov är det såklart jättesvårt, men som sagt lika lätt att påverka som vädret...
    Ja, så är det ju! Med tanke på hur livat det blev på min möhippa (där flera aldrig hade träffat varandra innan) kan jag tänka mig att det blir en trevlig middag och fest. ALLA tjejer, utom möjligtvis två, är såna som är glada och livliga och som pratar mycket. Killarna vet jag inte lika mycket om. Yngste sonen fick se bordsplaceringen häromdagen. Han ska sitta mittemot en person han känner. Han sa att det såg bra ut men att han kunde sitta var som helst för han kan prata med vem som helst. Kul inställning

En av de tidiga brudarna, hon som hade rokoko-bröllop, sa att man som gäst själv får se till att ha roligt och det ligger väldigt mycket i det!
  • kokos

Jag tyckte att hon som gifte sig i Varberg denna veckan hade finast vigsel hittills i serien, jag vill också åka cykel! Fast vi är på en pytte ö, så det blir svårt, men kanske skall se över vad vi kan ha ekologiskt!

• MrsT2011
    Sebastiána skrev 2011-05-13 11:13:10 följande:
    En av de tidiga brudarna, hon som hade rokoko-bröllop, sa att man som gäst själv får se till att ha roligt och det ligger väldigt mycket i det!
    Precis, så är det ju! Och det är egentligen det jag tycker är det hemska med "Fyra bröllop", klart att helt utomstående "gäster" (som dessa tre tjejer ju faktiskt är) kan tycka att en middag är jättetråkig. De känner ju varken gästerna eller brudparet och får därmed ingen känsla vare sig för den som talar eller det som talaren säger.

Största förlorarna i programmet är utan tvekan de stackars gäster som hamnar vid samma bord som de tre "utbölingarna" och därmed får lyssna på deras "objektiva" kommentarer under hela middagen...
  • TheD
    MrsT2011 skrev 2011-05-13 11:47:14 följande:
    Största förlorarna i programmet är utan tvekan de stackars gäster som hamnar vid samma bord som de tre "utbölingarna" och därmed får lyssna på deras "objektiva" kommentarer under hela middagen...
    Glad Det är nog inte närmaste släkt/vänner som har blivit placerad där heller....

Visst som  gäst kan det vara bra att öppna munnen för ibalnd måste du själv börja en konversation. Men spex...alltså de som var på tv- vad ska jag säga. Jag förstod inte det roliga!!!! Dåligt/tråkigt. MEN sen kan vissa delar vara för att spexpersonen pratade något om brudparet som jag inte vet om/känner till just pga att jag inte vet "vilka" brudparet är :)

Sen är jag inte mycket för att man ska hålla på fram till kl 05 på morgonen. Tack & lov måste det vara tyst senast 01 med hänsyn till hotellgästerna. Gör oss ingenting!!!

Nu längtar jag att få gå in i salen, lokal är fel ord, och ställa i ordning allt och dekorera!!!

Glad
  • Yarrow

Bara jag som ser fram emot nästa veckas bröllop nu? :)

Ingen bland dem som finns här på BT? :)

• Janqvist
    Sebastiána skrev 2011-05-13 10:26:20 följande:
    Jag känner en person som inte äter räkor eftersom man måste äta så många räkor för att bli mätt = fler liv måste sätta till.
    Men alltså, hahaha! De va den skönaste orsak någonsin!

Stackars räkor ;)

Själva äter vi endast egenskjutet kött i vårt hus, älg, rådjur, vitsvans, hare. Även lamm från granngården. All fisk fiskar vi själva. Så hos mej finns inget dåligt samvete över min köttkonsumtion, ja vet liksom att de int e genmanipulerade, illabehandlade stackare som ja har på tallriken.

Men till ämnet, ja tycker 4 bröllop e sådär. De e roligt såklart, att se alla olika stilar, men ja sku vilja se mer! Mera förberedelser, mera personligt om brudparet å sådär. En halvtimme e för lite!

Veckans bröllop va spännande, Anki verkar ju hur skön som helst, för att int tala om Saras man, sån underbar kille, haha!

Ja håller med Moster Stina angåendeutsmyckningen i "vinterbröllopet". Helt galet att pynta ett redan vackert rum med 300 meter tyg.
    Galet ur utseendesynpunkt, miljö, ekonomi and so on.

Ja ser fram emot kommande vecka, spännande att se va dom har för klänningar framförallt! :D
  • Oniq
    Sebastiána skrev 2011-05-13 10:26:20 följande:
    ..och jag känner en som vägrar att äta någonting som kommer från havet.
     "Folk pissar i havet' menar han :)
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!