• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • shakynose
    MrsT2011 skrev 2011-05-17 14:06:53 följande:
    Själv har jag aldrig sett det "live" utan enbart i amerikanska filmer. Hur formulerar prästen det på svenska? Han säger väl knappast "you may nooow kiss the bride"? Skrattande
    Nej men det finns ju väldigt många sätt att säga det på svenska också.

Jag har hört denna:
    Låt nu församlingen få se att ni menar allvar genom att förenas i en riktigt lång och passionerad kyss!
  • shakynose

Fast jag behöver inte bli kysst i kyrkan... Jag kan vänta tills utanför!

• Humlan66
    shakynose skrev 2011-05-17 14:15:19 följande:
    Fast jag behöver inte bli kysst i kyrkan... Jag kan vänta tills utanför!
    ja det kan jag oxå..

Men jag håller med er andra där om placeringen- fatta hon inte att det va dom som skulle ge dom poäng
  • FruHassel

Ska bli spännande att se det stora bröllopet som skulle ha ca 300 gäster... det är inte min grej med så många men det ska bli kul att se..

Å pussas det ska vi minsann göra i kyrkan, det har jag alltid trott va tradition i svenska kyrkan ... å så gillar jag att pussas så det gör jag mer än gärna där inne med...

• KhiraLii

Älskar när katten tar en tur över tangentbordet och raderar allt man skrivit.

Tycker det skall bli riktigt intressant ikväll när den första bruden blir placerad som riktig gäst och vad hon kommer att säga då. Om hon inser sitt misstag och mer om ursäkt eller låtsas som inget. Hon måste ju verkligen missuppfattad konceptet!

• BlackWIngedAngel
    FruHassel skrev 2011-05-17 13:19:27 följande:
    Här är en som tycker att det verkligen hör till att kyssas i kyrkan!!
    Ja, allstå jag la ingen värdering alls i själva kyssandet, utan opponerade bara mot att bruden kallade sig traditionell som saknade kyssen i kyrkan, eftersom det inte är en svensk tradition. Men det förekommer ju i en del svenska vigslar ändå. Vissa präster ger ju utrymme för detta, andra inte.
  • BlackWIngedAngel
    shakynose skrev 2011-05-17 14:14:48 följande:

Jag har hört denna:
    Låt nu församlingen få se att ni menar allvar genom att förenas i en riktigt lång och passionerad kyss!
    Den prästen hade jag blivit riktigt sur på faktiskt. Långa passionerade kyssar är inget jag skulle vara bekväm med i kyrkan och en liten puss efter ett sådant uttalande hade ju blivit ganska menlöst. Hoppas att brudparet hade godkänt det innan!
  • MrsT2011
    shakynose skrev 2011-05-17 14:14:48 följande:

Jag har hört denna:
    Oj hjälp, den varianten var ju ännu tramsigare än den amerikanska...! Glad
  • MrsT2011
    BlackWIngedAngel skrev 2011-05-17 15:50:35 följande:
    Den prästen hade jag blivit riktigt sur på faktiskt. Långa passionerade kyssar är inget jag skulle vara bekväm med i kyrkan och en liten puss efter ett sådant uttalande hade ju blivit ganska menlöst. Hoppas att brudparet hade godkänt det innan!
    Eller hur, precis vad jag tänkte!
  • FruHassel

Det beror nog på hur man är som par, ifall den den kommentaren känns ok eller inte, hade vår präst sagt det till oss hade jag börjat fnissa och det tror jag resten av våra gäster med hade gjort och bara tagit det med ro... nåja sak samma.... 

Med tanke på gårdagen så undrar man ju lite hur mycket info brudarna fått om upplägget, det verkar ju som om hon antingen inte fattat programidén eller att hon helt enkelt bara ville synas i tv. 

Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!