• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • KatjaB
    JL2b skrev 2011-05-21 12:49:48 följande:
    Jag följer detta program slaviskt bara för att jag tycker det är så kul att se hur olika det kan vara! Men jag och min m2b funderade på en sak. Kläderna som brudarna har på sig på de andras bröllop, påkostra de det själva? Är ju inte billigt att gå på bröllop menar jag och speciellt inte om det är tema så som barock och medeltid. Vet ni??
    om det inte är  höga krav på kläder, typ aftonklänning eller nåt tema, så bekostar brudarna själva. Alla "special" betalar tv4.. de betalade dessutom kemtvätt av brudklänning då de skulle filmas en sista gång vid finalen (gruppbilderna med alla med klänningen på) 
    Jag hade turen att få låna två klänningar av min syrra och kompis. Så det var ju gratis :) 
  • TheD

Igår såg jag alla avsnitt.... Kongobrölloptet var det bästa anser jag! Skulle vara jättekul att få gå på ett afrikanskt bröllop :) Tyvärr känner jag inte längre någon från den världsdelen...

• sofi 88
    MrsT2011 skrev 2011-05-21 17:01:03 följande:
    Var det samma brutta som placerade de andra brudarna i rummet bredvid?
    Yes, pinsamt :o
  • Humlan66

Hörrni tjejer.. det va någon i veckans program som hade en efterrätt som fick beröm av alla tjejer. tror den innehöll nått med marinerade hallon.. nån som vet vad det va dom serverade ?
    Tror det va den gången dom vart placerade i ensamma

• mikaela86

hittade denna meny på tv4.se om det var den du var ute efter!
    Efterrätt: fläderpannacotta med chokladfondant och mousserande halloncoulisse

• zvartaliljan
    mikaela86 skrev 2011-05-22 20:34:51 följande:
    hittade denna meny på tv4.se om det var den du var ute efter!
    Efterrätt: fläderpannacotta med chokladfondant och mousserande halloncoulisse
    chokladfondant låter ju superlustigt...det är ju det jag täcker tårtor med...är alltså en chokladDEG...verkar som de typ tagit lite namn som de tycker låter fint
  • mikaela86

nej inget recept! Det var tydligen kocken som gjorde Viktoias och Daniels bröllopsmiddag som gjorde deras också!

• moonlightgirl
    sofi 88 skrev 2011-05-20 18:01:24 följande:
    Nu har jag kollat på gårdagens avsnitt... Är det bara jag som reagerade på att tjejen som gifte sig med afrikanen klagade på att gårdagens brud hade härmat henne? Det var ju det här med servetter, bordspynt och tårtan. Herregud, servetterna är väl de vanligaste som man beställer till bröllop, att man har hjärtan som dekoration på bröllop är ju också vanligt, rött kan väl nästan räknas till en av de vanligaste färgerna till bröllop och tårtan var ju för sjutton beställd på citygross eller maxi eller vad det var. Knappast särskilt ovanligt. Lite tråkigt med allt detta gnäll för innan har jag tyckt att hon verkar så go...
    Jag håller med dig, jag vart lite irriterad på henne. Jag tyckte också att hon verkade så go innan. Men hon som hade bröllopet i måndags gnällde ju också på att Christina hade härmat henne också. Jag håller med er andra att eftersom hon hade så låg budget så hade de säkert planerat allt väldigt långt i förväg.
     Den enda som inte gnällde var ju Eva och hon tyckte jag var så härlig. Det var verkligen rätt brud som vann tycker jag.
    bridesilly skrev 2011-05-20 23:14:18 följande:
    Sen måste jag säga att jag som finne blir en smula irriterad på att dom måste klämma in finsk sisu och en full släkting när dom pratar om finlandsbrudens bröllop. Suck! Som om inte helsvenska bröllop har fulla släktingar med. TRAMS det också. Fördomar fördomar.
    Men dom sa ju faktiskt att på alla bröllop vart man än kommer ifrån brukar det alltid vara en överförfriskad släkting. Det sa de inte bara om finskar.
  • moonlightgirl
    MrsT2011 skrev 2011-05-21 17:01:03 följande:
    Var det samma brutta som placerade de andra brudarna i rummet bredvid?
    Hon som vann var inte hon som placerade de andra brudarna i ett annat rum. Det var sportbruden som vann.
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!