sofi 88 skrev 2011-05-20 18:01:24 följande:
Nu har jag kollat på gårdagens avsnitt... Är det bara jag som reagerade på att tjejen som gifte sig med afrikanen klagade på att gårdagens brud hade härmat henne? Det var ju det här med servetter, bordspynt och tårtan. Herregud, servetterna är väl de vanligaste som man beställer till bröllop, att man har hjärtan som dekoration på bröllop är ju också vanligt, rött kan väl nästan räknas till en av de vanligaste färgerna till bröllop och tårtan var ju för sjutton beställd på citygross eller maxi eller vad det var. Knappast särskilt ovanligt. Lite tråkigt med allt detta gnäll för innan har jag tyckt att hon verkar så go...
Jag håller med dig, jag vart lite irriterad på henne. Jag tyckte också att hon verkade så go innan. Men hon som hade bröllopet i måndags gnällde ju också på att Christina hade härmat henne också. Jag håller med er andra att eftersom hon hade så låg budget så hade de säkert planerat allt väldigt långt i förväg.
Den enda som inte gnällde var ju Eva och hon tyckte jag var så härlig. Det var verkligen rätt brud som vann tycker jag.
bridesilly skrev 2011-05-20 23:14:18 följande:
Sen måste jag säga att jag som finne blir en smula irriterad på att dom måste klämma in finsk sisu och en full släkting när dom pratar om finlandsbrudens bröllop. Suck! Som om inte helsvenska bröllop har fulla släktingar med. TRAMS det också. Fördomar fördomar.
Men dom sa ju faktiskt att på alla bröllop vart man än kommer ifrån brukar det alltid vara en överförfriskad släkting. Det sa de inte bara om finskar.