• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • Aqwe
    Elsas mamma skrev 2011-05-23 23:24:56 följande:
    Nu hoppar jag in bara sådär, men jag måste bara avreagera mig. Nu har min brudklänning varit med i tv två gånger, och jag som trodde att jag valde en lite annorlunda och ovanlig. Inte så kul när jag vet att nästan hela kompisgänget följer detta och jag som tänkte att jag skulle chocka dem lite med valet av klänning. Alla kommer redan att ha sett den... (är det bröllopsnerverna som visar sig måntro??)
    Vad är det för klänning? Kan inte vara en särskilt unik då jag tycker samtliga varit sådana som man vanligtvis brukar se på en brud.
  • Melóra
    Aqwe skrev 2011-05-24 00:10:17 följande:
    Vad är det för klänning? Kan inte vara en särskilt unik då jag tycker samtliga varit sådana som man vanligtvis brukar se på en brud.
    Det lät ju jävligt hyggligt. Gillar du att skapa dålig stämning eller du bara allmänt bitter på livet?
  • Aqwe
    Melóra skrev 2011-05-24 00:18:09 följande:
    Det lät ju jävligt hyggligt. Gillar du att skapa dålig stämning eller du bara allmänt bitter på livet?
    Eh, va? Jag undrade bara hur hennes klänning såg ut? Och jag står för att jag, när jag tittat på programmet, tycker att brudarnas klänningar sett ut som.. ja.. precis som de brukar det vill säga inget unikt, med för det behöver de inte vara fula! Skärp dig!
  • Zelmah
    förlovadflicka skrev 2011-05-23 23:25:48 följande:
    Fy vad konstigt att de verkar ha så mycket emot att bruden i morgon ska ha alkoholfritt- vad är det för fel med det? Vi ska ha det och jag kan inte tänka mig att någon av våra gäster har något emot det. Alltså, kan man inte ha kul utan alkohol och reagerar så rent oförskämt så är det något som är fel faktiskt... :S 
    jag hade blivit jättebesviken faktsikt. Läsk smakar skit rent utagt tycker jag och till maten vill jag avnjuta ett gott rödvin som kompletterar maten och lyfter fram dens bästa egenskaper. Mineralvatten känns inte så festligt i smaksyfte heller. Vin hör till en god middag enligt vad jag tycker och det finns inga andra drycker som kan ersätta den smakupplevelsen och kombinationen. Sen tror jag att de flesta är vana vid att det hör till när det är fest (såvida man inte är väldigt religiös, men jag har gamla vänner från jehovas-vittnen som inte spottar i glaset med så..) och då särskilt vid bröllop. Så jag tror att det var ett uttryck för förvåning och lite chock men sen kan man ju uttrycka sig smidigt såklart. Men jag hörde inte riktigt vad hon sa som vad oförskämt? Missade nog den episoden...  men som sagt om jag går på fest eller blir bjuden på en god middag då vill jag även ha något gott att dricka till maten. But that´s me. Trevligt och kul kan man såklart ha utan alkohol men jag vill ändå ha alkohol när det är fest.

Ang bruden ikväll, hennes slöja var ju jättefin! Märklig kommentar från pingsttjejen om minuspoäng för att hon inte fattade hur den satt fast! Öhh... ok... det var ju konstruktivt. Minus på en klänning om man inte ser hur den stängs då med eller?
  • BlackWIngedAngel
    Elsas mamma skrev 2011-05-23 23:24:56 följande:
    Nu hoppar jag in bara sådär, men jag måste bara avreagera mig. Nu har min brudklänning varit med i tv två gånger, och jag som trodde att jag valde en lite annorlunda och ovanlig. Inte så kul när jag vet att nästan hela kompisgänget följer detta och jag som tänkte att jag skulle chocka dem lite med valet av klänning. Alla kommer redan att ha sett den... (är det bröllopsnerverna som visar sig måntro??)
    Jag har också följt alla avsnitt, men jag har inte upplevt att det varit samma klänning på några. Vilka skulle det ha varit? Visst, de allra flesta är axelbandslösa och många har en del likheter, men att två klänningar skulle ha varit identiska har jag helt missat, så förmodligen upplever man dem inte likadana när de sitter på olika människor, om man inte vet vilken modell det är.

Däremot tror jag inte att man ska ha för höga ambitioner om att ovanlig, särskilt inte om man väljer en lång, vit axelbandslös klänning, eftersom det trots allt är det vanligaste. Din klänning blir ju speciell för att det är du som bär den på ert bröllop. Det är ju inte beroende av hur den är draperad eller hur den är dekorerad. :)
  • BlackWIngedAngel
    Zelmah skrev 2011-05-24 01:52:47 följande:
    jag hade blivit jättebesviken faktsikt. Läsk smakar skit rent utagt tycker jag och till maten vill jag avnjuta ett gott rödvin som kompletterar maten och lyfter fram dens bästa egenskaper. Mineralvatten känns inte så festligt i smaksyfte heller. Vin hör till en god middag enligt vad jag tycker och det finns inga andra drycker som kan ersätta den smakupplevelsen och kombinationen. Sen tror jag att de flesta är vana vid att det hör till när det är fest (såvida man inte är väldigt religiös, men jag har gamla vänner från jehovas-vittnen som inte spottar i glaset med så..) och då särskilt vid bröllop. Så jag tror att det var ett uttryck för förvåning och lite chock men sen kan man ju uttrycka sig smidigt såklart. Men jag hörde inte riktigt vad hon sa som vad oförskämt? Missade nog den episoden...  men som sagt om jag går på fest eller blir bjuden på en god middag då vill jag även ha något gott att dricka till maten. But that´s me. Trevligt och kul kan man såklart ha utan alkohol men jag vill ändå ha alkohol när det är fest.

Ang bruden ikväll, hennes slöja var ju jättefin! Märklig kommentar från pingsttjejen om minuspoäng för att hon inte fattade hur den satt fast! Öhh... ok... det var ju konstruktivt. Minus på en klänning om man inte ser hur den stängs då med eller?
    Jag kan i och för sig tycka att det är okej med alkoholfria fester om paret av en eller annan orsak inte dricker detta. (Ex av religiösa eller medicinska skäl.) Däremot tycker jag att det är rent hyckleri med folk som dricker på andras fester, men som väljer alkoholfritt när det är deras tur att bjuda.

Håller med dig om att slöjan var jättefin! Förstod som sagt inte alls kommentaren om den. 
  • MrsT2011
    förlovadflicka skrev 2011-05-23 23:25:48 följande:
    Fy vad konstigt att de verkar ha så mycket emot att bruden i morgon ska ha alkoholfritt- vad är det för fel med det? Vi ska ha det och jag kan inte tänka mig att någon av våra gäster har något emot det. Alltså, kan man inte ha kul utan alkohol och reagerar så rent oförskämt så är det något som är fel faktiskt... :S 
    Jag tycker inte att du ska jämföra ert bröllop med de kommentarer som fälls i TV. Dessa tjejer känner ju inte varann och är dessutom konkurrenter. Era gäster känner ju er och vet varför ni väljer alkoholfritt, det är det enda som betyder något. De allra flesta respekterar ett sådant beslut, skulle någon av era gäster gnälla är de bara oförskämda.

Om man ser det "från andra hållet" så vet vi att några gäster hoppades på fri bar, men det kan de glömma. Vi tänker inte betala för någons fylla utan de får minsann nöja sig med vin till maten och betala själva efter middagen. Dessutom har jag helt själviskt valt rött portvin till efterrätten för att jag tycker att det är gudomligt gott. Vet att många inte gillar det men det är faktiskt vårt bröllop, jag och min kärlek bjuder på vad vi själva vill dricka.

Stå på er, ert bröllop kommer bli fantastiskt! =)
  • förlovadflicka

Alltså, det jag reagerade på var väl att de nästan hånskrattade på något sätt, kändes jättekonstigt faktiskt. Och nej, vi ska inte ha alkoholfritt av religiösa skäl. (m2b har bla en kusin som är riktigt aktiv inom nykterhetsrörelsen+att ingen av oss tycker det är gott med alkohol eller vill lägga pengar på det, det kommer vara barn med osv...) Men det verkar som den bruden skulle ha det och då känns det verkligen ännu mer respektlöst att skratta :S 

• Zelmah
    förlovadflicka skrev 2011-05-24 11:26:42 följande:
    Alltså, det jag reagerade på var väl att de nästan hånskrattade på något sätt, kändes jättekonstigt faktiskt. Och nej, vi ska inte ha alkoholfritt av religiösa skäl. (m2b har bla en kusin som är riktigt aktiv inom nykterhetsrörelsen+att ingen av oss tycker det är gott med alkohol eller vill lägga pengar på det, det kommer vara barn med osv...) Men det verkar som den bruden skulle ha det och då känns det verkligen ännu mer respektlöst att skratta :S 
    Ok, jag lyssnade inte så noga och det laggade när jag kollade (play) så jag missade nog just den reaktionen. det är ju såklart inte trevligt eller smidigt. Men som nån sa jämför inte med deras reaktion mot ert bröllop. De tjejerna är ju faktiskt bjudna till några de inte känner eller umgås med och vad som är kutym i olika umgängen kan ju skifta ganska rejält. Era gäster har säkert inget alls emot alkoholfritt eftersom de känner er och vet förmodligen om att ni inte dricker alkohol. Det kanske även är så att många av era gäster inte heller dricker alkohol? Det jag menade ovan är att i mitt umgänge så dricker alla alkohol och det skulle bli väldigt konstigt om nån plötsligt drog till med alkoholfritt. Alla skulle nog reagerat eftersom vi alla dricker alkohol annars och det finns ingen som spottar i glaset. Plus att jag och många andra skulle sakna smaken till maten. Men jag respekterar om andra väljer alkoholfritt. En av mina bästa vänner ska oxå gifta sig nu (två veckor föra mig) och de kommer ha alkohol men inga mängder, festen kommer även att vara tidgt så det blir nog stillsamt o många barn. Men man får ändå vinet till maten och det räcker för mig. Men som sagt skulle jag bli bjuden på ett bröllop i mitt umgänge och det var alkoholfritt  så skulle jag bli förvånad och besviken och det bygger man ju på vad man vet om personerna sen innan. Men att andra väljer och göra så anser jag inte är nåt fel med. vissa kan ju välja bort detta pga alkoholism i bakgrunden med, det kan ju finnas olika anledningar.

Nåväl, men det är ikväll pingsttjejen gifter sig eller? Jag vill se sjömansbröllopet jag, det är så stiligt med sådana kostymer Skrattande  
    Men jag tyckte det var kul att se det syrianska igår, det är spännande att se de bröllopen som har inslag av andra kulturer tycker jag för man vet ju inte så mkt om hur deras bröllopstraditioner ser ut. Då brukar jag sitta med ett fascinerat fånigt litet leende när jag tittar (tex detta o de två afrikanska, jag vet att det är en hel världsdel men nu kommer jag bara ihåg att ett var kongolesiskt eller var båda det?)... 
  • jhi1111

Visst var det kul att se det syrianska! Men jag tyckte det inte var speciellt "traditionellt" syrianskt, tårta i början har jag aldrig varit med om trots att jag varit på 13 syrianska bröllop. Det enda jag tycker skiljer syrianska bröllop från svenska är ju att de brukar vara otroligt mycket större, att det inte är en sittande middag, utan man äter lite, dansar, äter, dansar osv sen är det ju inte heller massa spex och så.

Jag satt och kollade med min syrianska kompis och hon tyckte också att vissa saker inte var så vanligt för syrianska bröllop men som TV vred till så man trodde det var tradition, tex är var det första gången jag och min kompis hörde att man äver klänning hos syrianer... Sen herreguuud! haha vigseln var på syrianska INTE på arabiska! Eller all "sång" var å syrianska och snacket var på arabiska men man snackar väldigt lite på syrianska bröllop, nästan bara när man frågar.

Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!