• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • Marie80
    MeahJ skrev 2011-05-27 09:12:59 följande:
    Var det någon mer än jag som reagerade att bruden med sjömans-tema (sista bruden) hade en vit/ivory klänning på sig på Emelies bröllop.
    Förjäkligt enligt mig. Jag tycker att det bara är bruden som ska få att en helvit klänning på sig på ett bröllop.
    Jag reagerade på det, är det inte bara bruden som ska vara helvit?
  • c4trin
    Var det någon mer än jag som reagerade att bruden med sjömans-tema (sista bruden) hade en vit/ivory klänning på sig på Emelies bröllop.
    Förjäkligt enligt mig. Jag tycker att det bara är bruden som ska få att en helvit klänning på sig på ett bröllop.

Tänkte också på de!

Men faktiskt har jag en kompis som sa till mig "Nu har jag köpt min klänning till ditt bröllop. Tänte egentligen ha en vit klänning men nu blev det en svart". Blev helt förvånad: Vadå vit? Man har väl inte en vit klänning på bröllop??? Hade jag ALDRIG haft! Men tydligen tänkte hon i programmet samma som min kompis.. Konstigt.

• Moster Stina
    Marie80 skrev 2011-05-27 09:17:52 följande:
    Jag reagerade på det, är det inte bara bruden som ska vara helvit?

OJ det borde man ju reagerat på...men det bådar gott inför mitt eget.(att jag inte kommer lägga märke till sånt...)

Min gravida svägerska ringde i förrgår, och pratade med min blivande. och så hörde jag honom säga att vi har inte så mycket krav på gästerna och så...

Och efter att de lagt på fick jag veta att hon hade hittat en VIT klänning att ha på vårt bröllop! Och han fattar ju inte bättre än att förklara för henne att det faktiskt INTE passar sig! Och nu är det ju försent liksom. Och hon VAR ju så glad över att ha kunnat hitta NÅGOT. (hon har knappt synlig mage överhuvudtaget)

Dumma hon, och dumma, dumma min blivande som inte sa något...

MEN man ska ju inte haka upp sig på detaljer...(Jag märkte det ju inte ens på TV:n!!!)

I alla fall ville jag bara säga att jag tycker ändå att denna veckans brudar varit rätt trevliga. I alla fall ingen som tycker självklart att just deras bröllop varit SÅ mycket bättre än de andras.

Och att pingsttjejen klagade på brudiga, typiga bröllopsaktiga saker, ger ju programmet lite krydda, om inte annat.

Jag bara GISSAR att brudarna alltid får i uppgift att säga vad de tycker var positivt, och vad de tyckte var negativt. Om då bara de negativa åsikterna visas från en och samma person, så framstår ju den mycket gnälligare än de andra, eller hur...?

Men så klart tycker nog produktionsteamet om att visa upp just de negativa åsikter, om de är lite annorlunda och sticker ut. Som att t ex vara med i ett bröllopstävlingsprogram och INTE gilla bröllop, utan bara själva ÄKTENSKAPET.

Men som sagt så tyckte jag om denna veckans brudar. Och kul att ingen var fördomsfull mot andra kulturer (eller mot sjömän, finnar eller alkoholfritt)
    , med tanke på att det syrianska bröllopet vann!

• MuBu
    Helt oacceptabelt enligt mig.
    Jag har en vett och etikett bok hemma där det står såhär:

*En regel för en kvinnlig gäst är att inte klä sig helt i vitt eller helt i svart.
  • MrsT2011
    MuBu skrev 2011-05-27 10:04:12 följande:
    Helt oacceptabelt enligt mig.
    Jag har en vett och etikett bok hemma där det står såhär:

*En regel för en kvinnlig gäst är att inte klä sig helt i vitt eller helt i svart.
    Jag har ett annat problem på det temat: Min lillebrors flickvän kommer från Litauen och är redan nervös för att hon är yngst av alla gäster och dessutom pratar dålig svenska. Hon har aldrig hört talas om detta med svart eller vitt och inte min bror heller.

Min bror: "Vi kollade på klänning till syrrans bröllop när vi var i turkiet".
    Mamma: "Vad roligt, vad blev det för någon då?
    Min bror: "Minns inte vilken hon valde till slut, hon provade så många. Några svarta, några vita, någon beige...

Jag och mamma har bestämt oss för att inte säga något till dem om etiketten, då blir de bara stressade. Håller tummarna att inga gäster fäller dumma kommentarer så att paret hör det...
  • BlackWIngedAngel
    c4trin skrev 2011-05-27 09:30:53 följande:

Tänkte också på de!

Men faktiskt har jag en kompis som sa till mig "Nu har jag köpt min klänning till ditt bröllop. Tänte egentligen ha en vit klänning men nu blev det en svart". Blev helt förvånad: Vadå vit? Man har väl inte en vit klänning på bröllop??? Hade jag ALDRIG haft! Men tydligen tänkte hon i programmet samma som min kompis.. Konstigt.

Varken vitt eller svart är ju accepterat att bära till bröllop om inte brudparet uttryckligen säger att det är okej.
  • MuBu
    MrsT2011 skrev 2011-05-27 10:27:32 följande:
    Jag har ett annat problem på det temat: Min lillebrors flickvän kommer från Litauen och är redan nervös för att hon är yngst av alla gäster och dessutom pratar dålig svenska. Hon har aldrig hört talas om detta med svart eller vitt och inte min bror heller.

Min bror: "Vi kollade på klänning till syrrans bröllop när vi var i turkiet".
    Mamma: "Vad roligt, vad blev det för någon då?
    Min bror: "Minns inte vilken hon valde till slut, hon provade så många. Några svarta, några vita, någon beige...

Jag och mamma har bestämt oss för att inte säga något till dem om etiketten, då blir de bara stressade. Håller tummarna att inga gäster fäller dumma kommentarer så att paret hör det...
    Jo men det är ju en annan sak.
    Hon kommer ju inte från Sverige, då är det ju inte lätt att veta vad vi har för etikett.

Det som jag irriterar mig på är att bruden med med det marina temat som valde att ha helvit klänning på bröllopet.
    Hon är ju svensk (som jag uppfattade det) och borde ha lite bättre koll på vett och etikett som gäller för en gäst på ett svensk bröllop.
  • Lumys

Jag håller med helt om att helvitt inte är att föredra som kvinnlig gäst på bröllop. Men helsvat tycker inte jag gör något pesonligen (även om jag vet att det inte är ok enligt vett och ettikett) Mina tärnor kommer ha helt svarta klänningar. Det enda som är vitt är en hårblomma och smyckena, och jag tycker det är skitsnyggt :)

• MrsT2011
    Lumys skrev 2011-05-27 10:50:16 följande:
    Jag håller med helt om att helvitt inte är att föredra som kvinnlig gäst på bröllop. Men helsvat tycker inte jag gör något pesonligen (även om jag vet att det inte är ok enligt vett och ettikett) Mina tärnor kommer ha helt svarta klänningar. Det enda som är vitt är en hårblomma och smyckena, och jag tycker det är skitsnyggt :)
    Grymt snyggt! Jag har heller inget emot svarta klänningar, men om någon gäst skulle fråga skulle jag nog föreslå att de piffar med ett brett, färgat satinband i midjan eller liknande. Detaljer i någon annan färg lättar upp det hela.
  • BlackWIngedAngel
    Lumys skrev 2011-05-27 10:50:16 följande:
    Alltså, oavsett om det är vitt eller svart så är det ändå inte okej med varken eller om inte brudparet säger att det är det. Om du gillar svarta klänningar så är ju det bra för dina gäster, men regeln gäller ju både och. Glad
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!