Marie80 skrev 2011-05-27 09:17:52 följande:
Jag reagerade på det, är det inte bara bruden som ska vara helvit?
OJ det borde man ju reagerat på...men det bådar gott inför mitt eget.(att jag inte kommer lägga märke till sånt...)
Min gravida svägerska ringde i förrgår, och pratade med min blivande. och så hörde jag honom säga att vi har inte så mycket krav på gästerna och så...
Och efter att de lagt på fick jag veta att hon hade hittat en VIT klänning att ha på vårt bröllop! Och han fattar ju inte bättre än att förklara för henne att det faktiskt INTE passar sig! Och nu är det ju försent liksom. Och hon VAR ju så glad över att ha kunnat hitta NÅGOT. (hon har knappt synlig mage överhuvudtaget)
Dumma hon, och dumma, dumma min blivande som inte sa något...
MEN man ska ju inte haka upp sig på detaljer...(Jag märkte det ju inte ens på TV:n!!!)
I alla fall ville jag bara säga att jag tycker ändå att denna veckans brudar varit rätt trevliga. I alla fall ingen som tycker självklart att just deras bröllop varit SÅ mycket bättre än de andras.
Och att pingsttjejen klagade på brudiga, typiga bröllopsaktiga saker, ger ju programmet lite krydda, om inte annat.
Jag bara GISSAR att brudarna alltid får i uppgift att säga vad de tycker var positivt, och vad de tyckte var negativt. Om då bara de negativa åsikterna visas från en och samma person, så framstår ju den mycket gnälligare än de andra, eller hur...?
Men så klart tycker nog produktionsteamet om att visa upp just de negativa åsikter, om de är lite annorlunda och sticker ut. Som att t ex vara med i ett bröllopstävlingsprogram och INTE gilla bröllop, utan bara själva ÄKTENSKAPET. 
Men som sagt så tyckte jag om denna veckans brudar. Och kul att ingen var fördomsfull mot andra kulturer (eller mot sjömän, finnar eller alkoholfritt)
, med tanke på att det syrianska bröllopet vann!