• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • Dannedo

Helsvart är i kyrkliga sammanhang vad jag vet sorgeklädsel, och då många bröllop är kyrkliga så är det verkligen jättefel med svart, ger helt fel signaler. Kanske inte lika illa på borgerlig vigsel, vad vet jag, men jag tror att de flesta tycker att det inte riktigt passar sig.

MrsT2011 skrev 2011-05-27 10:27:32 följande:
    Jag har ett annat problem på det temat: Min lillebrors flickvän kommer från Litauen och är redan nervös för att hon är yngst av alla gäster och dessutom pratar dålig svenska. Hon har aldrig hört talas om detta med svart eller vitt och inte min bror heller.

Min bror: "Vi kollade på klänning till syrrans bröllop när vi var i turkiet".
    Mamma: "Vad roligt, vad blev det för någon då?
    Min bror: "Minns inte vilken hon valde till slut, hon provade så många. Några svarta, några vita, någon beige...

Jag och mamma har bestämt oss för att inte säga något till dem om etiketten, då blir de bara stressade. Håller tummarna att inga gäster fäller dumma kommentarer så att paret hör det...
    Jag tycker det kanske hade varit schysst att berätta för den nervösa unga släktingen vad klädkoden är. Fråga rakt ut vad hon ska ha, har hon köpt en vit/svart klänning så var glad och säg "Åh vad fint, men glöm inte att ha en färggran sjal/kofta/band i midjan för här i Sverige betyder det otur att ha bara vitt/svart på någon annans bröllop". Det borde väl vara ok?? Annars lär hon ju märka att alla andra har färg och kanske känna sig obekväm.

• IdaPierre

Någon som vet vad inmarschen som Katja hade på sitt bröllop heter??

• KatjaB
    IdaPierre skrev 2011-05-27 17:57:10 följande:
    Någon som vet vad inmarschen som Katja hade på sitt bröllop heter??
    Du menar den som aldrig tog slut  
    Canon in D av Pachelbel 
  • IdaPierre
    KatjaB skrev 2011-05-27 19:45:30 följande:
    Du menar den som aldrig tog slut  
    Canon in D av Pachelbel 
    Hahaha...ja precis :) men den är ju så fin!!!
    Tack så mycket
  • c4trin

Nej tänkte väl de :P

BlackWIngedAngel skrev 2011-05-27 10:37:04 följande:
    Varken vitt eller svart är ju accepterat att bära till bröllop om inte brudparet uttryckligen säger att det är okej.
  • jenniejummie

Vilken j***a fest hockeybruden hade på sitt bröllop, det verkade vara huuuur kul som helst!
    Hoppas att vi får ett sånt röj på vårt bröllop. skulle vara trist om gästerna fick  långtråkigt..

• Marie80

Svart skulle inte göra mig så mycket, gifter mig inte i kyrkan.
    MEN om någon har en vit klänning så kan den ju faktiskt överträffa brudens klänning. För det är ju inte säkert att bruden har en klassisk brudklänning på sig utan kanske  en fin vit sommarklänning

• MrsT2011
    jenniejummie skrev 2011-05-28 12:53:23 följande:
    Vilken j***a fest hockeybruden hade på sitt bröllop, det verkade vara huuuur kul som helst!
    Hoppas att vi får ett sånt röj på vårt bröllop. skulle vara trist om gästerna fick  långtråkigt..
    Tänk vad alla är olika! =) Själv satt jag och tänkte "gud vad glad jag är att våra gäster inte kommer stå och vråla sådär." Jobbigt att en av de andra brudarna kommenterade att vissa började bli för fulla.

Är säker på att vi kommer ha grymt kul men med små mängder sprit och stor andel dans! (till livemusik) Enda skillnaden mot min fantastiskt lyckade 30-årsfest förra året är just detta med trubaduren, lite extra krydda med musik som andas after ski.
  • kandersson174
    MeahJ skrev 2011-05-27 09:12:59 följande:
    Var det någon mer än jag som reagerade att bruden med sjömans-tema (sista bruden) hade en vit/ivory klänning på sig på Emelies bröllop.
    Förjäkligt enligt mig. Jag tycker att det bara är bruden som ska få att en helvit klänning på sig på ett bröllop.
    Hon hade svart klänning dagen innan hon hade vit också.... :)
  • jenniejummie
    MrsT2011 skrev 2011-05-28 15:56:36 följande:
    Tänk vad alla är olika! =) Själv satt jag och tänkte "gud vad glad jag är att våra gäster inte kommer stå och vråla sådär." Jobbigt att en av de andra brudarna kommenterade att vissa började bli för fulla.

Är säker på att vi kommer ha grymt kul men med små mängder sprit och stor andel dans! (till livemusik) Enda skillnaden mot min fantastiskt lyckade 30-årsfest förra året är just detta med trubaduren, lite extra krydda med musik som andas after ski.
    Ja, nu hoppas jag ju inte att alla blir aspackade så klart, jag tyckte bara att det var go stämning och att det var fler som bjöd på sig själva. Det är ju tråkigt om alla sitter på sin stol hela kvällen och bara glor. Jag hoppas på att det blir en bra balans mellan dricka och röj... =)
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!