• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • förlovadflicka

Så, nu har jag sett gårdagens avsnitt också... Alltså, jag kan förstå de som har tex hockeytema, även om jag aldrig hade haft något sådant själv, för att det är liksom något som de identifierar sig med och som de tycker är kul. Men styrelsemötestemat var ju bara för att hon skulle visa hur duktig hon är... Showoff!

• MrsT2011
    förlovadflicka skrev 2011-06-01 08:33:14 följande:
    Så, nu har jag sett gårdagens avsnitt också... Alltså, jag kan förstå de som har tex hockeytema, även om jag aldrig hade haft något sådant själv, för att det är liksom något som de identifierar sig med och som de tycker är kul. Men styrelsemötestemat var ju bara för att hon skulle visa hur duktig hon är... Showoff!
    Precis vad jag också kände, hur lyckas man skryta om att man har ett gigantiskt kontrollbehov...?
  • Loche

Om nu äktenskapet,,, eller vigseln endast är en juridisk sak,,, finns det då nån anledning att göra det till en fest ö h t? Fast det kanske inte var så hon menade? Men det lät på hennes kommentar som att gifta sig var ungefär det samma som att deklarera,,, typ! :D

• förlovadflicka
    Loche skrev 2011-06-01 09:26:59 följande:
    Om nu äktenskapet,,, eller vigseln endast är en juridisk sak,,, finns det då nån anledning att göra det till en fest ö h t? Fast det kanske inte var så hon menade? Men det lät på hennes kommentar som att gifta sig var ungefär det samma som att deklarera,,, typ! :D
    Eller att skriva egna löften? Fullkomligt onödigt om man har den synen på det liksom...
  • ClaraH

Jag som själv höll på i föreningslivet väldigt mycket för några år sedan, skulle ha tyckt att det varit roligt med ett styrelsetema. Men inte på det sättet det gjordes på här. Det hade varit roligare om man dragit det lite längre och gjort det mer med glimten i ögat (kanske haft ett utstuderat manus till hjälp som tost master), nu blev det precis som ett styrelsemöte och det verkade inte alls kul. Jag tyckte nog att hon påstod att ett bröllop bara var ett juridiskt avtal, jag tolkade henne inte så. Men faktum är ju att det ändå när man sätter det på sin spets är ett juridiskt avtal och det är ju ofta en viktig orsak till att man gifter sig. Att man vill ha en bröllopsfest och fira vigseln och kärleken är ju också viktigt för de flesta men inte nödvändigt för att gå in i ett äktenskap. Jag tyckte att det var roligt att få se att borgerligt bröllop, men tråkigt att det inte hördes, både för dem och gästerna. Vi ska vara inomhus vid vår vigsel, så jag tänkte på att annars hade man nog fått fixa mikrofoner på något sätt. Men det beror säkert på var man är utomhus någonstans, det var förmodligen blåsigt där.

• EllaBella

Det blev nästan pinsamt jobbigt att se gårdagens bröllop

Jag förstår verkligen varför hon/de valde temat, eftersom de träffades i styrelserummet. Men som många redan sagt blev det ju jobbigt strikt istället för med glimten i ögat och jag tror det berodde mycket på toastmastern. Det hade nog krävts någon med mycket humor, ett bra manus och lite upptrdanden på temat för att det skulle funka. 

• MrsT2011

Kvällens brud var ju störtskön! Goaste skånska dialekten och verkade väldigt jordnära och mysig. Pinsamt dock att hon fick leta upp sin gubbe när det var dags för vals, hoppas att jag slipper sånt på lördag, ha ha!

• förlovadflicka

...Blev ännu gladare att vi hållit fast vid vårt beslut att inte ha allsång på vårt bröllop xD

Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!