• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • c4trin
    jenniejummie skrev 2011-05-29 10:52:16 följande:
    Ja, nu hoppas jag ju inte att alla blir aspackade så klart, jag tyckte bara att det var go stämning och att det var fler som bjöd på sig själva. Det är ju tråkigt om alla sitter på sin stol hela kvällen och bara glor. Jag hoppas på att det blir en bra balans mellan dricka och röj... =)
    Håller med dig fullständigt. Hoppas de blir liknande drag på bröllopsfesten, något att minnas :D
  • TheD

Tyckte det var rätt brud som vann :) Rosa/Hockeybröllopet kändes alldeles för mycket och överdrivet.

• IdaPierre

Okej...en fråga till :) Någon som vet vart man kan få tag i de där silvriga bokstäverna som bruden i torsdags skulle ha som caketoppers....letar som en galning efter sådana men har inte hittat...de måste ju kunna stå upp lixom :) hittar bara sådana som man fäster på väggen

• Skumboll
    IdaPierre skrev 2011-05-29 16:40:08 följande:
    Okej...en fråga till :) Någon som vet vart man kan få tag i de där silvriga bokstäverna som bruden i torsdags skulle ha som caketoppers....letar som en galning efter sådana men har inte hittat...de måste ju kunna stå upp lixom :) hittar bara sådana som man fäster på väggen
    Har hittat liknande på ebay;
    stores.ebay.com:80/lingsupplies/_i.html
  • TheD
    IdaPierre skrev 2011-05-29 16:40:08 följande:
    Finns på lite olika sidor på nätet :) Det är bara att googla. Oftast finns de med alla andra cake toppers dvs.
  • FruHassel

Man ska inte heller klä sig helt i rött, det visar att man är älskarinnan....

• MuBu
    FruHassel skrev 2011-05-30 08:58:07 följande:
    Förr var det så, den etiketten har dom tagit bort sedan länge.
    Enligt Magdalena Ribbing är det helt ok med helröd klänning/dress!
  • BlackWIngedAngel
    MuBu skrev 2011-05-30 09:06:35 följande:
    Mig veteligen har det aldrig varit del av de svenska etikettregler utan det kommer från andra platser. Däremot var det väl inte särskilt accepterat att bära rött i kyrkan, men det hade inte med vigsel att göra. Rött är en klar, stark färg och tillhörde man allmogen skulle man ju akta sig för att visa sig förmer än andra.
  • Zelmah
    FruHassel skrev 2011-05-30 08:58:07 följande:
    en gammal myt enligt vad jag har läst på alla etikettsidor på nätet.

Men röd är ju en väldigt kraftfull färg inte så vanligt att gemene man bar rött förr inte nu heller i egenligen (i Sverige alltså!). som ovan nämnde också. Men jag blir glad om folk bär rött på mitt bröllop, tycker att det är jättevackert. Min pappas sambo passar väldigt bra i rött och det är hennes favoritfärg så jag hoppas lite på att hon ska komma i röd klänning faktiskt :) Hennes dotter hade nämnt till henne denna myt om rött och att man inte får bära den färgen vid bröllop, men då fick jag säga till att det inte stämmer :)
  • ClaraH
    MuBu skrev 2011-05-30 09:06:35 följande:
    Jag tror inte ens att det var så förr. Första gången jag hörde detta trams var när jag tittade in på Bröllopstorget. För de flesta är nog detta larv helt okänt. Fram med mera röda klänningar på bröllop, det är ju en festlig färg!

Själv var jag höggravid i röd klänning på min systersbröllop.
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!