• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • demarston

varför fick dom inte säga vårt bröllop? Programmet var väl helt ok..

• MrsT2011
    demarston skrev 2011-05-26 11:34:15 följande:
    varför fick dom inte säga vårt bröllop? Programmet var väl helt ok..
    Det var nåt med att bara brudarna tävlar, bara brudarna går på varandras bröllop, osv osv....
  • zvartaliljan
    bridesilly skrev 2011-05-26 11:06:59 följande:

tänkte också på det. om hon inte vill lägga nån fokus på bröllopet utan bara på äktenskapet i sig varför då vara med i tv? undra hur bra poäng en brud som inte gillar bröllop ger dom andra brudarna?

hon har gett bra poäng...du kan kolla på tv4play
    Tror att de vinklar henne mycket till att vara den "negativa" i denna omgången. När man sen ser henne ge poäng så är hon definitivt inte snål, gårdagens brud fick ju mellan 7-9 poäng på alla moment från henne.
  • niamh
    Pinkgrape skrev 2011-05-26 10:32:12 följande:
    Haha ja, jag tänkte på det. Dubbelmoral, men det är ju vanligt att folk har det. Lite konstigt är det allt håller jag med om. Jag förstår inte heller varför de inte bara gjorde en väldigt enkel vigsel utan gäster och allt, då hade det väl blivit ÄNNU mer fokus och äktenskapet och inte på bröllopet?

Personligen förstår jag inte ens det där resonemanget om att man inte får göra sitt bröllop till en stor grej, för att det på något sätt skulle ta fokus från äktenskapet.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jag tycker också att det hela ger en lite konstig bild, och att hennes åsikter verkar gå isär i olika situationer. Men jag förstår grundtanken ändå; det ÄR lätt att hela bröllopskarusellen går överstyr, att man förvandlas till en galen bridezilla som börjar tycka att huruvida servetterna i ivory matchar med den vinröda konfettin är det allra viktigaste på hela dagen. Lite hårddraget, men du förstår... Det gäller absolut långt ifrån alla, men jag tycker nog också att en del brudpar borde ta ett djupt andetag, sätta sig ner & tänka efter; vad betyder det här bröllopet egentligen? vem gör vi det för, vad är det som betyder något? Det är ju äktenskapet som ska ha det mesta fokus, men tyvärr är det lätt hänt att själva bröllopet tar över. Det är ju tråkigt, det tycker jag hon har rätt i! 
  • niamh
    Pinkgrape skrev 2011-05-26 10:32:12 följande:
    Haha ja, jag tänkte på det. Dubbelmoral, men det är ju vanligt att folk har det. Lite konstigt är det allt håller jag med om. Jag förstår inte heller varför de inte bara gjorde en väldigt enkel vigsel utan gäster och allt, då hade det väl blivit ÄNNU mer fokus och äktenskapet och inte på bröllopet?

Personligen förstår jag inte ens det där resonemanget om att man inte får göra sitt bröllop till en stor grej, för att det på något sätt skulle ta fokus från äktenskapet.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Oj, halva texten föll bort! Vad konstigt... 

Anyways, skulle bara sagt att jag i alla fall också reagerade på det faktum att hon, som ändå verkade känna såpass starkt för det här, valde att ha ett såpass "stort" bröllop. I min värld hade varit mer naturligt att bara bjuda in närmaste familjen till kyrkan & sedan sticka till en restaurang & äta gott, om man inte tycker om det stora och "skrytiga" (som hon ju ändå verkade tycka att sådana bröllop är). Men hon kanske föll för trycket från familj och vänner, som så många andra? Det är ju inte helt ovanligt att man här på Bröllopstorget läser "vi hade bara tänkt bjuda syskon & föräldrar, men sedan lade sig mamma i & nu är vi uppe i 85 gäster!" ;)
  • zvartaliljan
    niamh skrev 2011-05-26 13:43:21 följande:
    Oj, halva texten föll bort! Vad konstigt... 

Anyways, skulle bara sagt att jag i alla fall också reagerade på det faktum att hon, som ändå verkade känna såpass starkt för det här, valde att ha ett såpass "stort" bröllop. I min värld hade varit mer naturligt att bara bjuda in närmaste familjen till kyrkan & sedan sticka till en restaurang & äta gott, om man inte tycker om det stora och "skrytiga" (som hon ju ändå verkade tycka att sådana bröllop är). Men hon kanske föll för trycket från familj och vänner, som så många andra? Det är ju inte helt ovanligt att man här på Bröllopstorget läser "vi hade bara tänkt bjuda syskon & föräldrar, men sedan lade sig mamma i & nu är vi uppe i 85 gäster!" ;)
    ja haha...jag håller med...tror absolut att hon blev påverkad av släkt och vänner, och det var väl därför hon la över planeringen på sin mamma! För hon vill väl helt enkelt inte ha någon bröllopsfest egentligen. Så jag tycker inte hon har visat dubbelmoral.
    Jag håller med henne i allt hon säger, men det skulle ingen tro om de kom på vår bröllopsfest vid en herrgård med ca.115 gäster....vi skulle ha ett trädgårdsbröllop här hemma med 30 gäster men så gick det med det...svärmor och svärfar hyrde gården och pappa gick o sköt ett 60kg vildsvin och köpte alkohol i överflöd...så då åkte vi med i karusellen och nu längtar jag, samtidigt som jag inte vet hur jag ska kunna hantera alla dessa människor på en gång då jag har lite folkskräck.
  • bridesilly
    zvartaliljan skrev 2011-05-26 12:27:31 följande:
    hon har gett bra poäng...du kan kolla på tv4play
    Tror att de vinklar henne mycket till att vara den "negativa" i denna omgången. När man sen ser henne ge poäng så är hon definitivt inte snål, gårdagens brud fick ju mellan 7-9 poäng på alla moment från henne.
    självklart vinklar dom programmet så någon blir den som gnäller mest Men man kan inte sticka under stolen med att det man säger är det man säger. hade hon inte sagt något negativt så hade dom inte kunnat visa det heller.
  • GuteCarra

Måste hoppa in här och fråga om det är nån som vet vad låten heter som hockeybröllopsparet hade som ingångsmusik i kyrkan??

• marielleangelina
    GuteCarra skrev 2011-05-26 19:06:01 följande:
    Måste hoppa in här och fråga om det är nån som vet vad låten heter som hockeybröllopsparet hade som ingångsmusik i kyrkan??
    Det var Sonja Aldén - Du är allt
  • GuteCarra
    marielleangelina skrev 2011-05-26 19:21:41 följande:
    Det var Sonja Aldén - Du är allt
    Ohh tusen tack :)
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!