Pinkgrape skrev 2011-05-26 10:32:12 följande:
Haha ja, jag tänkte på det. Dubbelmoral, men det är ju vanligt att folk har det. Lite konstigt är det allt håller jag med om. Jag förstår inte heller varför de inte bara gjorde en väldigt enkel vigsel utan gäster och allt, då hade det väl blivit ÄNNU mer fokus och äktenskapet och inte på bröllopet?
Personligen förstår jag inte ens det där resonemanget om att man inte får göra sitt bröllop till en stor grej, för att det på något sätt skulle ta fokus från äktenskapet.
Jag tycker också att det hela ger en lite konstig bild, och att hennes åsikter verkar gå isär i olika situationer. Men jag förstår grundtanken ändå; det ÄR lätt att hela bröllopskarusellen går överstyr, att man förvandlas till en galen bridezilla som börjar tycka att huruvida servetterna i ivory matchar med den vinröda konfettin är det allra viktigaste på hela dagen. Lite hårddraget, men du förstår... Det gäller absolut långt ifrån alla, men jag tycker nog också att en del brudpar borde ta ett djupt andetag, sätta sig ner & tänka efter; vad betyder det här bröllopet egentligen? vem gör vi det för, vad är det som betyder något? Det är ju
äktenskapet som ska ha det mesta fokus, men tyvärr är det lätt hänt att själva
bröllopet tar över. Det är ju tråkigt, det tycker jag hon har rätt i!