• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • operfekt
    zvartaliljan skrev 2011-05-22 21:04:34 följande:
    chokladfondant låter ju superlustigt...det är ju det jag täcker tårtor med...är alltså en chokladDEG...verkar som de typ tagit lite namn som de tycker låter fint
    Är inte chokladfondant typ som kladdkaka, fast i små portionsformar & att chokladen i mitten fortfarande är flytande?
    Så har det varit när jag ätit det på restaurang iaf, & verkar stämma när man googlar:
    http://www.google.se/search?q=chokladfondant&hl=sv&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&ei=zGbZTfPMDsyWOrXl9OEP&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBYQ_AUoAQ&biw=1920&bih=985

Kanske finns flera sorters chokladfondant? =)
  • zvartaliljan
    operfekt skrev 2011-05-22 21:43:15 följande:
    Är inte chokladfondant typ som kladdkaka, fast i små portionsformar & att chokladen i mitten fortfarande är flytande?
    Så har det varit när jag ätit det på restaurang iaf, & verkar stämma när man googlar:
    www.google.se/search?q=chokladfondant&hl=sv&p...

ja jag vet bara att det står så på mina paket med chokladdeg Men då är det på engelska (chocolate-fondant står det). Likaså med marschmallowfondant, är också en deg...
  • zvartaliljan

googla bilder på bara "fondant" så får du upp MASSOR med tårtor.

Men verkar ju som denna chokladdessert också kallas så...men kan inte riktigt förstå kopplingen mellan en deg man täcker tårtor med och en bakelse med flytande fyllning. De är lustiga när de sätter namn på saker.
  • mikaela86

Jo det stämmer bra!!
  • jhi1111

vad tyckte ni om dagen bröllop då?

• BlackWIngedAngel
    jhi1111 skrev 2011-05-23 20:28:43 följande:
    vad tyckte ni om dagen bröllop då?
    Jag tyckte att kritiken mot slöjan var ganska märklig. Det var ju ingen konstig slöja på något sätt.
  • PimPim83

Det verkar som om tv4 vill ha en brud varje vecka som är "den negativa bruden", och denna veckan verkar de ha riktat in sig på hon som skulle ha alkoholfritt bröllop. Undrar om hon var så negativ och kritisk i verkligheten eller om tv4 vinklar... Tror det var hon som la kommentaren om slöjan, att den fick minuspoäng för att hon inte fattade hur man fäste den, eller vad det var...

• Elsas mamma

Nu hoppar jag in bara sådär, men jag måste bara avreagera mig. Nu har min brudklänning varit med i tv två gånger, och jag som trodde att jag valde en lite annorlunda och ovanlig. Inte så kul när jag vet att nästan hela kompisgänget följer detta och jag som tänkte att jag skulle chocka dem lite med valet av klänning. Alla kommer redan att ha sett den... (är det bröllopsnerverna som visar sig måntro??)

• förlovadflicka

Fy vad konstigt att de verkar ha så mycket emot att bruden i morgon ska ha alkoholfritt- vad är det för fel med det? Vi ska ha det och jag kan inte tänka mig att någon av våra gäster har något emot det. Alltså, kan man inte ha kul utan alkohol och reagerar så rent oförskämt så är det något som är fel faktiskt... :S 

Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!