• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • Ankis88
    förlovadflicka skrev 2011-06-01 21:30:34 följande:

...Blev ännu gladare att vi hållit fast vid vårt beslut att inte ha allsång på vårt bröllop xD

Det var smärtsamt att se (och höra) idag...
  • helsingebrud

funderar på att stryka sångerna ur vårt festprogram.....

• BlackWIngedAngel
    helsingebrud skrev 2011-06-01 22:55:46 följande:
    Jag funderar istället på att be en släkting ta med sitt dragspel. Med dragspel och snaps blir det lite bättre ljud vid allsångerna. :)
  • förlovadflicka
    BlackWIngedAngel skrev 2011-06-02 01:20:11 följande:
    Jag funderar istället på att be en släkting ta med sitt dragspel. Med dragspel och snaps blir det lite bättre ljud vid allsångerna. :)
    Ja, alltså, man måste ju ha musik till, annars blir det bara löjligt! Varför sitta och sjunga enstämmiga sånger ingen kan utan att ens ha komp? I min värld är det... Ganska komiskt :P
  • Oniq
    helsingebrud skrev 2011-06-01 22:55:46 följande:
    *haha* Vi har löst det med superkorta 'snapsvisor' istället. Vi avskyr allsång.

Oj,oj,oj,oj
    Melodi: Talkör
    -Oj,oj,oj,oj. Nu är det nära!

Skeppet Vasa
    Melodi: Okänd
    -Hur sjönk skeppet Vasa?
    -BOTTEN UP

Kavallerivisan
    -Häst!

Äsch!

-Äsch!

Jukkasjärvi visan
    Melodi: Vadå Melodi?
    (Titta varandra djupt i ögonen, utbrist sedan.)
    -Nu satan!

Hyllning till brudgummen
    Melodi: Okänd
    -I Gällivaretrakten! -SKÅL!!

..typ.. :)
  • BlackWIngedAngel
    förlovadflicka skrev 2011-06-02 08:43:42 följande:
    Ja, alltså, man måste ju ha musik till, annars blir det bara löjligt! Varför sitta och sjunga enstämmiga sånger ingen kan utan att ens ha komp? I min värld är det... Ganska komiskt :P
    Fast har man några som kan sjunga, så kan det ju fungera ändå. Och så får man ju välja sånger som folk kan melodin till. Jag tyckte det var ganska konstigt att så få bröllopsfesten i TV verkade kunna "Fjäril vingad syns på Haga", men det beror väl på att jag har kunnat den sedan jag var liten.
  • Theka
    förlovadflicka skrev 2011-06-02 08:43:42 följande:
    Aldrig varit på studentsittningar? 
    Vi kommer ha allsång och jag är tämligen säker på att folk kommer sjunga också, kanske inte så vackert eller helt i rätt tonart alla gånger men jag tycker det är kul! Rätt stor del av gästerna är eller har varit studenter.

Angående snapsvisorna ovan var ju de jätteroliga men vi har fokuserat på visor om vin istället, några snapsar blir det inte under middagen.  
  • MrsT2011
    BlackWIngedAngel skrev 2011-06-02 08:59:15 följande:
    Fast har man några som kan sjunga, så kan det ju fungera ändå. Och så får man ju välja sånger som folk kan melodin till. Jag tyckte det var ganska konstigt att så få bröllopsfesten i TV verkade kunna "Fjäril vingad syns på Haga", men det beror väl på att jag har kunnat den sedan jag var liten.
    Theka skrev 2011-06-02 09:42:33 följande:
    Vi kommer ha allsång och jag är tämligen säker på att folk kommer sjunga också, kanske inte så vackert eller helt i rätt tonart alla gånger men jag tycker det är kul! Rätt stor del av gästerna är eller har varit studenter.

Angående snapsvisorna ovan var ju de jätteroliga men vi har fokuserat på visor om vin istället, några snapsar blir det inte under middagen.  
    Håller med er båda till fullo! Vår toastmaster har till och med pluggat in melodin och texten till "En gång jag seglar i hamn" bara för att jag tycker den är fantastisk! Hjärta

Själv kan jag varenda välkomstvisa, bröllopsvisa och vinvisa utantill och minst fem av gästerna lär sjunga med för full hals. Det handlar dessutom inte bara om intresse utan framför allt om planering, hade brudparet i TV valt en vettig toastmaster som gästerna kunde haka på, samt sånger som folk känner igen från studentfester, 50-årskalas eller vad som helst, då hade det ju inte varit några problem!

En fantastisk "en-gång-i-livet"-fest utan allsånger? För mig är det ungefär som bröllop utan brudpar! Solig
  • förlovadflicka
    Theka skrev 2011-06-02 09:42:33 följande:

Jo, men det betyder inte att jag gillar det. Men är musiker också :P
  • TheD

Vi kommer inte ha allsång!!!! Det är något som hör hemma i "Allsång på Skansen" och inte på bröllop. :)

Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!