BlackWIngedAngel skrev 2011-06-02 08:59:15 följande:
Fast har man några som kan sjunga, så kan det ju fungera ändå. Och så får man ju välja sånger som folk kan melodin till. Jag tyckte det var ganska konstigt att så få bröllopsfesten i TV verkade kunna "Fjäril vingad syns på Haga", men det beror väl på att jag har kunnat den sedan jag var liten.
Theka skrev 2011-06-02 09:42:33 följande:
Aldrig varit på studentsittningar?
Vi kommer ha allsång och jag är tämligen säker på att folk kommer sjunga också, kanske inte så vackert eller helt i rätt tonart alla gånger men jag tycker det är kul! Rätt stor del av gästerna är eller har varit studenter.
Angående snapsvisorna ovan var ju de jätteroliga men vi har fokuserat på visor om vin istället, några snapsar blir det inte under middagen.
Håller med er båda till fullo! Vår toastmaster har till och med pluggat in melodin och texten till "En gång jag seglar i hamn" bara för att jag tycker den är fantastisk!
Själv kan jag varenda välkomstvisa, bröllopsvisa och vinvisa utantill och minst fem av gästerna lär sjunga med för full hals. Det handlar dessutom inte bara om intresse utan framför allt om planering, hade brudparet i TV valt en vettig toastmaster som gästerna kunde haka på, samt sånger som folk känner igen från studentfester, 50-årskalas eller vad som helst, då hade det ju inte varit några problem!
En fantastisk "en-gång-i-livet"-fest utan allsånger? För mig är det ungefär som bröllop utan brudpar!