• Lyckligaste

"Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!

Är det nån mer som har sett på Fyra bröllop? Jag tycker att det är så hemskt när de ska kritisera och betygsätta. Jag skulle bli jätteledsen om jag har bemödat mig och det är mitt livs största dag och sedan står någon i TV och är negativ.
    Men det är kul att se så fint de har ordnat.
    Jag klarar bara inte av betygsdelen.

• Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!
  • Miss M

Ja, jag gillade verkligen kvällens program. Så mycket kärlek! =)

• Sebastiána
    TheD skrev 2011-06-14 20:29:01 följande:
    Jag skulle hellre se Kronpsinsessans bröllop än att gå på något bröllop den dagen... om det inte var min systers dag dvs :)

Tack då är jag inte ensam om att tycka att den vita (???) korta klänningen inte var riktigt passande!!!!!!

Ang. anklever... lever är inte gott, men skulle jag smaka och sen låta det vara. Sen kan det ev. smaka bättre än vad man tror när det är annat i röran.
    Anklever och kalvlever smakar inte riktigt samma. Jag tycker att anklevermousse är fabulöst gott men är inte så förtjust i vanlig lever. Som gäst tycker jag att man åtminstone ska smaka och äta lite grand, men sedan sluta, utan kommentarer, om man inte tycker det är gott.

Bland det värsta jag vet är vuxna människor som är petiga med maten.
  • Sebastiána
    MrsT2011 skrev 2011-06-15 09:20:06 följande:
    Eller hur! Lustigt att bruden pratade sig varm för en stilren dukning utan en massa lull-lull, och sen har hon inget emot att ha ett apfult golfemblem bakom ryggen?? Ha ha, folk prioriterar så himla konstigt...

Jag gillar också pannacotta men känner att det är lite uttjatat... Varenda söndagsmiddag vi går på dyker den upp på restaurangens fasta meny, varenda nyårsmiddag och på flera bröllop. Kan tipsa om vår efterrätt istället, alla rätterna var gudomligt goda med desserten spelade i en helt egen liga: Chokladfondant (som en varm mini-kladdkaka) med vit chokladmousse!
    Fast det kanske är svårt att plocka ner ett sådant emblem. Det sitter väl fast på väggen, och den där restaurangen var kanske den enda i närheten.
  • Pinkgrape
    Sebastiána skrev 2011-06-16 07:49:13 följande:
    Anklever och kalvlever smakar inte riktigt samma. Jag tycker att anklevermousse är fabulöst gott men är inte så förtjust i vanlig lever. Som gäst tycker jag att man åtminstone ska smaka och äta lite grand, men sedan sluta, utan kommentarer, om man inte tycker det är gott.

Fast man ju som inte riktigt rå för att man inte tycker om vissa saker faktiskt. Då tycker jag inte att man ska behöva tvinga i sig, men jag tycker inte heller att man behöva gnälla en massa över det.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Sebastiána skrev 2011-06-16 07:55:18 följande:
    Fast det kanske är svårt att plocka ner ett sådant emblem. Det sitter väl fast på väggen, och den där restaurangen var kanske den enda i närheten.
    Men man kan ju täcka över det med något annat, finare och mer passande kanske.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • MrsT2011
    Sebastiána skrev 2011-06-16 07:49:13 följande:

Håller med! Det är vanligt hyfs och folkvett att man inte gnäller en massa och skyltar med hur kräsen man är. Man äter vad som bjuds och gillar man det inte får man gå hungrig, punkt slut.
  • MrsT2011
    Pinkgrape skrev 2011-06-16 09:41:02 följande:
    Men man kan ju täcka över det med något annat, finare och mer passande kanske.
    Precis vad jag också tänkte! Ganska osannolikt att en golfkrog kräver att deras enorma emblem ska synas under en bröllopsmiddag. Hur svårt kan det vara att hänga en snygg tygbit över?
Svar på tråden "Fyra bröllop" - vilket hemskt TV-program!