cissan 28/6 2003
Narkotika- och s*xindustrin är knutna TÄTT samman. S*xindustrin behöver knark och knarket behöver s*xindustrin.
Men till och med om man låtsas att de inte hänger ihop, så blir resultatet ändå att de är likvärdiga för jämförelse.
Narkotika drabbar först och främst den som tar det. Det är inget nytt. Det drabbar också samhälle genom brottslighet som narkotikahandeln beivrar. MEN, om vi då fortsätter att låtsas att knark och p0rr inte har någon koppling, så drabbar det inte gemene man eller kvinna så mycket. Med det menar jag, att de brott som samhället drabbas av pga narkotika i första hand berör de som själva är i narkotikaindustrin. Igen, om man inte kopplar knark- och s*xindustrin samman. Det är i sig väldigt tokigt att inte göra, eftersom jakten på att betala sitt missbruk mycket ofta leder till det.
Om vi då går över till p0rren, så drabbar den de som själva medverkar, vilket är fruktansvärt. Men till skillnad från knarket, så drabbar den gemene man och kvinna. Brott som begås med p0rr som förgrund skövlar, som vi diskuterat i en annan tråd, främst kvinnliga offer. Det är i det avseendet fullständigt irrelevant huruvida den som konsumerar p0rr uppskattar det. Det är inte heller ovanligt att knarkare uppskattar knark.
Det som är relevant är skadorna det medför. Jag gör ingen skillnad på män och kvinnor i det avseendet att det är tragiskt att p0rren inte bara normaliserar övergrepp, utan också gör det till en njutning. Män reduceras till icketänkande och ickekännande varelser, vars största bekräftelse fås genom att förnedra andra människor. Och kvinnor reduceras till att detsamma, förutom att deras bekräftelse ligger i att bli förnedrade. Och innan du kommer med utsagn som ?Jamen all p0rr förnedrar ju inte kvinnor?. Jo, faktiskt. Därför att p0rr riktar sig till män, och inte kvinnor. Och man kunde ju tänkt sig, att när en kvinnlig producent (som tex Ingrid Swede) började göra filmer, så skulle det bli mer ?jämlikt?. Men icke. Det säljer inte. Det som säljer är fortfarande att visa övergrepp mot flickor på film. Och det är accepterat. Så djupt rotade är det underdåniga värdet av oss, att vi tycker att det är ok. Narkotika drabbar ohyggligt många människor, dock inte halva mänskligheten.
Sedan kan man alltid tycka att våldtäkter och övergrepp inte är så farligt som överdoser. Men det i sig kan lika gärna spegla just det värdet vi har inpräntat. Är det kvinnor, så gör det inte så mycket.
Det jag fortfarande inte förstår är;
Du vet att det finns människor som inte dör eller mår särskilt dåligt av narkotika, men ändå är du mot det.
Du vet att det finns människor som inte dör eller mår särskilt dåligt av p0rr, men då är du för det.
Hur förklarar du det?
Jag förstår det inte.
PS. Det "pumpas" inte in pengar från den "bra" p0rren. Helt enkelt för att det inte görs särskilt mycket "bra" p0rr. Det genererar inga stora pengar.