• Skagenbrud-03

PORR!

Hur ställer ni er inför följande: När jag letade efter foton i datorn hittade jag en massa porrbilder och 30-40 länkar till olika porrsidor. Faktum är att min man inte visar något överdrivet sexintresse till mig, vi kanske har sex 1g per månad, så nu känns det som om dessa porrbrudar är betydligt intressantare att titta på! Vi har varit sura på varann flera dagar om det här och min man vill inte diskutera detta. Jag känner mig inte mycket värd. Visste att han hade lite bilder i datorn, men inte såhär mycket! Överreagerar jag? Det är just det att han inte visar något sexintresse mot mig som gör att porrbilderna sårar!

• Svar på tråden PORR!
  • Stines

Jag och min kille tittar på porr tillsammans ibland.

Men det är klart att vi slår av om det är för grovt, äckligt eller fånigt!

I princip håller jag med om att det är en jävla skitindustri så man skulle väl kunna säga att jag lider av dubbelmoral...

• jambasi

lillaEgo

jag framförde min åsikt. en åsikt jag tycker jag har goda grunder för.

ingen behöver porr! det är en sak att tycka o och en sak att behöva! jag anser att vi behöver vara utan porr.

jag har inte varit hård mot män. jag har inte ens sagt något hårt om dem! jag var hård mot en sjuk industri! det finns många män som tar avstånd från porr

• Electric Lady

Man kan inte skilja på mjukp0rr och värre p0rr. Det är samma människor som gör det. När du konsumerar "mjukp0rr" så går dina pengar rakt in i produktion av barn- och våldsp0rr.

P0rr är människoförakt, slaveri och sexuellt våld. Det finns inga förmildrande omständigheter. Skulle ni porrkonsumenter och era killar vilja att era mödrar, döttrar eller systrar dök upp i rutan?

• lillaEgo

Alltså... jag hade skrivit ett långt inlägg om varför si och varför så. Sedan insåg jag att det är onödigt att lägga energi på detta.

Jag är ingen p0rrförespråkare... nästan tvärt om (trot om ni vill )......
    *och nu var jag på väg att börja orera igen*

Jag ger mig i denna diskussion. Jag tror på min sanning och ni får tro på er!
    *trist och trött*

• jambasi

lillaEgo

väldigt konstigt inlägg av dig. har inte ens fattat vad du menar.

det är ju ett vikitgt ämne!

• En glad prick

Skagenbrud -03! Jag hade reagerat oerhört starkt om jag hade hittat detta på min killes dator!! Jag tycker att porr är väldigt nedvärderande, men oavsett var du står i den synpunkten, så har du ju reagerat på detta och tycker att det är jobbigt - så då tycker jag absolut att han måste ställa upp på att diskutera det! Och enligt min åsikt så behöver man inte acceptera att ens blivande man "ägnar sig åt" porr. Det är vad jag tycker.

Hoppas att det löser sig!
    Kram!

• cissan 28/6 2003

Jag måste bara säga att jag tycker att det är smaklöst att dra paralleller mellan p*rrindustrin och narkotikaindustrin.

Dessutom vill jag säga att jag skulle inte vilja se min pappa i en p*rrfilm heller. Alltså är de lika förnedrande mot män som mot kvinnor. Eller?

• MacGyver

cissan 28/6 2003

Förklara gärna hur det är smaklöst.

• cissan 28/6 2003

Det dör en massa människor av narkotika hela tiden. Det gör det faktiskt inte av p*rr. Tycker narkotikaindustrin spelar i en helt annan division än p*rrindustrin.

• Nojsan

Tjejer som är inblandade i porrfilmande "dör" nog känslomässigt efter ett tag om inte annat. Och uppenbarligen tjejer vars killar/män sysslar med porr mot tjejernas vilja.

Det är då sannerligen inget uppbyggligt iaf, så ur den synvinkeln kan man dra paralleller till narkotikaindustrin tycker jag.

Svar på tråden PORR!