• Skagenbrud-03

PORR!

Hur ställer ni er inför följande: När jag letade efter foton i datorn hittade jag en massa porrbilder och 30-40 länkar till olika porrsidor. Faktum är att min man inte visar något överdrivet sexintresse till mig, vi kanske har sex 1g per månad, så nu känns det som om dessa porrbrudar är betydligt intressantare att titta på! Vi har varit sura på varann flera dagar om det här och min man vill inte diskutera detta. Jag känner mig inte mycket värd. Visste att han hade lite bilder i datorn, men inte såhär mycket! Överreagerar jag? Det är just det att han inte visar något sexintresse mot mig som gör att porrbilderna sårar!

• Svar på tråden PORR!
  • U-Brud

Alla förhållanden går upp och ner och detta gäller ju även s*xlivet.
    Jag vet att min blivande har p*rrbilder i vår dator och det rör mig inte i ryggen, trots att ibland nästan inte har s*x alls.
    Båda har rätt till ett eget s*xliv trots att man lever ihop (nu pratar jag tillfredställa sig själv, INTE s*x med en annan människa).
    Jag unnar min blivande detta och jag vet att han tänker samma sak om mig (han blir väldigt till sig över att han vet att jag har ett s*xliv även med mig själv ), men jag vet att inte alla tänker så.
    Sen att s*xet blir tråkigt emellanåt så är det för alla, vi hade en period då min blivande fick för sig (säkert från någon p*rrfilm) att vi skulle testa både det ena eller andra som jag inte gick med på. Då tog vi ett brejk i s*xet tilsammans och tillfredställde oss själva istället under några månader. Sen blev det ju lite nytt och spännande igen .

Vad är det du tycker är värst? P*rrbilderna eller att ni inte har tillräckligt mycket s*x (som du tycker)?

• Hallonsylt

Vi hade ett liknande problem för ca en månad sedan (fast i mycket mindre skala). Jag kände mig väldigt kränkt även om vårt sexliv var precis som det skulle. För mig handlar det om så mycket mer än bara bilder på nakna damer. Det handlar om hela förnedringsprocessen om att acceptera att kvinnor är objekt. Alltså, tog jag tjurenvid hornen och ringde upp honomm bums (han var på jobbet) och berättade hur kränkt och förbannad jag var. Att jag skulle ha svårt att komma förbi tankarna på dessa bilder när vi hade sex, (iknar jag någon på bilderna etc) En annan sak som egentligen var mcyket större handlade om tillit, han hade gjort det här utan att jag visste och trots att han vet vad jag anser om sådant,och han hade hpållt med mig.

Jag tycker att du bör tvinga honom att prata med dig om det här, det går faktiskt ut över dig också. Det är inte valfritt att såra någon och sedan inte förklara hur man tänkte.

Jag är på din sida, stå på dig.
    Kram

• Santa Fe

Nici

Vad fruktansvärt tungt du verkar haft/har det. Jag blev verkligen berörd av det du skrev. Det enda rätta är nog (som du skriver) att gå vidare och inte låta hans problem, hans missbruk knäcka dig. Hämta stöd från andra nära och kära runt omkring dig.
    Tror inte så många förstår och är medvetna om att man även kan fastna i ett porrmissbruk. Men det kan man ju.

• jambasi

personligen tycker jag p o r r är kvinnof'örnedrande. tycker inte det är något man ska acceptera.

• Mrs Brady 2 B

Jag tycker inte att det är accepterat att ens kille ska ha porr på datorn.Jag och min m2b har rett ut vårat problem vi hade.Han hade filmer men jag tvingade honom att göra sig av med dom.Jag mådde dåligt av det och det accepterade han.

Sätt dig ner och prata med honom om det och jag är säker på att han inte behöver ha det när han har dig!!

• körsbärsblomman

jag måste bara säga att så länge man är nöjd med sexlivet dvs att båda är nöjda med det. Så är det normalt oavsett om ni har sex tre ggr om dagen eller en gång i månaden. Dagens samhälle vill verkligen ge oss en bild av att om man inte har sex minst tre ggr i veckan så är något fel...JAG HÅLLER INTE MED.

Är man stressad komem rhem och lagar mat och diskar och sen tex har en tv-serie man följer så har man kansek en timme över före läggdags....den utnyttjar jag hellre till att diskutera framtid, semester,helgplaner,känslor osv än att dyka ner i sängen och tumla runt. Men alla är vi olika. För mig är kommunikationen viktigare än sexlivet.

Angående porr så är det samma sak där ...känner DU att det inte är okej då är det INTE okej men om du känner att det är okej om han är ärlig om det så säg det det enda raka är att diskutera igenom det grundligt. Och är han inte villig att acceptera får du antingen acceptera eller bryta upp.

Men som jag alltid sagt...kommunikation är lösningen till det mesta!

• Handboll

Gör slut. Inte så enkelt men efter ett tag känns allt toppen.Av egen erfarenhet. Det finns så många bättre män. Vi kvinnor får stå ut med så mycket. Vad är det för bilder man får i huvudet, inte verklighet ialla fall. Önskar ibland att de män som tittar på porr någon gång får se alla kvinnor i ett omklädningsrum. Där är verkligheten!!!

• Carma

Man kan alltid ge en chans. Alla vi är bara människor och gör fel. Förskök lösa problemet först, söka prof hjälp, etc. Om det inte går... så går det inte. Det är lättare att fly ifrån problemen är att försöka lösa de. Men tror mig, det kan vara mycket värd!!!

Kram
    Carma

• jambasi

det är ju vikigt att vi kvinnor säger ifrån när det gäller p o r r. det förstör så mycket!

jag tycker inte du ska göra slut men han ska ju stå till svars för det!

• Carma

Jambasi, du har absolut rätt! Håller med dig! Håppas det löser sig för er, skagenbrud!

Fråga: är ni gifta?

Kram
    Carma

Svar på tråden PORR!